تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 - 7:22
کد خبر : 80804

جذبِ مدیر امام صادقی تعطیل

جذبِ مدیر امام صادقی تعطیل

آرمان شرق- «وزیر اقتصاد مجید عشقی امام صادقی را نیز راهی سازمان بورس کرد تا تیم وزارت اقتصاد را کاملا دراختیار هم‌کلاسی‌های خود قرار دهد. فرشاد فتوت مدیر روابط عمومی وزارتخانه و میثم پیله‌فروش دستیار وزیر نیز از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق هستند. روند انتصابات خاندوزی که برخی از آنها تاکنون حتی یک شعبه بانک را نیز اداره نکردند نشان می‌دهد هم‌خوابگاهی و هم‌دانشگاهی بودن بسیار مهم‌تر از سابقه اجرایی است. »

دانشگاه محل تحصیل است، اما هستند دانشگاه‌هایی که به ‌جهاتی به جز تحصیل دانشجویان و پرورش‌ نیروهای علمی و دانشگاهی مشهور می‌شوند. این درحالی است که کنار علل و عوامل گوناگون، دلایل و مسائل سیاسی هم در شهرت دانشگاه‌ها اثرگذارند. به این ترتیب درحالی جناح چپ یا همان اصلاح‌طلبان همواره دانشگاه را یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های خود تعریف کرده و سعی داشته و دارند روی این قشر از نخبگان جامعه سرمایه‌گذاری کنند، دانشگاه امام صادق با پرورش و معرفی تعداد چشم‌گیری از مدیران اصولگرا، به عنوان مکتب فکری جناح راست معروف شده است. موضوعی که طی چند ماه گذشته که با پیروزی ابراهیم رییسی به عنوان کاندیدای اصلی جناح راست، نوبت به اصولگرایان رسیده که تشکیل دولت دهند، بیش از گذشته به چشم آمده و بر این اساس، در این مدت شاهد آن بودیم که تعداد قابل‌توجهی از دانش‌آموختگان امام صادق در سمت‌های کلیدی دولت مشغول به کار شدند.
در این میان اما اوضاع در برخی وزارتخانه‌ها تا جایی با افراط همراه شد که نه‌تنها صدای برخی رسانه‌های اصولگرا را درآورده، بلکه یکی از وزیرانی که خود فارغ‌التحصیل امام صادق است، در اعتراض به این میزان جذب نیرو از میان دانش‌آموختگان امام صادق دستورالعمل صادر کرده است. وزیر اقتصاد از مدیران ارشد این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه خواست تا از انتصاب فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق در معاونت‌های این سازمان‌ها خودداری کنند. آن‌طورکه وبسایت انتخاب در گزارشی آورده، احسان خاندوزی هدف اصلی از این دستور را تنوع‌بخشی در توان مدیریتی عنوان کرده و گفته از این پس به هیچ‌وجه در معاونت‌های این سازمان‌ها از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق استفاده نشود و اگر افراد توانمندی از این دانشگاه وجود دارند، در جایگاه‌های دیگر به خدمت گرفته شوند.این درحالی است که خاندوزی خود از پیشگامان به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق در دولت رییسی لقب گرفته و به‌تازگی وبسایت اصولگرای صابرین‌نیوز در گزارشی به‌شدت نسبت‌به این رویه انتقاد کرد. آن‌طور که در گزارش صابرین‌نیوز آمده، «روند انتصابات در وزارت «وزیر امام صادقی» اقتصاد، کاملا پل مدیریتی شده است. درحالی که حسین قربانزاده، روزنامه‌نگارِ امام صادقی همشهری، بدون حوزه کاری مرتبط، رییس سازمان خصوصی‌سازی شد، خاندوزی، داوود منظور را که او نیز امام صادقی است، بدون حوزه کاری مرتبط و بعد از مدیریت در توانیر، به ریاست سازمان امور مالیاتی منصوب کرد. این وبسایت همچنین نوشت: «وزیر اقتصاد مجید عشقی امام صادقی را نیز راهی سازمان بورس کرد تا تیم وزارت اقتصاد را کاملا دراختیار هم‌کلاسی‌های خود قرار دهد. فرشاد فتوت مدیر روابط عمومی وزارتخانه و میثم پیله‌فروش دستیار وزیر نیز از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق هستند. روند انتصابات خاندوزی که برخی از آنها تاکنون حتی یک شعبه بانک را نیز اداره نکردند نشان می‌دهد هم‌خوابگاهی و هم‌دانشگاهی بودن بسیار مهم‌تر از سابقه اجرایی است. »/اعتماد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.