تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آذر 1400 - 8:05
کد خبر : 86685

زمان اصلاح قانون اساسی رسیده است

زمان اصلاح قانون اساسی رسیده است

آرمان شرق- پدران ما حق نداشتند برای ما قانون بنویسند و به فرض که قانون نوشته شده صحیح بود برای خودشان بوده است؛ الان هم چند نسل گذشته و نسل جدید این حق را دارد که برای خودشان قانون بنویسند.

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: زمان اصلاح قانون اساسی رسیده و قطعا قانون اساسی نیاز به اصلاح دارد و باید عده ای از حقوقدانان و فقها با مشورت همدیگر نسبت به اصلاح قانون اساسی اقدام کنند.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ضرورت بازنگری قانون اساسی گفت: بیش از ۳۰ سال از اصلاح قانون اساسی گذشته است و آن فلسفه ای که روز اول حضرت امام(ره) مطرح کردند و فرمودند که پدران ما حق نداشتند برای ما قانون بنویسند و به فرض که قانون نوشته شده صحیح بود برای خودشان بوده است؛ الان هم چند نسل گذشته و نسل جدید این حق را دارد که برای خودشان قانون بنویسند.

این حقوقدان افزود: زمان اصلاح قانون اساسی رسیده و قطعا قانون اساسی نیاز به اصلاح دارد به خصوص در فصل اقتصادی زیرا فصل اقتصادی قانون اساسی ناشی از دیدگاه هایی بود که بر انقلابیون دهه ۵۰ حاکم بود و در قانون اساسی آمد.

این وکیل دادگستری در پایان گفت: باید تکلیف اقتصاد و بخش خصوصی در اقتصاد روشن شود و همه مالکیت‌های دولتی و عمومی تبدیل به مالکیت خصوصی شود. بخش های دیگری از قانون اساسی هم هست که قطعا نیاز به بازنگری و اصلاح دارد و این امر مستلزم این است که عده ای از حقوقدانان و فقها با مشورت همدیگر نسبت به اصلاح قانون اساسی اقدام کنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.