تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1400 - 20:18
کد خبر : 83662

طرح های جریمه حمل سگ و گربه و صیانت از فضای مجازی،دخالت در زندگی مردم نیست؛ پدر روی فرزندانش کنترل دارد!

طرح های جریمه حمل سگ و گربه و صیانت از فضای مجازی،دخالت در زندگی مردم نیست؛ پدر روی فرزندانش کنترل دارد!

« پدر هم روی فرزندش کنترل دارد. آیا یک پدر در خانه، خانواده‌اش را رها می‌کند؟ کشور قانون و مقررات دارد آنهایی که قصد سو استفاده دارند، نگران هستند. اصلا امروز تلفن من را کنترل کنند اگر من واقعا مشکلی نداشته باشم، چه اشکال و نگرانی وجود دارد؟ چنین چیزی وجود ندارد. کنترل کردن تلفن، نیاز به مجوز و مراحل قانونی دارد. بله یکی در قبال نظام یا اشخاص تخلفی کرده و طبیعتا باید پاسخ دهد. پس فردا روزی، اگر اینستاگرام شما را هک کنند انتظار ندارید که قانون از شما حمایت کند؟ این هم همان است اما عده‌ای برعکس جلوه می‌دهند که فضای مجازی را دارند محدود می‌کنند در حالی که چنین چیزی وجود ندارد و اسمش طرح صیانت هست و غیر از این نمی‌تواند باشد.»

همتی درباره اینکه سامانه سوخت دارای یک شبکه بسته داخلی هستند و حتی به شبکه داخل کشور هم متصل نیست، عنوان کرد: «نه، اگر امروز ما اینترنت ملی برای خودمان داشته باشیم، همه این حملات سایبری هم از بین می‌رود. به هر حال هر خانواده‌ای برای خودش چارچوبی دارد و این چارچوب هم به معنای محدودیت نیست بلکه به معنای هدایت و به سعادت رسیدن است ما اجازه دخالت کشورهای دیگر در منافع ملی خودمان را نمی‌دهیم.»

نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی، مطرح کرد: « اگر امروز ما اینترنت ملی برای خودمان داشته باشیم، همه این حملات سایبری هم از بین می‌رود.»

حسن همتی از امضا کنندگان طرح صیانت حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک و مضر، درباره این طرح به «انتخاب» گفت: «یکی از وظایف ما مسئولان دفاع از جان مردم است. امروز یک زنجیر گردن سگی می‌اندازند که در بعضی مواقع برای همشهریان ما خطر ساز شده و کسی هم پاسخگو نبوده و قانونی هم در این رابطه وجود نداشته است، در صورتیکه این مسئله ضرر‌های جانی برای مردم داشته است. اگر چه جزو اولویت‌های اصلی نیست اما بسیار مهم است و ما امضا کردیم و از آن دفاع خواهیم کرد.»

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود وضعیت نا به سامان اقتصادی مردم مجلس طرح‌هایی مانند صیانت از فضای مجازی و صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک و مضر را دغدغه خود می‌دانسته، گفت: «امروز یک نفر هم اگر به علت سهل انگاری حیوانات خانگی که از طرف یک عده در خیابان‌ها گردانده می‌شود، دچار مشکل شود ما باید پاسخگو باشیم چرا که ممکن است افزایش و فضای عرف غلط در جامعه رواج پیدا کند به همین خاطر ما از آن حمایت می‌کنیم که هر کس مسئولیت قانونی حیوان خود را بپذیرد.»

همتی در ادامه با اشاره به طرح «صیانت از فضای مجازی» اظهار کرد: «صیانت از فضای مجازی طرح بسیار ارزشمندی است. آنهایی که در فضای مجازی غیرقانونی کار می‌کنند و پاسخگو هم نیستند طبیعتا باید در چارچوب قانون قرار گیرند. در هیچ کشور دنیا اینگونه نیست که هر کسی، هر کاری دلش خواست در فضای مجازی انجام دهد و مشکلات اجتماعی و شخصی به وجود بیاورد و پاسخگو نباشد. امروز به عنوان مثال فردی عکس خانوادگی پخش می‌کند یا دیگری مطالب سنگین علیه نظام و افراد می‌نویسد و کسی هم پاسخگو نیست؛ هیچ کشوری این را نمی‌پذیرد.»

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه این مهم محدود کردن فضای مجازی نیست بلکه قانونمند کردن آن است، گفت: «تحت هیچ شرایطی غرض از این طرح محدودیت و مسدودیت نیست و نخواهد بود. عده‌ای که احتمالا منافعشان در ضرر رساندن به نظام و دیگران است این شایعه را می‌سازند که فضای مجازی را می‌خواهند مسدود کنند در صورتی که فضای مجازی اصلا قابل مسدود‌سازی و محدود شدن نیست و مجلس هم چنین هدفی را دنبال نمی‌کند. اکنون بخش اعظمی از اقتصاد و تجارت ما در این فضا انجام می‌شود و ما هم حمایت می‌کنیم اما گاهی در این میان در شرایط خاص شایعات علیه نظام می‌پرورانند یا برای تجمعات برنامه‌ریزی می‌کنند، تهمت به افراد حقیقی و حقوقی می‌زنند که متاسفانه کسی هم پاسخگو نیست. ما می‌خواهیم هر کس برای عملکرد خودش پاسخگو باشد.»

وی افزود: «فضای مجازی باید حق و حقوق و حرمت خود را داشته باشد. هر کس مطلبی در این فضا می‌نویسد، باید مشخص باشد چه کسی است و اگر مطلب به اشخاص حقیقی و حقوقی یا نظام ارتباط پیدا کند، باید پاسخگو باشد. هیچ کشوری اجازه رها‌سازی فضای مجازی را نمی‌دهد. ما امروز خواسته‌ایم که مثلا اینستاگرام بیاید و دفترش را در کشور ما هم مستقر کند، این حداقل چیزی است که ما خواسته‌ایم. همین چند ماه پیش بود پمپ بنزین‌های ما را هک کردند فردا چه تضمینی هست که مراکز دیگر ما را با استفاده از همین فضای مجازی که ولو است هک نکنند؟ بنابراین این صیانت و حفاظت از منافع کشور و مردم است و به هیچ وجه کسی قصد محدودسازی ندارد.»

همتی درباره اینکه سامانه سوخت دارای یک شبکه بسته داخلی هستند و حتی به شبکه داخل کشور هم متصل نیست، عنوان کرد: «نه، اگر امروز ما اینترنت ملی برای خودمان داشته باشیم، همه این حملات سایبری هم از بین می‌رود. به هر حال هر خانواده‌ای برای خودش چارچوبی دارد و این چارچوب هم به معنای محدودیت نیست بلکه به معنای هدایت و به سعادت رسیدن است ما اجازه دخالت کشورهای دیگر در منافع ملی خودمان را نمی‌دهیم.»

نماینده مردم شاهین‌دژ درباره اینکه افکار عمومی طرح‌هایی مانند طرح صیانت از فضای مجازی و صیانت حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک را به یک نوع دخالت در زندگی شهروندان تعبیر می‌کنند، گفت: «من این را قبول ندارم. الان تلفنی که دست شما هست کسی تا الان در گفت و گو‌هایتان دخالت کرده؟»

وی در واکنش به اینکه در مواردی هم بسیار بوده که کنترل‌هایی در این زمینه صورت گرفته، خاطر نشان کرد: «کنترل که پدر هم روی فرزندش کنترل دارد. آیا یک پدر در خانه، خانواده‌اش را رها می‌کند؟ کشور قانون و مقررات دارد آنهایی که قصد سو استفاده دارند، نگران هستند. اصلا امروز تلفن من را کنترل کنند اگر من واقعا مشکلی نداشته باشم، چه اشکال و نگرانی وجود دارد؟ چنین چیزی وجود ندارد. کنترل کردن تلفن، نیاز به مجوز و مراحل قانونی دارد. بله یکی در قبال نظام یا اشخاص تخلفی کرده و طبیعتا باید پاسخ دهد. پس فردا روزی، اگر اینستاگرام شما را هک کنند انتظار ندارید که قانون از شما حمایت کند؟ این هم همان است اما عده‌ای برعکس جلوه می‌دهند که فضای مجازی را دارند محدود می‌کنند در حالی که چنین چیزی وجود ندارد و اسمش طرح صیانت هست و غیر از این نمی‌تواند باشد.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.