تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آذر 1400 - 14:08
کد خبر : 84970

خبر جدید از گمرک: ۶۰ میلیون دلار ارز دولتی گم شد!

خبر جدید از گمرک: ۶۰ میلیون دلار ارز دولتی گم شد!

آرمان شرق-احتمال داده می‌شود یکی از واردکنندگان کره حیوانی در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ با دریافت ۶۰ میلیون دلار ارز دولتی، این کالا را وارد نکرده است.

احتمال داده می‌شود یکی از واردکنندگان کره حیوانی در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ با دریافت ۶۰ میلیون دلار ارز دولتی، این کالا را وارد نکرده است.
معاون فنی گمرک در خصوص واردکنندگانی که از ارز رسمی استفاده کرده‌اند، گفت: ستاد مرکزی گمرک ایران طی بررسی‌هایی مجدد به نتایج جدیدی دست یافته است. در یکی از این بررسی‌ها با هماهنگی‌های نظارتی مشخص شد که یکی از مجتمع‌های صنایع لبنی و واردکنندگان کره حیوانی اظهارنامه‌هایی به گمرک ارائه کرده که در بیش از ۹۴ فقره گمرک متوجه شد ارزی که برای کالا اظهار کرده بیش‌بود ارزش داشته است.

مهرداد جمال ارونقی با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته و جلسات کارشناسی با صاحب کالا تصریح کرد: ایشان دفاعیات خود را به گمرک ارائه کرده و موضوعات بررسی شده اما همچنان شائبه بیش‌بود ارزش بیش از ۶۰میلیون دلار توسط گمرک در اظهارنامه‌های مختلف احصا شده است.

به گفته این مقام مسئول این اظهارنامه‌ها به سال‌های ۹۶ تا ۹۸ اختصاص دارد. وی با بیان این‌که طبق قانون صاحب کالا می‌تواند اعتراض کند، توضیح داد: اگر صحت این مسئله در مراجع رسیدگی‌کننده مانند کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی و تجدیدنظر تایید شود، اقدامات لازم برای بازپس‌گیری ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط گمرک صورت گرفته خواهد شد./ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.