تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 - 22:23
کد خبر : 81114

قیمت خوردو تا پایان سال کاهش می‌یابد

قیمت خوردو تا پایان سال کاهش می‌یابد

آرمان شرق- وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه قیمت‌های کنونی بازار خودرو غیرمنطقی است، گفت: قیمت خوردو تا پایان سال کاهش خواهد یافت.

وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه قیمت‌های کنونی بازار خودرو غیرمنطقی است، گفت: قیمت خوردو تا پایان سال کاهش خواهد یافت.

به گزارش میزان، سیدرضا فاطمی امین، با حضور در آیین افتتاح خط تولید خودروی تارا اتوماتیک در جمع خبرنگاران به کاهش قیمت خودرو به تدریج تا پایان سال اشاره کرد و گفت: قیمت‌های کنونی بازار خودرو غیر منطقی است و باید کاهش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه؛ یکی از اولویت‌هایی که از روز نخست حضور در وزارت صنعت، معدن وتجارت دنبال کرده‌ام، رسیدگی به گلوگاه‌ها و شناسایی موانع صنعت خودرو بوده است، افزود: تولیدخودرو در سال آینده به قدری زیاد خواهد شد که دیگر نیازی به قرعه کشی نباشد و قرعه‌کشی محلی از اعراب نداشته باشد.

وی افزود: برنامه دقیقی مبتنی بر ۹ طرح در این صنعت طراحی شده و به تدریج به سمتی خواهیم رفت تا قیمت‌هاکاهش یابد و این مهم تا پایان سال ملموس خواهد شد.

فاطمی امین با بیان اینکه تا پایان سال بیش از ۱۰۰ هزار خودرو بیش از برنامه طراحی شده امسال تولید خواهد شد و براین اساس تولید در سال آینده ۱.۶ میلیون دستگاه خواهد شد، افزود: از این رو دیگر قرعه کشی نخواهیم داشت.

وزیر صمت با اشاره به موضوع صادرات خودرو اظهار کرد: امسال امکان صادرات وجود داشت، اما به دلیل نیاز داخل از خودرو سازان خواستیم نگاه به داخل داشته باشند گرچه می‌تواننند قطعات صادر کنند و از هم اکنون برای صادرات خودرو برنامه‌ریزی شده و سازمان توسعه تجارت جلسه‌ای را با خودروسازان برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سایت گروه صنعتی ایران خودرو در کشور جمهوری آذربایجان فعال است و در چند کشور دیگر نیز در حال فعال کردن هستیم و خبر‌های خوبی در این زمینه خواهیم داشت، از فعال سازی یکی از خطوط در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در آبان ماه به کشوری که دو خط خورو سازی فعال داریم، سفر خواهم کرد و با نخست وزیر و صنعت گران این کشور ملاقات‌هایی خواهیم داشت تا خطوط ایران و خودور و سایپا فعال شوند.

فاطمی امین با اشاره به واردات خودرو افزود: واردات خودرو در مجموع می‌تواند برای این صنعت مفید باشد، اما در مقطع کنونی و به دلیل اینکه تعادل ارزی کشور به هم می‌ریزد، مناسب نیست.

وزیر صمت تاکید کرد: در حال حاضر صنعت خودرو با مشکلاتی مواجه است و از مدیران صنعت خواسته‌ایم کیفیت تولید و همچنین رضایت مشتریان را افزایش دهند.

وی با اشاره به عرضه خودرو در بورس و مفهوم نادرست آن، اظهار کرد: بورس سازوکاری برای کامودیتی‌ها و کالا‌های پایه‌ای دارد و خودرو به هیچ عنوان در مصداق آن قرار نمی‌گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.