تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1400 - 16:03
کد خبر : 83388

فوتبال ایران در انتظار ۳۲۴ میلیارد تومان

فوتبال ایران در انتظار ۳۲۴ میلیارد تومان

آرمان شرق- اگر ایران ببرد و لبنان هم برنده نشود، اختلاف بین این دو تیم ۱۰ امتیاز می‌شود، ولی از آنجا که هنوز ۴ بازی دیگر در این گروه باقی می‌ماند، روی کاغذ صعود تیم ملی به جام جهانی قطعی نمی‌شود و باید منتظر دیدار با عراق در بهمن ماه بماند

فوتبال ایران در انتظار ۳۲۴ میلیارد تومان/ سوریه تیم ملی را به پاداش فیفا می‌رساند؟

فدراسیون بین‌المللی فوتبال پاداش تیم‌ها برای حضور در جام جهانی را افزایش داده است.

خبرآنلاین، تیم ملی فوتبال ایران در آستانه صعود به جام جهانی است و برتری در دیدار فردا برابر سوریه تقریبا خیال شاگردان اسکوچیچ را برای حضور در جام جهانی راحت می‌کند. اما فدراسیون فوتبال نیز می‌تواند این بار درآمد قابل توجهی از این صعود داشته باشد. بر این اساس با توجه به افزایش ۲۲ درصدی پاداش تیم‌ها از سوی فیفا، ۱۲ میلیون دلار معادل تقریبا ۳۲۴ میلیارد تومان در اختیار فدراسیون فوتبال ایران قرار می‌گیرد.

هم‌چنین در صورتی که تیم ملی ایران موفق شود برای اولین‌بار از مرحله گروهی صعود کند، دو میلیون دلار دیگر نیز به دست خواهد آورد.

فیفا پاداش تیم قهرمان جام جهانی را ۵۰ میلیون دلار، تیم دوم را ۴۰ و تیم سوم را ۳۰ میلیون دلار تصویب کرده است./خبرآنلاین

تیم ملی ایران، سوریه را ببرد به جام جهانی صعود می‌کند؟

تیم ملی ایران فردا به مصاف سوریه می‌رود تا ششمین بازی اش در مرحله انتخابی جام جهانی را برگزار کند

هفته ششم رقابت‌های انتخابی جام جهانی در مرحله گروهی منطقه آسیا فردا با انجام سه دیدار در گروه اول پیگیری می‌شود که در حساس‌ترین دیدار، تیم ملی ایران به مصاف سوریه می‌رود. ایران فعلا با ۱۳ امتیاز صدرنشین و سوریه با ۲ امتیاز قعرنشین این گروه است.

موقعیت خوب ایران در این گروه این ذهنیت را به وجود آورده که ممکن است تیم ملی با برتری برابر سوریه، حضورش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را نهایی کند. با این حال اینگونه نیست؛ درست است که تیم ملی در صورت برتری برابر سوریه وضعیت بسیار مناسبی برای رسیدن به جام جهانی قطر به دست می‌آورد، ولی صعودش قطعی نخواهد بود.

برای بررسی جزئی‌تر این موضوع کافی است جدول گروه ایران بررسی شود. در جدول، ایران، کره جنوبی، لبنان، عراق، امارات و سوریه به ترتیب با ۱۳، ۱۱، ۵، ۴، ۳ و ۲ امتیاز در رده اول تا ششم قرار گرفته اند. حال، اگر ایران ببرد ۱۶ امتیازی می‌شود و در بهترین حالت ممکن فاصله اش با تیم سوم جدول ۱۰ امتیاز می‌شود. لبنان تیم سوم جدول، فردا با امارات دیدار می‌کند. بهترین حالت برای ایران مساوی لبنان یا شکست این تیم است؛ هرکدام از این نتایج رقم بخورد تیم سوم جدول ۶ امتیازی می‌شوند. البته این فرض بر پایه آن گذاشته شده که عراق نتواند مقابل کره جنوبی به پیروزی برسد.

حال اگر ایران ببرد و لبنان هم برنده نشود، اختلاف بین این دو تیم ۱۰ امتیاز می‌شود، ولی از آنجا که هنوز ۴ بازی دیگر در این گروه باقی می‌ماند، روی کاغذ صعود تیم ملی به جام جهانی قطعی نمی‌شود و باید منتظر دیدار با عراق در بهمن ماه بماند./فرارو

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.