تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1400 - 15:01
کد خبر : 78672

دو سیگنال مهم برای دلار از نیویورک؛آغاز دور هفتم مذاکرات برجامی؟

دو سیگنال مهم برای دلار از نیویورک؛آغاز دور هفتم مذاکرات برجامی؟

آرمان شرق- قیمت دلار تا ۲۷ هزار و ۳۵۰ تومان ارزان شده و این درحالیست که امروز دو اتفاق مهم در راه است. یکی حضور وزیر امور خارجه در نیویورک و دیدارهای او و دیگر خبر اخیر بلومبرگ که نوشته بود احتمالا دور هفتم مذاکرات برجامی وین ۳۰ شهریور ماه برگزار شود.

قیمت دلار امروز تحت تاثیر دو اتفاق قرار می‌گیرد؛ حضور وزیر امور خارجه در نیویورک و همچنین احتمال آغاز مذاکرت برجامی!

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار تا ۲۷ هزار و ۳۵۰ تومان ارزان شده و این درحالیست که امروز دو اتفاق مهم در راه است. یکی حضور وزیر امور خارجه در نیویورک و دیدارهای او و دیگر خبر اخیر بلومبرگ که نوشته بود احتمالا دور هفتم مذاکرات برجامی وین ۳۰ شهریور ماه برگزار شود.

شب گذشته وزیر امور خارجه ایران وارد نیویورک و در محل هتل اقامت هیات ایران مستقر شد. امیر عبداللهیان در راس هیاتی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا رفته است. ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور قرار است در این مجمع به صورت آنلاین سخنرانی کند.

اما علاوه بر این خبر مهم که احتمالا عبداللهیان دیدارهایی هم در این سفر خود داشته باشد، اخیرا بلومبرگ نوشته بود احتمالا دور هفتم مذاکرات برجامی وین ۳۰ شهریور ماه برگزار شود. طبق این گزارش، کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) برگزار می‌شود و این احتمال وجود دارد که دور هفتم مذاکرات برجامی در وین در حاشیه این نشست برگزار شود.

در همین حال روز گذشته مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: امیدواریم در نشست عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مسائل فوری مربوط به برنامه هسته‌ای ایران بپردازیم. ما تلاش خواهیم کرد تا به جهان تضمین دهیم که هیچ نگرانی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد. راه را برای تلاش‌های دیپلماتیک مورد نیاز برای دستیابی به وضع رضایت‌بخش در برنامه هسته‌ای ایران هموار می‌کنیم.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفته است: هنوز تاریخی برای از سرگیری مذاکرات در وین تعیین نشده اما واشنگتن به بازگشت دوجانبه به برجام پایبند بوده و منتظر شنیدن موضع ایران است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.