تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 17:42
کد خبر : 83985

صحبت‌های تلخ قهرمان المپیک پای گاری دستفروشی؛ آقای سجادی ! لطفا جوابم را بدهید

صحبت‌های تلخ قهرمان المپیک پای گاری دستفروشی؛ آقای سجادی ! لطفا جوابم را بدهید

آرمان شرق- در المپیک سامسون ترکیه هم مدال برنز راکسب کردیم اما متاسفانه سر کوچه خودمان در حال دستفروشی هستم، ۵سال است به این شغل مشغول هستم و هیچ گونه توجهی اداره ورزش کرمانشاه به من نمی‌کنند، بالاترین هدیه‌ایی که من دریافت کردم یک کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی بوده است.

طی چند روز اخیر انتشار کلیپی تاسف‌آور که در آن قهرمان کرمانشاهی جودو ایران که سابقه قهرمانی المپیک ناشنوایان را نیز در کارنامه دارد در حال دستفروشی است بازتاب زیادی داشته که باعث شد تا گفتگویی با وی داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، کلیپی چند ثانیه‌ای از دستفروشی قهرمان المپیک ایران باعث تاسف اهالی ورزش بابت بی‌توجهی به وی شد. مسعود رستگار عضو کرمانشاهی تیم ملی جودوی کم شنوایان و ناشنوایان ایران است که دارنده مدال برنز المپیک در بخش تیمی بوده و چندی پیش در اوایل آبان نیز در فرانسه به همراه تیم ملی افتخارآفرینی کرد. وی برای گذران زندگی و ادامه فعالیت ورزشی‌اش روزها کاسبی کوچک خود را با دستفروشی دنبال می‌کند و شب‌ها تمرینات ورزشی خود را در رشته جودو دنبال می‌کند تا امیدوار باشد بار دیگر به افتخار بزرگی دست یافته و پرچم ایران را به اهتزاز در بیاورد.

مسعود رستگار در خصوص بازتاب ها به ویدیوی دستفروشی‌اش گفت: ۷ سال است که عضو تیم ملی کم شنوایان و ناشنوایان جودو ایران هستم. از ۱۳۸۸ ورزش جودو را آغاز کردم و با تلاش مکرر و دعای پدر و مادرم پس از سالها وارد تیم ملی شدم. مدت زیادی از کسب مدال برنزمان در کشور فرانسه نگذشته اما دریغ از حمایت و تقدیر از طرف مسئولین ورزش کشور و شهر خودم.

وی ادامه داد: در المپیک سامسون ترکیه هم مدال برنز راکسب کردیم اما متاسفانه سر کوچه خودمان در حال دستفروشی هستم، ۵سال است به این شغل مشغول هستم و هیچ گونه توجهی اداره ورزش کرمانشاه به من نمی‌کنند، بالاترین هدیه‌ایی که من دریافت کردم یک کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی بوده است. خدارا شاهد می‌گیریم برای دیدار و صحبت با رئیس اداره تربیت بدنی باید ۲ ساعت انتظار و دوند‌گی کنم و متاسفانه زمانی هم که ایشان راملاقات می‌کنیم برخوردشان سرد است و اصلا تحویل نمی‌گیرند. قبل از مسابقه برای یک دست لباس جودو رفتم و مشکل‌ام را مطرح کردم که توان خرید یک دست لباس را ندارم برای مسابقات اما اهمیتی ندادند.

قهرمان جودو ایران در ادامه از مشکلاتش گفت: خواهرم سرطان دارد، مادرم دیابت دارد و دو برادر معلول دارم و مستاجر هستیم و زمانی هم که به تمرین می‌روم آنها را کنار گاری میوه‌ فروشی‌ام می‌گذارم. نصف بیشتر درآمدم را خرج بیماری خواهرم می‌کنم و برای ورزش و هدف خودم نمی‌توانم هزینه کنم و توان مالی‌ام اجازه نمی‌دهد.

رستگار درباره انگیزه‌اش برای ادامه ورزش قهرمانی با توجه به مشکلاتش گفت: اول از همه هنرمندان، ورزشکاران و مردم عزیز کشورم تشکر می‌کنم که از من حمایت کردند و باعث شدند انگیزه‌‌ام برای رسیدن به اهدافم بشوند. اما جالب است بدانید مسئولین کرمانشاه هیچ واکنشی نشان نداده‌اند و من را هم متهم کردند که کلیپی که از دست فروشی‌تان پخش شده است باعث شده به ما واکنش دهند. گفتند مسعود رستگار قهرمان نیست!! آنها حتی نمی‌دانند که من قهرمان هستم و مدالم را به مقام رهبری اهدا کرده‌ام. از چندین کشور جهان به من پیشنهاد داده‌اند که برای‌آنها مسابقه بدهم اما من دوست دارم برای کشورم افتخار آفرینی کنم.

ملی پوش جودو درباره واکنش وزیر ورزش ایران به نامه‌اش گفت: ماه گذشته نامه‌ای به دکتر حمید سجادی وزیر محترم ورزش برای درخواست اشتغال به کار نوشتم و مشکلاتم را عنوان کردم اما ایشان هم کاری برای من نکردند. باید بگویم در محله‌ای زندگی می‌کنم که اغلب معتاد هستند من در چنین جایی زندگی می‌کنم و به عناوین قهرمانی دست پیدا کرده‌ام. چند ماه دیگر مسابقات بین المللی‌ام را در پیش دارم. دوست دارم برای مردم ایران مدال بیاورم و دل‌شان را شاد کنم اما متاسفانه در شرایط سخت تمرین می‌کنم و حتی یک قرص جوشان هم ندارم چه برسد به مکمل و پروتئین! امیدوارم مسئولین من را ببینند و رسیدگی کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.