تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1400 - 19:54
کد خبر : 78689

نامه تند زیباکلام به رئیسی:اگر دنبال نجات مردم نیستید،رسما اعلام کنید!

نامه تند زیباکلام به رئیسی:اگر دنبال نجات مردم نیستید،رسما اعلام کنید!

آرمان شرق- مدتهاست که هسته ایی به جای درخدمت پیشرفتهای اقتصادی کشور قرار گرفتن، ابزاری شده جهت چانه زنی وگرفتن امتیاز از غرب. سالهاست هستی مملکت درچاه ویل هسته‌ایی ریخته می شود که بتوانیم در رویارویی با غربی ها از آنها امتیاز بگیریم. یکبار هم انقلابیون باین پرسش ابتدایی پاسخ نداده‌اند که اساساً رویارویی با اروپا و آمریکا چه ضرورتی داشته که دارو ندار مملکت را خرج هسته‌ایی کنیم که به کمک آن از غربی ها امتیاز بگیریم؟

نامه تند زیباکلام به رئیسی: اگر دنبال نجات مردم نیستید، رسما اعلام کنید!
انتظار می رفت که تلاشِ جدی درنجاتِ کشور از بحرانِ هسته‌ای در راسِ الویت های دولتِ جنابعالی قراربگیرند اما…

ایران
در ۱۵:۲۵ سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش تازه‌نیوز، صادق زیبا کلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در اینستاگرام خود نامه ای خطاب به رئیس جمهور نوشت. در این نامه آمده است:

جناب حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران دامته افاضاته.

باسلام و تحیات، مستحضرهستند که بحران هسته‌ایی مهم ترین مسئله امروز کشوراست. البته انقلابیون همواره شعار داده اند که با بسیجِ امکاناتِ داخلی میتوان تحریمها را چاره کرد. اما واقعیت آنست که تجربه دو دهه اخیر نشان داده که شعارهایِ انقلابی به هیچ روی نتوانسته‌اند درعمل مرهمی برای اقتصاد رو به احتضارِ کشور باشند.

انتظار می رفت که تلاشِ جدی درنجاتِ کشور از بحرانِ هسته‌ای در راسِ الویت های دولتِ جنابعالی قراربگیرند. اما بنظر می رسد که اینگونه نیست. و بجز تکرار شعارهای انقلابی، دولت جنابعالی طرح و برنامه جدی برای پایان بخشیدن به بحرانی که اقتصاد کشور را به زانو درآورده ندارید. انتصاب آقایِ دکترعلی باقری بجای دکتر عباس عراقچی و یحتمل سپردن مذاکرات بایشان مبین آنست که اراده جدی بمنظور حل این بحران در دولت جنابعالی وجود ندارد.

جناب حجت الاسلام رئیسی، شش سال مذاکرات جناب باقری درمعیتِ آقای دکترسعید جلیلی، کوچکترین پیشرفتی درحل مسئله هسته‌ایی ببار نیاورد. این داوری آقای دکتر ولایتی بود. چه اصراری برآزمودنِ مجدد آن تجربه ناموفق است؟ اگر واقعا انقلابیون بدنبال نجات کشور از بحران هسته‌ایی نیستند، چرا آن را رسما اعلام نمی فرمایید؟ والا سپردن مذاکراتِ ناتمامِ وین به مسئولینی که تنها هنرشان صدور قطعنامه‌های شورای امنیت علیهِ ایران و سوق دادن‌ مان ذیل بند هشت منشور بوده، چه معنای دیگری ممکن است داشته باشد؟

البته مدتهاست که هسته ایی بجای درخدمت پیشرفتهای اقتصادی کشور قرار گرفتن، ابزاری شده جهت چانه زنی وگرفتن امتیاز از غرب. سالهاست هستی مملکت درچاه ویل هسته‌ایی ریخته می شود که بتوانیم در رویارویی با غربی ها از آنها امتیاز بگیریم. یکبار هم انقلابیون باین پرسش ابتدایی پاسخ نداده‌اند که اساساً رویارویی با اروپا و آمریکا چه ضرورتی داشته که دارو ندار مملکت را خرج هسته‌ایی کنیم که به کمک آن از غربی ها امتیاز بگیریم؟

ایام بکام باد.

صادق زیباکلام
سی ام شهریور یک هزار و چهارصد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.