تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1400 - 20:26
کد خبر : 83666

خودرو در سراشیبی افت قیمت؟

خودرو در سراشیبی افت قیمت؟

آرمان شرق- رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که همزمان با نوسان رو به پایین و استپ نرخ دلار در بازار شاهد شروع افت قیمت خودرو در بازار بوده ایم، افت خودروهای پرتیراژ ایران خودرو پس از چند روز استپ قیمت در بازار صورت گرفت. به گفته فعالان بازار خودرو با وجود کاهشی شدن نرخ دلار و افت قیمت خودرو هنوز تمایلی برای خرید و فروش خودرو در بازار وجود ندارد و این امر ناشی از سردرگمی بازار خودرو می شود. علاوه بر سردرگمی در بازار خودرو در حال حاضر بسیاری منتظر اخبار مذاکرات هستند و به امید اینکه خبرخوشی در این خصوص منتشر شود فعلا وارد بازار خودرو نمی شوند.

امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۰ رصد بازار خودروهای پرتیراژ ایران خودرو از شروع افت قیمت برخی از محصولات این شرکت در بازار حکایت دارد.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز در میان خودروهای پرتیراژ ایران خودرو محصولات خانواده سمند با افت یک میلیونی در بازار عرضه شدند و سایر پرتیراژهای ایران خودرو امروز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که همزمان با نوسان رو به پایین و استپ نرخ دلار در بازار شاهد شروع افت قیمت خودرو در بازار بوده ایم، افت خودروهای پرتیراژ ایران خودرو پس از چند روز استپ قیمت در بازار صورت گرفت. به گفته فعالان بازار خودرو با وجود کاهشی شدن نرخ دلار و افت قیمت خودرو هنوز تمایلی برای خرید و فروش خودرو در بازار وجود ندارد و این امر ناشی از سردرگمی بازار خودرو می شود. علاوه بر سردرگمی در بازار خودرو در حال حاضر بسیاری منتظر اخبار مذاکرات هستند و به امید اینکه خبرخوشی در این خصوص منتشر شود فعلا وارد بازار خودرو نمی شوند.
وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7 » و « سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت امروز خانواده سمند با افت یک میلیونی قیمت در بازار عرضه شد. تغییر قیمت در بازار نشان دهنده آن است که قیمت «سورن پلاس» با افت یک میلیونی در بازار به ۳۲۰ میلیون تومان رسید و «سمند LX با موتورEF7» هم کاهش یک میلیونی قیمت در بازار داشت و ۲۷۵ میلیون تومانی شد.

اما امروز خانواده ۲۰۶ بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند تا به این طریق روند رشد قیمت محصولات این خانواده پس از چند روز پیاپی متوقف شود. براساس ارزیابی های بازار می توان گفت «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» امروز در بازار ۲۵۵ میلیون و «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» نیز بدون تغییر در بازار امروز با قیمت ۲۹۸ میلیون تومان قیمت گذاری شد. از سوی دیگر در میان محصولات پژو امروز «پژو ۲۰۶ صندوقدار» نیز ۲۹۶ میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

«رانا پلاس» هم تغییر قیمت در بازار نداشت و با قیمت ۲۸۵ میلیون تومان رسید. «دنا معمولی» هم بدون تغییر در بازار ۳۳۶ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «دنا پلاس توربو اتومات» هم تغییر قیمت نداشت و در بازار با قیمت ۴۷۰ میلیون تومان عرضه شد./
اقتصادنیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.