تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1400 - 19:34
کد خبر : 88578

ردپای محسوس برجام در بازار ارز ؛ دلار در کانال ۲۶ هزار تومانی

ردپای محسوس برجام در بازار ارز ؛ دلار در کانال ۲۶ هزار تومانی

آرمان شرق- در حالی که تیم مذاکره کننده برجام در وین برای دور جدید مذاکرات هسته ای آماده می شوند و معامله گران در انتظار توافق نهایی این نشست هستند . بازار ارز تهران به این دور از مذاکرا ت هسته ای خوشبین هستند یا حداقل تشدید تحریم‌ها را محتمل نمی‌دانند.برخی تحلیل‌گران نیز می‌گویند مذاکرات به سمت وضعیت بلاتکلیفی پیش می‌رود و دیپلمات‌ها را مجبور می‌کند تا به نتایجی بیاندیشند که از احیای کامل توافق دور است.

بازار ارز و طلا امروز شاهد کاهش دسته جمعی قیمت دلار ،قیمت طلا و قیمت سکه بود.

قیمت دلار در بازار متشکل امروز نسبت به روز گذشته ۳۳۰ تومان پایین رفت و به کانال ۲۶ هزار تومان برگشت. این اسکناس آمریکایی امروز بر روی ۲۶ هزار و ۸۴۷ تومان قرار گرفت.
قیمت دلار و قیمت یورو در صرفی ملی چند؟
صرافی ملی امروز سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ قیمت دلار وقیمت یورو را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۷۵۳(بیست و شش هزار وهفتصد و پنجاه و سه تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۳۹۵ (بیست و هفت هزار سیصد و نود و پنج تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۲۹,۹۷۰ ( بیست و نه هزار و نهصد و هفتاد تومان) و قیمت فروش یورو ۳۰,۵۷۵ (سی هزار پانصد و هفتاد و پنج تومان) است.
قیمت درهم دوباره کاهش یافت

قیمت درهم امروز هم بر مدار کاهش قرار گرفت. درهم امروز ۱۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و بر روی ۸ هزار و ۱۰ تومان قرار گرفت. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۹ هزارو ۴۲۰ تومان به دست می‌آمد .
حرکت خلاف جهت قیمت سکه وطلای جهانی

قیمت اونس طلا که روز گذشته مرز ۱۸۰۰ دلار را از دست داده بود . در بازار جهانی امروز توانست بار دیگر بالای این مرز صعود کند. قیمت اونس طلا امروز تقریبا ۷ دلار رشد کرد و با ۱۸۰۷ دلار معامله شد.

اما در بازار داخلی ایران قیمت طلا و قیمت سکه عقب نشینی را تجربه کردند. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۴۰۰ تومان از عصر روز گذشته پایین تر بو د و با ۱ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. قیمت سکه نیز با افت ۴۰ هزار تومانی ۱۳ میلیون و ۳۶ هزار تومان را برای خود ثبت کرد.
ردپای اخبار برجام در بازار ارز

در حالی که تیم مذاکره کننده برجام در وین برای دور جدید مذاکرات هسته ای آماده می شوند و معامله گران در انتظار توافق نهایی این نشست هستند . بازار ارز تهران به این دور از مذاکرا ت هسته ای خوشبین هستند یا حداقل تشدید تحریم‌ها را محتمل نمی‌دانند.

برخی تحلیل‌گران نیز می‌گویند مذاکرات به سمت وضعیت بلاتکلیفی پیش می‌رود و دیپلمات‌ها را مجبور می‌کند تا به نتایجی بیاندیشند که از احیای کامل توافق دور است.

روند کاهش قیمت دلار هم باعث شده است که معامله گران با احتیاط بیشتری روانه بازار ارز شوند و همین امر باعث شده است . تعداد خریداران نرخ ارز کاهش پیدا کرده و بازار با کمبود تقاضا مواجهه شده است./اقتصادنیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.