تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1400 - 20:39
کد خبر : 78698

فوری/ بایدن:آماده بازگشت به اجرای کامل برجام هستیم

فوری/ بایدن:آماده بازگشت به اجرای کامل برجام هستیم

آرمان شرق- در حال تلاش با گروه ۱+۵ برای تعامل دیپلماتیک با ایران و بازگشت به برجام هستیم. اگر ایران هم اقدام مشابه انجام دهد به برجام برمی‎ گردیم. آمریکا به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای متعهد است.

رئیس‌‎جمهور آمریکا در نشست سازمان ملل:من ائتلاف‌های آمریکا را احیا کردم و شراکتمان با اتحادیه اروپا را مجدداً از سر گرفتم. قدرت نظامی آمریکا بایستی آخرین راهکار ما باشد نه نخستین راهکار و ما نباید از آن به عنوان پاسخی برای تمامی مشکلات استفاده کنیم
رئیس‎‌جمهور آمریکا در نشست سازمان ملل گفت: در حال تلاش با گروه ۱+۵ برای تعامل دیپلماتیک با ایران و بازگشت به برجام هستیم. اگر ایران هم اقدام مشابه انجام دهد به برجام برمی‎گردیم. آمریکا به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای متعهد است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان ملل، رئیس جمهوری آمریکا در این سخنان دهه آتی را سرنوشت ساز خواند که نیازمند اراده جمعی برای مقابله با مشکلات است.

او در سخنان خود گفت که نشست امسال در شرایط درد عظیم به خاطر شیوع کرونا و آثار منفی آن و همزمان، فرصت های بزرگ برگزار می شود.

بایدن گفت که جهان در آستانه دهه‌ای حساس قرار دارد که آینده را تعیین می‌کند و افزود که اگر جهان با هم همکاری کند، جهان به سوی پیشرفت خواهد رفت.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه استفاده از قدرت نظامی باید آخرین گزینه باشد، تاکید کرد باید از نهادهای چند ملیتی برای مقابله با چالش‌ها استفاده کرد.

بایدن گفت که با خاتمه جنگ بیست ساله در افغانستان، کشورش در نظر دارد همکاری با متحدانش در مناطق مختلف جهان و تعامل با تمامی جهانیان را گسترش دهد.

او گفت که طی هشت ماه گذشته به گسترش همکاری با شرکا از جمله تقویت ناتو پرداخته است و به تعامل با اتحادیه اروپا باز گشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.