تاریخ انتشار : یکشنبه 17 بهمن 1400 - 6:43
کد خبر : 91873

شرط اروپا برای پایان سریع مذاکرات وین/ آیا دور نهایی مذاکرات از فردا آغاز می شود؟

شرط اروپا برای پایان سریع مذاکرات وین/ آیا دور نهایی مذاکرات از فردا آغاز می شود؟

آرمان شرق- بورل با اشاره به اینکه هم اکنون مذاکرات در برهه زمانی مهمی قرار دارد، اظهار داشت انتظار این است همه طرفها با یک دستور کار مشخص و در راستای رسیدن به توافق به وین بیایند و آماده اتخاذ تصمیم های سیاسی باشند. برای پایان سریع مذاکرات و بازگشت به اجرای کامل برجام، به تلاش‌های همراه با حسن نیت از سوی تمام طرف‌ها و روحیه سازش نیاز داریم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی اعلام کرد که برای پایان سریع مذاکرات وین به حسن نیت تمام طرف‌ها نیازمندیم.
شرط اروپا برای پایان سریع مذاکرات وین

به گزارش خبرگزاری مهر، «جوزف بورل» در صفحه توئیتر خود نوشت: پیش از ازسرگیری مذاکرات برجام در وین طی هفته آینده، تماس مهمی با حسین امیرعبداللهیان داشتم.

وی افزود: برای پایان سریع مذاکرات و بازگشت به اجرای کامل برجام، به تلاش‌های همراه با حسن نیت از سوی تمام طرف‌ها و روحیه سازش نیاز داریم.

گفتنی است که «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده ارشد مذاکرات وین، پیش از این در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص روند مذاکرات جاری وین گفتگو و رایزنی کرد.

رایزنی امیرعبداللهیان و بورل درباره مذاکرات وین

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین، در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص روند مذاکرات جاری وین گفتگو و رایزنی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، بورل با اشاره به اینکه هم اکنون مذاکرات در برهه زمانی مهمی قرار دارد، اظهار داشت انتظار این است همه طرفها با یک دستور کار مشخص و در راستای رسیدن به توافق به وین بیایند و آماده اتخاذ تصمیم های سیاسی باشند.

امیرعبداللهیان نیز در این‌گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از تلاشهای جوزف بورل، انریکه مورا و اتحادیه اروپا در جهت هماهنگ کردن مذاکرات اظهار داشت، از زمان گفتگوی پیشین برخی تحولات مثبت در مذاکرات رخ داده است اما هنوز انتظارات ما را برآورده نمی سازد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد، ما با قاطعیت و صراحت به دنبال توافق خوب هستیم، اما با همین صراحت و قاطعیت بر حراست از خطوط قرمز و منافع ملی خود تاکید داریم.

وزیر امورخارجه در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار داشت، متاسفانه برجام در سالهای اخیر منافع اقتصادی برای ایران نداشته است. ما تنها در صورتی به یک توافق خوب می رسیم که تامین کننده منافع اقتصادی ما به صورت پایدار و قابل اتکاء باشد.

امیرعبداللهیان در پایان بار دیگر خاطرنشان کرد ایران برای رسیدن به یک توافق خوب مصمم است و در این راستا با اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام در ارتباط مستمر و نزدیک خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.