تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 8:42
کد خبر : 88670

مرغ و گوشت گران می‌شود؟

مرغ و گوشت گران می‌شود؟

آرمان شرق- در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده‌های کشاورزی، مرغ و تخم مرغ داده می‌شود منتها تعداد انگشت شماری در کشور از آن سود می‌برند و ضرر عمده آن برای مردم است چراکه آنها باید هزینه‌ بیشتری پرداخت کنند. این در حالی است که تأکید ما بر این است که نباید سفره های مردم، تولیدکنندگان و کشاورزان کمرنگ شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: قیمت‌ها در بازار گوشت قرمز و مرغ باید ثابت باشد.

قاعدتا ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده‌های کشاورزی، مرغ و تخم مرغ داده می‌شود پس چرا هزینه‌ها برای مصرف مردم کاهش پیدا نمی‌کند؟ سود این ارز در جیب چه کسانی می‌رود؟

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده‌های کشاورزی، مرغ و تخم مرغ داده می‌شود منتها تعداد انگشت شماری در کشور از آن سود می‌برند و ضرر عمده آن برای مردم است چراکه آنها باید هزینه‌ بیشتری پرداخت کنند. این در حالی است که تأکید ما بر این است که نباید سفره های مردم، تولیدکنندگان و کشاورزان کمرنگ شود.

محمدجواد عسکری درباره افزایش قیمت مرغ در کشور گفت: با توجه به مشکلاتی که در گذشته وجود داشت و به نوعی شاهد پاس کاری بین دو وزارتخانه کشاورزی و صمت بودیم، ما اختیارات را از وزارت صمت گرفته و به وزارت جهاد کشاورزی دادیم، یعنی صفر تا صد تمام مباحث مربوط به تولید و قیمت‌گذاری بر عهده وزارت کشاورزی است. با این اقدام فقط باید یک وزارتخانه در برابر مردم و مجلس پاسخ دهد و آن هم وزارت کشاورزی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است، ما هم نظارت می کنیم تا مشکل حل شود. گزارشی از مسئولان وزارت کشاورزی در حوزه مرغ و تخم مرغ و گوشت قرمز گرفتیم که وضعیت بسیار مطلوب بوده و دپو شده داریم و جای نگرانی نیست.

او در پایان گفت: در بحث گوشت قرمز هم حداقل تا ایام عید مشکلی نداریم، تأکید کردیم که قیمت‌ها باید ثابت باشد و هیچ دستگاهی حق افزایش قیمت ها را ندارد./ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.