تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آذر 1400 - 18:58
کد خبر : 84437

دلار ترمز برید؛ منتظر دلار ۳۰هزار تومانی باشید!

دلار ترمز برید؛ منتظر دلار ۳۰هزار تومانی باشید!

آرمان شرق- قیمت دلار در انتهای معاملات دیروز بر روی ۲۸ هزار و ۶۲۰ تومان قرار داشت. قیمت دلار در ابتدای معاملات بازار ارز امروز به ۲۸ هزار و ۸۸۰ تومان رسید و در نیمه معاملات بازار امروز دلار وارد کانال ۲۹ هزار تومان شد و رکورد جدید را به ثبت رساند.

در بازار ارز و طلای امروز قیمت طلا و قیمت سبر مدار صعود قرار گرفتند. قیمت دلار هم وارد کانال ۲۹ هزار تومان شد.

قیمت دلار در انتهای معاملات دیروز بر روی ۲۸ هزار و ۶۲۰ تومان قرار داشت. قیمت دلار در ابتدای معاملات بازار ارز امروز به ۲۸ هزار و ۸۸۰ تومان رسید و در نیمه معاملات بازار امروز دلار وارد کانال ۲۹ هزار تومان شد و رکورد جدید را به ثبت رساند.

قیمت درهم به ۷هزار و ۹۰۰ تومان رسید

قیمت درهم امروز همزمان با افزایش قیمت دلار گران شد. درهم روز گدشته با ۷ هزار و ۸۱۰ تومان به کار خود پایان داد و اما در بازار ارز امروز ۹۰ تومان بالا رفت. قیمت درهم امروز به ۷هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۹ هزار تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار ثابت بود.
قیمت سکه و طلا بر مدار صعود

بازار جهانی طلا امروز بعد از چند روز افت قیمت بالاخره بر مدار رشد قرار گرفت. قیمت اونس طلا امروز عزم خود را جزم کرد تا مرز حساس هزار و ۸۰۰ دلار برسد اما در نهایت در یک قدمی ۱۸۰۰ دلار ایستاد.

قیمت اونس طلا امروز ۱۷۹۵ دلار بود. قیمت طلا در بازار داخلی هم امروز گران شد. این فلز زرد رنگ امروز ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان بر ارزش خود افزود و با ۱ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۶۰۰ تومان خرید و فروش شد.

قیمت سکه که روز گذشته از مرز ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب نشینی کرده بود در بازار امروز بار دیگر بالای این مرز قرار گرفت. قیمت سکه در بازار امروز ۱۴۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرد. قیمت سکه امروز ۱۲ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان رسید. با احتساب قیمت۲۹ هزار تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان بود و حباب قیمتی سکه ۳.۰۲ درصد به دست می‌آمد.
اظهارات گروسی درباره برجام

رافائل گروسی رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای با پرس تی‌وی، گفت که مذاکرات بسیار سازنده با مقامات ایرانی در چارچوب سفر به جمهوری اسلامی ایران داشته است. رافائل گروسی گفت: ما یک روز طولانی گفتگو و مذاکره با مقامات ایرانی داشته‌ایم.

گروسی در ادامه در مورد خروج آمریکا از برجام گفت: از نظر تعهدات آژانس، آژانس صلاحیتی در قبال تصمیم سیاسی یک کشور برای ماندن یا خروج از توافق نداشته و ندارد؛ بنابراین در این زمینه کاری که ما می‌کنیم، راستی‌آزمایی پایبندی یا عدم پایبندی به بندهای هسته‌ای برجام بود و این همان کاری است که ما به انجام آن می‌ پردازیم ./اقتصادنیوز

دلار ترمز برید؛ منتظر دلار ۳۰هزار تومانی باشید!

با افزایش تحرکات مردمی در بازار ارز، بازار دلار فردایی دوباره داغ شد.

به گزارش تازه نیوز، بعد زا مدت‌ها دوباره بازار انتشار خبرهایی با محتوای «دلار فردایی» داغ شد. ظاهرا دلار ۵شنبه چهارم آذر، ۲۹هزار و ۱۰۰ تومان معامله می‌شود. چهار روز مانده به موعد آغاز دوباره مذاکرات برجامی، سیگنال بی نتیجه بودن مذاکرات، روی بازار ارز تاثیر گذاشته است.

برخی کارشناسان معتقدند با توجه به مذاکرات دیروز مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و بی نتیجه خواندن مذاکرات، احتمال بن بست در مذاکرات ۸آذر قوت گرفته و این نکته روی بازار ارز شدیدا تاثیرگذار است.

از سوی دیگر برخی کارشناسان، افزایش ناگهانی دلار تا روزهای مذاکرات را کار دست‌های داخلی برای درآمدزایی فروش با قیمت بالای دلار می‌دانند چرا که پس از مذاکرات ۸آذر و گشایش‌های احتمالی و توافق موقت، قیمت دلار تا مرز ۲۵ یا ۲۶ هزار تومان پایین خواهد آمد.

در هر حال، آنچه در بازار غیر رسمی شاهد هستیم، شیب افزایشی قیمت دلار است که احتمالا تا روزهای آتی، به ۳۰هزار تومان هم خواهد رسید. مگر اینکه بانک مرکزی ضمن تثبیت دلار نیمایی، کنترل بازار را نیز به دست بگیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.