تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 1:10
کد خبر : 88248

پرسپولیس؛ شکارچی لحظات؛ خوب یا بد؟

پرسپولیس؛ شکارچی لحظات؛ خوب یا بد؟

آرمان شرق- اگر رای پرونده مشهور گل‌گهر سیرجان در استیناف برگردد، دو امتیاز از استقلال و سه امتیاز از سپاهان کسر خواهد شد. در این صورت سپاهان با ۱۹ امتیاز به میانه‌های جدول سقوط خواهد کرد. همه اینها نشان‌دهنده برد بزرگ پرسپولیس برابر سپاهان است. با این همه اما، هنوز هواداران از نعمت تماشای پرسپولیسی که دوستش دارند و منتظرش هستند، محروم مانده‌اند. در این فصل تقریبا در هیچ‌کدام از بازی‌ها خبری از آن پرسپولیس توفانی و تماشایی نبوده است.

پرسپولیس یکی از بزرگ‌ترین مسابقات فصل را از سپاهان برد؛ یک پیروزی شیرین و حیاتی که با تک گل کمال کامیابی‌نیا به دست آمد. این برد بزرگ تعداد امتیازات سرخ‌پوشان را به عدد ۲۵ رساند تا آنها با سه امتیاز اختلاف نسبت به استقلال ۲۸ امتیازی روی پله دوم جدول رده‌بندی قرار بگیرند. سپاهان هم با ۲۲ امتیاز در رده سوم قرار گرفته تا این شکست برای طلایی‌پوشان اصفهانی بسیار تلخ و ناگوار باشد. تازه اگر رای پرونده مشهور گل‌گهر سیرجان در استیناف برگردد، دو امتیاز از استقلال و سه امتیاز از سپاهان کسر خواهد شد. در این صورت سپاهان با ۱۹ امتیاز به میانه‌های جدول سقوط خواهد کرد. همه اینها نشان‌دهنده برد بزرگ پرسپولیس برابر سپاهان است. با این همه اما، هنوز هواداران از نعمت تماشای پرسپولیسی که دوستش دارند و منتظرش هستند، محروم مانده‌اند. در این فصل تقریبا در هیچ‌کدام از بازی‌ها خبری از آن پرسپولیس توفانی و تماشایی نبوده است.
شکارچی لحظات؛ خوب یا بد؟

بعد از بازی با سپاهان آمار جالبی منتشر شده که نشان می‌دهد پرسپولیس در لیگ بیست‌ویکم از فرصت‌طلب‌ترین نسخه‌اش رونمایی کرده است. شاید در سال‌های گذشته یکی از مشکلات پرسپولیس این بود که زیاد حمله می‌کرد، زیاد موقعیت می‌ساخت، اما کم گل می‌زد. حالا اما شرایط کاملا برعکس شده است. سرخ‌پوشان در فصل جاری با کمترین حمله موفق به گلزنی می‌شوند. جالب است بدانید در سه بازی لیگی اخیر پرسپولیس مجموعا هشت ضربه داخل چارچوب داشته که شش تا از آنها گل شده است! پرسپولیس هر سه ضربه‌اش برابر پیکان را به گل تبدیل کرد، برابر ذوب‌آهن از سه ضربه به دو گل رسید و مقابل سپاهان هم از دو شوت صاحب یک گل سه امتیازی شد. تازه دو ضربه گل نشده قرمزها هم موقعیت‌های خطرناکی نبوده‌اند. در بازی با سپاهان شوت آرام مهدی ترابی به مرکز دروازه که به آسانی در اختیار کریستوفر کنت قرار گرفت ضربه داخل چارچوب محاسبه شده و در بازی با ذوب‌آهن هم ضربه مشابه محمد شریفی این آمار را بهبود بخشیده است. در بازی حذفی با تیم دسته اولی ویستا توربین هم پرسپولیس از پنج ضربه داخل چارچوب به چهار گل رسید!

برای روشن‌تر کردن موضوع باید به این نکته اشاره کنیم که سپاهان در سه بازی اخیر لیگی‌اش ۵۲ شوت (نه لزوما داخل چارچوب) به سمت دروازه رقبا داشته که فقط یکی از آنها گل شده است! آنها برابر پرسپولیس هم در تمام آمارها تیم برتر زمین بودند، اما میدان را به عنوان تیم بازنده ترک کردند. شاید بشود اسمش را بدشانسی سپاهان و خوش‌شانسی پرسپولیس گذاشت. شاید هم لازم است این فرصت‌طلبی را به حساب تجربه بالای ستارگان پرسپولیس و نیز شخصیت قهرمانی نهادینه‌شده در این تیم بگذاریم. با این همه یک چیز مسلم و مشهود است؛ آنکه پرسپولیس فعلی بسیار مقتصدانه نتیجه می‌گیرد و این وضعیت نمی‌تواند پایدار باشد. این فوتبالی نیست که سرخ‌پوشان در سال‌های گذشته هواداران را به آن عادت داده بودند. شاید این پیروزی‌ها فعلا کار را برای تیم در بیاورد، اما بالاخره روزی فرا خواهد رسید که پرسپولیس نتواند از کمترین موقعیتش استفاده کند. یادتان باشد این تیم برابر استقلال هیچ ضربه داخل چارچوبی نداشت. شاید هم کادرفنی منتظر پنجره زمستانی و تقویت کادر بازیکنان است./دنیای اقتصاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.