تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1400 - 17:34
کد خبر : 83646

آیا صندوق بازنشستگی کشوری پولی برای پرداخت حقوق ندارد؟!

آیا صندوق بازنشستگی کشوری پولی برای پرداخت حقوق ندارد؟!

آرمان شرق- صندوق بازنشستگی کشوری باید سالانه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان حقوق بدهد اما میزان مبلغ ورودی به این صندوق ۲۰ هزار میلیارد تومان است. یک هزار میلیارد تومان هم سود شرکت های زیر مجموعه آن است. بنابراین در پرداخت حقوق با کسری مواجه می شود.

کسری بودجه صندوق بازنشستگی کشوری را ماهیانه دولت از منابع مختلف تامین می‌کند و با توجه به شرایط کشور، امکان ناتوانی تامین این میزان اعتبار بسیار جدی است.

به گزارش تازه نیوز، صندوق بازنشستگی کشوری باید سالانه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان حقوق بدهد اما میزان مبلغ ورودی به این صندوق ۲۰ هزار میلیارد تومان است. یک هزار میلیارد تومان هم سود شرکت های زیر مجموعه آن است. بنابراین در پرداخت حقوق با کسری مواجه می شود.
چندی پیش سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفته که کسری پول این صندوق را دولت تامین می کند اما اگر دولت تامین نکرد ما هم حقوق نمی پردازیم!
از سوی دیگر وضعیت سایر صندوق‌های بازنشستگی هم بهتر از صندوق اصلی نیست. مسئولان ارشد کشور در سالهای گذشته، بحران اقتصادی داخلی را بر اساس همین صندوق های بازنشستگی و عدم توانایی در تامین اعتبارات، پیش بینی کرده بودند. در سالهای ۹۵ و ۹۶، بحران موسسات غیر مجاز، دامن گیر کشور شد؛ همان زمان بسیاری از دلسوزان نظام، موضوع صندوق‌های بازنشستگی را به عنوان بحران ملی بعدی، گوشزد کردند.

برای نمونه خبرها حاکی است، صندوق بازنشستگی وزارت نفت سالانه ۲۴۰ هزار میلیارد تومان حقوق می پردازد. ۹۶ هزار میلیارد تومان از محل کسر حقوق پرسنل شاغل این وزارت خانه تامین می‌شود و در حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان را دولت می پردازد!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.