تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 0:30
کد خبر : 84226

صعود دلار و تداوم رشد قیمت طلا و سکه

صعود دلار و تداوم رشد قیمت طلا و سکه

آرمان شرق- در بازار ارز و طلای امروز ۱ آذر ۱۴۰۰ قیمت طلا و سکه در واکنش به افزایش قیمت دلار بر مدار صعود قرار گرفتند.قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته با ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان بسته شد. قیمت دلار در ابتدای معاملات بازار ارز امروز بار دیگر بر مدار صعود قرار گرفت.قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات امروز ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان بود.

در بازار ارز و طلای دیروز ۱ آذر ۱۴۰۰ قیمت طلا و سکه در واکنش به افزایش قیمت دلار بر مدار صعود قرار گرفتند.قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته با ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان بسته شد. قیمت دلار در ابتدای معاملات بازار ارز امروز بار دیگر بر مدار صعود قرار گرفت.قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات دیروز ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان بود.

قیمت درهم در انتهای معاملات روز گذشته ۲۰ تومان بالا رفت و با ۷ هزار و ۷۳۰ تومان معامله شد، در بازار ارز ۲۵ تومان بالا رفت و بالای مرز حساس ۷ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت.

قیمت درهم بر روی ۷ هزار و ۷۵۵ تومان قرار گرفت.

با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۸ هزار و ۴۸۴ تومان به دست می‌آمد که حدود ۱۶۴ تومان از نرخ دلار بازار آزاد بالاتر بود.
واکنش قیمت طلا و سکه به صعود دلار

قیمت طلا جهانی در روز های اخیر بر مدار نزول قرار گرفته است. قیمت اونس طلا امروز افت کرد و به ۱۸۳۸ دلار رسید. سرنوشت طلا در بازار داخلی امروز صعودی بود. قیمت طلا و قیمت سکه در واکنش به افزایش قیمت دلار گران شدند.

نرخ طلا و سکه

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار دیروز ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان بر ارزش خود افزود. قیمت طلا با ۱ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان بسته شد. قیمت سکه هم در آخرین ساعات معاملات دیروز ۱۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان بود و هنوز از مرز ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور نکرده بود. قیمت سکه ۷۰ هزار تومان گران شد و با ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید.

با احتساب قیمت ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۲۸۹ هزار تومان بود و حباب قیمتی سکه ۲.۱۲ درصد به دست می‌آمد.
قیمت یورو سنا بر خلاف یورو آزاد حرکت کرد

متوسط ماهانه قیمت یورو آزاد نیز رشد کرد، اما رکورد محسوب نمی‌شد. قیمت یورو آزاد از ۳۲ هزار و ۶۵ تومان در ماه گذشته به ۳۲ هزار و ۱۲۶ تومان در ماه اخیر رسید. قیمت یورو متشکل نیز از ۳۰ هزار و ۷۷۳ تومان در ماه گذشته به ۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان در ماه اخیر افزایش یافت. اما تغییرات قیمت یورو سنا منفی بود. قیمت یورو سنا در ماه گذشته روی ۳۱ هزار و ۳۱۳ تومان قرار داشت و در ماه اخیر به ۳۱ هزار و ۲۳۴ تومان رسید.

قیمت دلار و یورو
عرضه دلار رکورد زد

عرضه دلار متشکل در ماه گذشته روی ۱۷۰ میلیون و ۵۷۰ هزار قرار داشت. عرضه دلار در آبان ماه ۴۷ درصد رشد کرد و روی ۲۵۰ میلیون و ۳۹۰ هزار قرار گرفت. این حجم از عرضه ماهانه از ابتدای سال بی‌سابقه بود.

عرضه یورو نیز در ماه اخیر افزایش یافت، اما رکورد محسوب نمی‌شد، عرضه یورو که در ماه گذشته روی ۲۳ میلیون و ۶۶۰ هزار قرار داشت، در ماه اخیر ۴۲ درصد رشد کرد و روی ۳۳ میلیون و ۴۸۴ هزار قرار گرفت/اقتصادنیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.