تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1400 - 8:52
کد خبر : 83735

نمایندگان محترم مجلس! بهتر نیست به “صیانت از جیب مردم” فکر کنید؟

نمایندگان محترم مجلس! بهتر نیست به “صیانت از جیب مردم” فکر کنید؟

آرمان شرق- طرح‌هایی که در حال تصویب است، دردی از مشکلات جامعه را حل نمی‌کند و بیشتر نگرانی را به آنها تحمیل می‌کند. همین الان بسیاری با اضطراب کمیسیون ویژه طرح صیانت را پیگیری می‌کنند؛ چون می‌دانند این طرح خیلی به بهبود وضعیت اقتصادی زندگی آنها کمک نمی‌‎کند و شاید به خطر هم بیندازد.در وضعیت فعلی باید همه تصمیمات در حول محور مسائل اقتصادی باشد. تا مشکلات اقتصادی کشور حل نشود، نمی‌شود به سراغ دغدغه‌های دیگر رفت. اقتصاد فقط با جیب مردم سروکار ندارد و به صورت مستقیم در تمام ساحت زندگی مردم از جمله مسائل اجتماعی و فرهنگی تاثیر می‌گذارد.

چه کسی قرار است از معیشت مردم صیانت کند؟ چرا طرحی ارائه نمی‎‌دهید تا اموال مردم در بورس را صیانت کند؟ یا کاری نمی‌کنید که ارزش پول ملی بالا رود؟

عصرایران؛ مصطفی داننده- بخشی از مردم به حیوان گردانی در معابر عمومی اعتراض کردند. مجلس هم تصمیم گرفت طرح صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات را در دستور کار خود قرار بدهد.

اگر این طرح به تصویب برسد، واردات، نگهداری و ‎گرداندن سگ و ‎گربه ممنوع می‌شود، برای نگهداری حیوانات خانگی باید مجوز دریافت کرد، درصورت تصویب، گرداندن حیوانات ذکر شده در خیابان‌ها ممنوع و شخص خاطی به ۳ ماه حبس محکوم و خودروی او توقیف می‌شود.

اینکه برای نگهداری حیوانات خانگی باید مقررات مشخصی داشته باشیم برکسی پوشیده نیست. در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان هم نگهداری حیوانات خانگی قانون مشخص خود را دارد. اما نمایندگان محترم مجلس بهتر نیست در این روزها که مشکلات اقتصادی کشور از در و دیوار بالا می‌رود به فکر ارائه طرح‌هایی برای حل گره‌های زده شده به اقتصاد کشور باشند.

طرح صیانت از فضای مجازی، صیانت از حقوق عامه مردم در برابر حیوانات و هزار صیانت دیگر فعلا اولویت جامعه نیست. بسیاری از مردم نگران زندگی و آینده خود هستند.

چه کسی قرار است از معیشت مردم صیانت کند؟ چرا طرحی ارائه نمی‎‌دهید تا اموال مردم در بورس را صیانت کند؟ یا کاری نمی‌کنید که ارزش پول ملی بالا رود؟

به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس فعلا به حرف کسانی گوش می‌دهند که از نظر سیاسی هم نظر با آنها هستند و کاری با دیگران ندارند.

کافی است حضراتی که این طرح را امضا کرده‌اند سری به خیابان بزنند و از مردم در مورد آن سوال کنند و بگویند آیا این طرح اولویت شما هست یا خیر؟ و جواب مردم را بشنوند. البته تاکید می‌کنم؛ مردم. چون تا از مردم حرف می‌زنیم این تفکر فکری به جمع خاصی می‌روند و از آنها آنچه که می‌خواهند می‌گیرند. مردم یعنی همه با هر تفکر سیاسی که هستند.

وضعیت ما الان شبیه آن ضرب المثل قدیمی است که «آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی».

طرح‌هایی که در حال تصویب است، دردی از مشکلات جامعه را حل نمی‌کند و بیشتر نگرانی را به آنها تحمیل می‌کند. همین الان بسیاری با اضطراب کمیسیون ویژه طرح صیانت را پیگیری می‌کنند؛ چون می‌دانند این طرح خیلی به بهبود وضعیت اقتصادی زندگی آنها کمک نمی‌‎کند و شاید به خطر هم بیندازد.
در وضعیت فعلی باید همه تصمیمات در حول محور مسائل اقتصادی باشد. تا مشکلات اقتصادی کشور حل نشود، نمی‌شود به سراغ دغدغه‌های دیگر رفت. اقتصاد فقط با جیب مردم سروکار ندارد و به صورت مستقیم در تمام ساحت زندگی مردم از جمله مسائل اجتماعی و فرهنگی تاثیر می‌گذارد./عصرایران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.