تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 14:20
کد خبر : 79702

زیباکلام: مسئولان سعی کردند از کرونا «کره» بگیرند

زیباکلام: مسئولان سعی کردند از کرونا «کره» بگیرند

آرمان شرق- آیا دولت آقایان روحانی و رییسی برای مصیبت‌های عمده‌ای که در نتیجه کرونا به بار آمده فکری کردند؟! مشاغل خرد و کلان زیادی به واسطه تعطیلی‌ها و رکود ناشی از کرونا ورشکست شدند، آیا فکری به حال آنها کردند؟! اما متاسفانه به جای اینکه به این موضوعات بپردازند به فکر تبلیغات پوچ و توخالی هستند. واقعا دولت هنوز متوجه نشده که مردم دیگر یک کلام از تبلیغات آنها را باور نمی‌کند؟

دیگر کشورها همانند کره‌جنوبی، هند و اتحادیه اروپا هیچ‌کدام سعی نکردند از کرونا بهره‌برداری اینچنینی کنند. اما متاسفانه ایران در مورد کرونا هم سعی کرده از آب، کره بگیرد و بهره‌برداری سیاسی کند.
اعتمادآنلاین| حواشی وزارت بهداشت دامان وزیر بهداشت جدید را هم گرفته است. مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اظهارات جنجال‌برانگیز اخیر بهرام عین‌اللهی که اعلام کرده بود: «جشن پیروزی در برابر‌ کرونا را دو هفته دیگر برگزار می‌‌کنیم»، گفت: وزیر بهداشت در بیان خود عنوان کرده که به زودی جشن پیروزی مردم را که به ما برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون کمک کردند برگزار خواهیم کرد نه جشن پایان کرونا.

به گزارش جهان صنعت، طبق خبری که «وبدا» منتشر کرده، عین‌اللهی دو روز پیش در مراسم معارفه رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفته بود: «به زودی جشن پوشش کامل واکسیناسیون در کشور برگزار می‌شود.» در هر صورت تاکنون هیچ کشوری در دنیا مدعی پوشش کامل واکسیناسیون کرونا نشده و بسیاری از کشورها نیز تزریق دوز سوم را شروع کرده‌اند.
این در حالی است که موضوع مهم جشن شکست کرونا یا واکسیناسیون کامل نیست، اصل موضوع این است که وزارت بهداشت درصدد برداشتن محدودیت‌ها در کشور است. موضوعی که مرز بسیاری از کشورها از جمله چین، نیوزلند، روسیه و… به روی مسافران خارجی بسته است.

تی در کشورهای دیگر هنوز استفاده از ماسک الزامی بوده و مقررات عدم حضور در تجمعات برقرار است. اما در ایران جدا از سفرهای درون‌مرزی کمتر کسی از ماسک استفاده می‌کند. این در حالی است که در حال حاضر نیمی از مردم تنها دوز اول واکسن را تزریق کرده‌اند و کادر درمان و دیگر افراد گروه پرخطر به دوز بوستر نیاز دارند، اما هنوز خبری از دوز سوم نیست. به همین خاطر کارشناسان بر این باورند که ادعاهای اخیر وزارت بهداشت جنبه تبلیغاتی برای دولت جدید دارد.

رفتارهای متناقض

در همین حال صادق زیباکلام کارشناس سیاسی درخصوص رفتارهای متناقض و بی‌برنامگی مسوولان درباره بیماری کرونا به «جهان‌صنعت» گفت: اگر نگاه عمیق‌تری نسبت به رفتار مسوولان در رویارویی با کووید۱۹ بیندازید، متوجه می‌شوید که جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که از همان ابتدای گسترش کرونا در کشور، همواره با این مساله برخوردهای خاص و تبلیغاتی داشته و بهره‌برداری سیاسی کرده است.

این در حالی است که دیگر کشورها همانند کره‌جنوبی، هند و اتحادیه اروپا هیچ‌کدام سعی نکردند از کرونا بهره‌برداری اینچنینی کنند. اما متاسفانه ایران در مورد کرونا هم سعی کرده از آب، کره بگیرد و بهره‌برداری سیاسی کند.

وی افزود: ابتدای گسترش کرونا مسوولان بحث انتشار و رواج بیماری کرونا به دست آمریکایی‌ها را مطرح کردند، زیرا آنها بر عقیده بودند که هدف آمریکایی‌ها از نظر سیاسی ضربه زدن به جمهوری اسلامی است. این در حالی است که در ابتدای شیوع بیماری مسوولان کرونا را باور نداشتند.

زیباکلام در ادامه اظهار کرد: دولت سابق در مرحله بعدی سعی کرد شیوع کرونا را از مردم پنهان کند و اساسا ورود بیماری به کشور مطرح نشد تا همگان در انتخابات مجلس و سایر مراسم‌ها شرکت کنند. در حالی که از همان روزهای ابتدایی کرونا جان هموطنان عزیزمان را می‌گرفت. این در حالی است که اگر همان زمان به جای بهره‌برداری سیاسی و تبلیغاتی از کرونا سعی می‌کردند همانند دیگر کشورها جلوی گسترش ویروس را بگیرند، قطعا میزان تلفات کمتر می‌شد.

وی ادامه داد: در همان روزهای پرهیاهو که شهروندان جانشان را از دست می‌دادند، برخی ادعای تولید واکسن داخلی به کمک کوبا، چین و روسیه را مطرح کردند که هنوز به نتیجه مطلوب و کامل نرسیده است. هنوز مدتی از چنین ادعایی نگذشته بود که مشخص شد ساخت واکسن کرونا به این سادگی‌ها نیست که تنها با سوله ساختن و مواد اولیه به سرانجام برسد. از قضا در این بین بنیاد برکت در پی بهره‌برداری سیاسی از تولید واکسن کرونا بود، که آن هم به نتیجه‌ای نرسید. بعد از تغییر دولت همگان متفق‌القول ادعا کردند دولت روحانی مقصر تلفات و جان باختن مردم بر اثر کروناست، زیرا درخصوص تهیه واکسن تعلل کرده است.

زیباکلام با اشاره به فقدان برنامه منسجم دولت برای کنترل کرونا بیان کرد: به عقیده من دولت هیچ برنامه‌ریزی دقیق و مدونی برای کنترل بیماری نداشت. سرانجام نیز انبوهی از واکسن‌های چینی روانه کشور شد، در حالی که می‌توانستند چند ماه پیش در زمان دولت روحانی مردم را به صورت کامل واکسینه کنند و آن زمان جشن کامل واکسیناسیون معنا داشت، چراکه واکسن‌های کرونا در دولت روحانی سفارش داده شده بود ولی درخصوص ورود آن تعلل می‌کردند تا افتخار کامل واکسیناسیون نصیب آقای رییسی شود.

زیباکلام در پایان گفت: در حال حاضر هم دولت جدید جریان تبلیغاتی دیگری به راه انداخته‌اند که توانستیم بیماری کرونا را شکست دهیم، ‌ای‌کاش به جای بهره‌برداری سیاسی و ایدئولوژی از کرونا سعی می‌کردند به مردم بگویند که این همه تلفات و مصیبت‌های اقتصادی که به وجود آمده، قابل پیش‌بینی بوده است یا خیر؟

آیا دولت آقایان روحانی و رییسی برای مصیبت‌های عمده‌ای که در نتیجه کرونا به بار آمده فکری کردند؟! مشاغل خرد و کلان زیادی به واسطه تعطیلی‌ها و رکود ناشی از کرونا ورشکست شدند، آیا فکری به حال آنها کردند؟! اما متاسفانه به جای اینکه به این موضوعات بپردازند به فکر تبلیغات پوچ و توخالی هستند. واقعا دولت هنوز متوجه نشده که مردم دیگر یک کلام از تبلیغات آنها را باور نمی‌کند؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.