تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 0:54
کد خبر : 83909

تذکر ظریف در مورد اقدام رابرت مالی: ایران هیچ‌وقت ایده «بازگشت متقابل به برجام» را رها نکرد

تذکر ظریف در مورد اقدام رابرت مالی: ایران هیچ‌وقت ایده «بازگشت متقابل به برجام» را رها نکرد

آرمان شرق- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین ایران در توئیتی نوشت: رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران از تغییر دولت در ایران و «فراموشی» تروئیکای اروپایی/اتحادیه اروپا برای بازنویسی تاریخ استفاده می کند. ایران هیچ‌وقت ایده «بازگشت متقابل به برجام» را رها نکرد. ایالات متحده بود که اینکار را انجام داد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین ایران در توئیتی نوشت: رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران از تغییر دولت در ایران و «فراموشی» تروئیکای اروپایی/اتحادیه اروپا برای بازنویسی تاریخ استفاده می کند. ایران هیچ‌وقت ایده «بازگشت متقابل به برجام» را رها نکرد. ایالات متحده بود که اینکار را انجام داد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین ایران در توئیتی با تذکر به اقدام رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نوشت: ایران هیچ‌وقت ایده «بازگشت متقابل به برجام» را رها نکرد. ایالات متحده بود که اینکار را انجام داد.

ظریف در این باره نوشت: رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران از تغییر دولت در ایران و «فراموشی» تروئیکای اروپایی/اتحادیه اروپا برای بازنویسی تاریخ استفاده می کند.

وی افزود: ایران هیچ‌وقت ایده «بازگشت متقابل به برجام» را رها نکرد. ایالات متحده بود که اینکار را انجام داد.

وی همچنین لینکی برای بازخوانی اسناد متعهد نبودن ایالات متحده و تروئیکای اروپایی به برجام به این توئیت ضمیمه کرده است.

گفتنی است که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز پنج‌شنبه در توییتی نوشت که امروز با دبیران سیاسی تروئیکای اروپایی و مقاکات ارسد از مصر، اردن و شورای همکاری خلیج فارس دیدار کردم تا درخصوص دو مسیر پیش روی ایران صحبت کنم. یک راه این است که آن‌ها با مسیر بحران و تنش‌زایی هسته‌ای ادامه دهند و راه دیگر این است که با بازگشت دوجانبه به برجام، فرصت‌هایی را برای حصول روابط دیپلماتیک و اقتصادی منطقه‌ای ایجاد کنند. فرصت تصمیم‌گیری کوتاه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.