تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 6:41
کد خبر : 88635

قهرمان نیم فصل ؛ استقلال، سپاهان و یا پرسپولیس ؟

قهرمان نیم فصل ؛ استقلال، سپاهان و یا پرسپولیس ؟

آرمانم شرق- اگر رای کمیته استیناف در خصوص بازیهای گل گهر برخلاف کمیته انضباطی باشد و از دو تیم استقلال و سپاهان به ترتیب ۲ و ۳ امتیاز کسر شود، سپاهان نویدکیا عملا هیچ شانسی برای قهرمانی نیم فصل نخواهد داشت و شانس تیم گل محمدی که یک امتیاز بیشتر از تیم مجیدی دارد، بیشتر خواهد شد. اما اگر شرایط در همین حالت بماند. استقلال؛ مانعی به نام مس!

دور رفت لیگ برتر دو هفته دیگر به پایان می‌رسد و روز پنج شنبه ۲۳ دی ماه قهرمان نیم فصل مشخص می‌شود.

سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان شانس صدر نشینی در پایان هفته پانزدهم را دارند ولی با توجه به بازیهای باقیمانده، باید گفت مسیر سرخپوشان تهرانی برای کسب این عنوان هموار تر است.

البته اگر رای کمیته استیناف در خصوص بازیهای گل گهر برخلاف کمیته انضباطی باشد و از دو تیم استقلال و سپاهان به ترتیب ۲ و ۳ امتیاز کسر شود، سپاهان نویدکیا عملا هیچ شانسی برای قهرمانی نیم فصل نخواهد داشت و شانس تیم گل محمدی که یک امتیاز بیشتر از تیم مجیدی دارد، بیشتر خواهد شد. اما اگر شرایط در همین حالت بماند. استقلال؛ مانعی به نام مس!

قهرمانی نیم فصل تیم فرهاد مجیدی دست خودشان است. اگر آبی پوشان دو بازی پیش رو را با پیروزی پشت سر بگذارند، با ۳۵ امتیاز صدرنشین جدول در پایان نیم فصل می‌شوند. استقلال ۲۹ امتیازی در هفته چهاردهم در ورزشگاه آزادی میزبان مس رفسنجان است. حریفی که در هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب کرده و با ۲۲ امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار دارد. این تیم ربیعی حالا نگاهی هم به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اسیا دارد و طبیعی است که تیم مجیدی بازی سخت و دشواری برابر این تیم رفسنجانی داشته باشد. در هفته پایانی نیم فصل هم استقلال در مسجد سلیمان برابر نفت این شهر قرار می‌گیرد. تیم فراز کمالوند که تجربه همکاری با همین تیم مجیدی در ابتدای امسال و لیگ قهرمانان اسیا را دارد. نفت کمالوند با ۱۱ امتیاز در جایگاه پانزدهمی‌قاعدتا حریفی سخت نیست اما فوتبال غیر قابل پیش بینی است! حال باید دید ایا محمد ربیعی با مس یا فراز کمالوند با نفت سد راه قهرمانی نیم فصل مجیدی می‌شوند یا خیر؟

پرسپولیس؛ عجب مسیر همواری

پرسپولیس با ۲۸ امتیاز پشت سر استقلال در جایگاه دوم قرار دارد و در انتظار لغزش تیم مجیدی است تا صدرنشین شود. سرخپوشان نسبت به دو تیم استقلال و سپاهان دو بازی راحت تر تا پایان نیم فصل دارند، تیم گل محمدی ابتدا در هفته چهاردهم در مشهد به مصاف تیم قعر جدولی شهر خودرو می‌رود و بعید است که مدافع عنوان قهرمانی در مشهد مشکلی برای کسب هر ۳ امتیاز داشته باشد. شهر خودرو با ۳ امتیاز از ۱۳ بازی نامزد اصلی سقوط به لیگ دسته اول است. پرسپولیس در هفته پانزدهم نیز در تهران میزبان فجر سپاسی شیراز است، تیمی‌که از ۸ دیدار اخیر خود تنها ۴ امتیاز کسب کرده و با ۱۱ امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول است. تنها ویژگی تیم اصغر کلانتری دوندگی زیاد بازیکنان جوان این تیم است و شاید به خاطر این نکته کار سرخپوشان کمی‌دشوار شود، ولی فراموش نکنیم که تجربه پرسپولیسی‌ها با بازیکنان فجر قابل مقایسه نیست.

سپاهان؛ به معجزه نیاز دارد

به گواه کارشناسان در ابتدای فصل سپاهان نویدکیا مدعی اول قهرمانی دوره بیست و یکم بشمار می‌رفت ولی این تیم حرکت سینوسی داشت و ۴ شکست در ۱۳ بازی از یک تیم مدعی، بعید است. ناگفته نماند اگر حکم کمیته استیناف به ضرر سپاهان اعلام شود از ۲۵ امتیاز فعلی سه امتیاز بابت بازی با گل گهر کسر و همان شکست ۴ بر ۲ به کارنامه این تیم برمی‌گردد و این تیم با ۵ شکست و ۲۲ امتیاز عملا هیچ شانسی برای قهرمانی هیم فصل ندارد. شاگردان نویدکیا امیدوارند استقلال و پرسپولیس امتیاز از دست بدهند تا شانس آنها افزایش یابد. استقلال باید از دو بازی خود تنها یک امتیاز کسب کند و پرسپولیس نیز ۲ امتیاز تا سپاهان با ماندن رای فعلی با دو پیروزی پر گل عنوان قهرمانی نیم فصل را بدست آورد. اما نوید کیا برای کسب این عنوان دو بازی سخت در پیش رو دارد؛ ابتدا باید در ورزشگاه نقش جهان از فولاد خوزستان پذیرایی کند و سپس در اراک یک بازی دشوار با آلومینیوم خواهد داشت. پنجشنبه ۲۳ دی ماه، پایان هفته پانزدهم لیگ برتر است و قهرمان نیم فصل مشخص می‌شود./منبع : خبرورزشی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.