تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 8:53
کد خبر : 88469

قیمت دلار به کدام سمت می‌رود؟

قیمت دلار به کدام سمت می‌رود؟

آرمان شرق- در روز یکشنبه حدود ۱۵۰ تومان کاهش یافت. تحلیلگران بازار ارز علت این روند کاهشی را بیشتر در اخبار منتشر شده حول محور مذاکرات هسته‌ای می‌دانند. در ساعات پایانی روز شنبه ۱۰ دی ماه بود که رادیو ملی آمریکا طی خبری به نقل از طرفین مذاکره‌کننده اروپایی اعلام کرد: پیشرفت‌های خوبی در روند مذاکرات به وجود آمده است.

در بازار ارز تهران فشار فروش نسبت به روز‌های گذشته به مقدار قابل توجهی افزایش یافته و معامله‌گران درصدد تبدیل دارایی دلار خود به ریال در این مقطع زمانی هستند.۰

در روز یکشنبه حدود ۱۵۰ تومان کاهش یافت. تحلیلگران بازار ارز علت این روند کاهشی را بیشتر در اخبار منتشر شده حول محور مذاکرات هسته‌ای می‌دانند. در ساعات پایانی روز شنبه ۱۰ دی ماه بود که رادیو ملی آمریکا طی خبری به نقل از طرفین مذاکره‌کننده اروپایی اعلام کرد: پیشرفت‌های خوبی در روند مذاکرات به وجود آمده است.
مذاکرات قیمت دلار را کاهش داد؟

از نگاه برخی معامله‌گران، این نخستین بار است که طرفین اروپایی به شکل رسمی از پیشرفت در مذاکرات سخن گفته و سیگنال‌های مثبت منتشر کرده‌اند. همین امر تحلیلگران را به حصول سریع‌تر توافق در روز‌های آتی امیدوار کرده و باعث شده بازار ارز وضعیت متفاوتی داشته است.

همچنین هماهنگی هرچه بیشتر هیات‌های مذاکره‌کننده ایرانی، چینی و روس در مواضع تعیین‌کننده نتیجه مذاکرات در بازار ارز اثرگذار بود. طی مذاکرات صورت گرفته بین این سه گروه مذاکره‌کننده چشم‌انداز واضح‌تری از مواضع ایران در توافق‌نامه جدید به وجود آمده و همین امر می‌تواند همچنان انتظارات نسبت به حصول توافق جدید را قوت ببخشد.

روند نزولی قیمت دلار در روز یکشنبه مختص بازار تهران نبوده و بازار‌های کشور‌های همسایه نیز تحت تاثیر ریزش قیمت ارز در تهران قرار گرفتند. معاملات هرات و سلیمانیه روز یکشنبه با کاهش‌های چشم‌گیر نسبت به روز‌های گذشته بازار تهران را تنها نگذاشته و در این روند نزولی همراه شدند.

باید دید شروع مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری چه تاثیراتی بر روند نرخ ارز خواهد داشت و نمودار قیمت دلار در روز‌های آتی به کدام سمت حرکت خواهد کرد./ تجارت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.