تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 - 13:24
کد خبر : 81330

بازگشت دلار به مدار صعودی؟

بازگشت دلار به مدار صعودی؟

آرمان شرق- اگر دلیل افت قیمت دلار درروز دوشنبه عرضه بازارساز باشد، می توان انتظار داشت که بازار به مسیر افزایشی بازگردد و حتی سطح ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومانی را ملاقات کند.

اگر دلیل افت قیمت دلار درروز دوشنبه عرضه بازارساز باشد، می توان انتظار داشت که بازار به مسیر افزایشی بازگردد و حتی سطح ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومانی را ملاقات کند.

برخی از فعالان اعتقاد داشتند که بازارساز ارزی با عرضه ارز زمینه ساز عقب نشینی خریداران دلار شد. با این حال، تعداد زیادی از معامله گران عنوان می کردند که عرضه زیادی در بازار صورت نگرفته است و دلار به دو دلیل متفاوت با کاهش سطح فعالیت خریداران مواجه شد.

عامل دیگری که تردید بازیگران ارز در روز دوشنبه را بالا برد، آرامش خریداران بازار سکه بود. این آرامش در شرایطی رقم می خورد که وضعیت اونس طلا در بازارهای جهانی افزایشی بود. آرامش سکه در شرایط صعود طلای جهانی، از نگاه برخی فعالان نشان دهنده آن بود که سکه بازان نسبت به آینده افزایشی دلار چندان خوشبین نیستند.
دامنه نوسان قیمت دلار افزایش یافت
قیمت دلار در سامانه سنا و بازار متشکل نیز تغییراتی مثبت را به ثبت رساند. برهمین اساس قیمت دلار سنا که در شهریور روی ۲۶ هزار و ۷۹۲ تومان قرار داشت، وارد کانال ۲۷ هزار تومان شد و روی ۲۷ هزار و ۵۶ تومان ایستاد.

دامنه نوسان قیمت دلار افزایش یافت

یش‌بینی می‌شد با داغ شدن بازار اخبار شروع دور جدید مذاکرات دامنه نوسان قیمت دلار افزایش یابد. همین اتفاق نیز رخ داد، انحراف معیار قیمت دلار به عنوان شاخصی از تغییرات قیمت و معرف ریسک معامله در بازار که در ماه شهریور روی ۳۲۰ تومان قرار داشت در مهر ماه به ۴۰۵ تومان رسید.

البته رشد انحراف معیار شدید نبود و یک دلیل اینکه تغییرات شاخص انحراف معیار مثبت شد، این بود که در ماه گذشته انحراف معیار قیمت نسبتا پایین بود.

بر خلاف دلار روند قیمتی یورو منفی بود. قیمت یورو بازار آزاد از ۳۲ هزار و ۳۹۳ تومان در ماه شهریور به ۳۲ هزار و ۶۵ تومان در ماه مهر رسید./اقتصاد نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.