تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 9:33
کد خبر : 88365

نامه‌ جنجالی وزیر کار برای سهام ایران‌خودرو!

نامه‌ جنجالی وزیر کار برای سهام ایران‌خودرو!

آرمان شرق- اخیرا وزیر کار در نامه‌ای با ادبیات خاصِ دلالان بخش خصوصی صاحب صندلی در هیات مدیره ایران خودرو، از وزرای اقتصاد و صمت خواست تا با فروش ۴۶ درصد سهام دولتی ایران خودرو به بخش خصوصی، دولت را از زیان سر به فلک کشیده این شرکت خلاصی بخشند.

انتشار نامه وزیر کار خطاب به وزرای اقتصاد و صمت با واکنش تند فعالان رسانه‌ای مواجه شد.

به گزارش تازه‌نیوز، اخیرا وزیر کار در نامه‌ای با ادبیات خاصِ دلالان بخش خصوصی صاحب صندلی در هیات مدیره ایران خودرو، از وزرای اقتصاد و صمت خواست تا با فروش ۴۶ درصد سهام دولتی ایران خودرو به بخش خصوصی، دولت را از زیان سر به فلک کشیده این شرکت خلاصی بخشند.

گذشته از درستی یا نادرستی واگذاری سهام دولتی خودروسازان به بخش خصوصی، زمان این کار و ادبیات نامه نشان دهنده برنامه ریزی بخش خصوصی عضو هیأت مدیره ایران خودرو با کمک دلالان و نفوذیها است، که سالها با تصمیمات مافیایی و کارشکنی های مؤثر در صنعت خودروسازی، به دنبال تصاحب ایران‌خودرو و سایپا بوده تا با شعبده مدیریتی خود، به قیمت حذف دیگر قطعه سازان رقیب و تعطیلی بخش عمده ای از فعالان این صنعت، تعدیل نیروی ۷۰درصدی و از سوی دیگر تجدید ارزیابی های کلان آینده، منافع اعجاب آور به جیب بزنند.

بررسی دقیق وضع خانواده های مالک شرکت خصوصی موثر در این تصمیم و نحوه عملکرد آنها در بحرانهای خودروسازی به خوبی بیانگر انگیزه تصاحب ۲ شرکت زیانده است، که ظاهرا وزیر کار، آگاهی چندانی از آنها ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.