تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 دی 1400 - 2:00
کد خبر : 88725

هیولاهای روسی آسمان ایران را ایمن می کنند؟

هیولاهای روسی آسمان ایران را ایمن می کنند؟

آرمان شرق- تهران انتظار دارد حداقل ۲۴ جت جنگنده سوخو و ۳۵ چند منظوره فوق مانورپذیر خریداری کند. دو جنگنده سوخو ۳۰ اس‌ام(Sukhoi Su-۳۰) و سوخو ۳۵(Sukhoi Su-۳۵) از نسل ++۴ گزینه‌های مدنظر ایران برای جایگزین شدن با تامکت اف ۱۴ هستند که پس از ۵ دهه استفاده گسترده فرسوده شده و توان خود را دست داده‌اند.

در سفر سیدابراهیم رئیسی به مسکو این فرض وجود دارد که ایرانی‌ها سامانه‌های پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه را خریداری کنند.

شبکه تی آر تی روسیه نوشت:

رئیسی قرار است قرارداد همکاری امنیتی و دفاعی ۲۰ ساله به ارزش ۱۰ میلیارد دلار را امضا کند که به طور بالقوه شامل خرید ماهواره خواهد بود.

تهران انتظار دارد حداقل ۲۴ جت جنگنده سوخو و ۳۵ چند منظوره فوق مانورپذیر خریداری کند. دو جنگنده سوخو ۳۰ اس‌ام(Sukhoi Su-۳۰) و سوخو ۳۵(Sukhoi Su-۳۵) از نسل ++۴ گزینه‌های مدنظر ایران برای جایگزین شدن با تامکت اف ۱۴ هستند که پس از ۵ دهه استفاده گسترده فرسوده شده و توان خود را دست داده‌اند.

تعمیر و نوسازی دوجین هواپیمای می‌گ ۲۹ و ۲۵ سوخو-۲۴‌ام کی نیروی هوایی نیز دیگر موضوعاتی است که در این سفر دنبال می‌شود. در عین حال، این فرض وجود دارد که ایرانی‌ها سامانه‌های پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه را خریداری کنند.

روزنامه نیزاویسیما گازیتا نیز در گزارشی نوشت: خرید هیولای روسی در سفر رئیسی به مسکو نهایی می‌شود و این سلاح قدرتمند در اختیار نیرو‌های مسلح ایران قرار می‌گیرد.

این روزنامه روسی اضافه کرد: روسلان پوخوف مدیر مرکز تحلیل استراتژی‌ها و فناوری‌ها، معتقد است که ایران تسلیحات زمینی را تولید می‌کند و دریا هم برای آن‌ها اولویت نخست را ندارد و تهدید اصلی از نگاه ایرانی‌ها در هواست چون هرگونه حمله احتمالی به ایران از این طریق رخ خواهد داد./قرن نو

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.