تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1400 - 11:35
کد خبر : 78662

رییسی:نظامات حکومتی بسیاری در کره زمین برقرار هستند،اما کدام از آنها مقدس است؟

رییسی:نظامات حکومتی بسیاری در کره زمین برقرار هستند،اما کدام از آنها مقدس است؟

آرمان شرق- وی با طرح این سوال که رمز قدسیت دفاع ما در چیست و چرا دفاع ما مقدس و نظام ما قدسی است، تصریح کرد: آنچه مسلم است هیچ امر مشخص و زمانی و زمین و زمانی قدسی نمی‌شود مگر در پرتو قدوس.

سوال این است که رمز مقدس بودن دفاع ما در چیست؟ نظام ما قدسی است زیرا مبتنی بر دین و آموزه های دین، کتاب و سنت است. نظام اسلامی که می‌خواهد تمام ارتباطات آن بر اساس دین تنظیم شود، نظام مقدس است. ابراهیم رییسی اظهار داشت: در نظام ما هیچ قانون و مقرراتی نمی‌تواند تصویب و اجرا شود مگر اینکه بر اساس قوائد و قوانین شرع باشد، هر حکمی بر خلاف موازین شرع باشد از درجه اعتبار ساقط است.

رییس جمهور گفت: سوال این است که رمز مقدس بودن دفاع ما در چیست؟ نظام ما قدسی است زیرا مبتنی بر دین و آموزه های دین، کتاب و سنت است. نظام اسلامی که می‌خواهد تمام ارتباطات آن بر اساس دین تنظیم شود،نظام مقدس است. ابراهیم رییسی اظهار داشت: در نظام ما هیچ قانون و مقرراتی نمی‌تواند تصویب و اجرا شود مگر اینکه بر اساس قوائد و قوانین شرع باشد، هر حکمی بر خلاف موازین شرع باشد از درجه اعتبار ساقط است.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی روز سه شنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس با تسلیت ایام اربعین حسینی و با قدردانی از برگزار کنندگان این نشست نورانی افزود: این نشست‌ها و جلسات برای نسل امروز و نسل آینده درس‌آموز است.

رییس جمهوری با اشاره به وجود حضرت اباعبدالله در زیارت اربعین اظهار کرد: فلسفه قیام اباعبدالله این بود که ملت‌ها را از جهالت و نادانی بیرون بیاورد و آنان را از گمراهی نجات دهد.

وی افزود: می‌خواهم مراسم تجلیل از شهیدان و پیشکسوتان دفاع مقدس را جلوه‌ای از روشنگری نسبت به راه، پیام و هدف شهیدان بدانم چون هیچ کس در عالم دچار جهل نشود و در نادانی نماند و اگر افرادی به هر دلیل، فتنه فتنه گران و شیطنت شیاطین، انحراف و گمراهی در فکر اخلاق و اندیشه آنان شود، با آن نورانی بودن راه شهیدان از ضلالت و گمراهی نجات پیدا کند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در این مقطع افراد دست اندرکار تا هرچه می‌توانند یاد، نام، وصیتنامه، هدف و مسیر نورانی شهیدان را در جهت تنویر افکار عمومی نشان دادن راه نورانی آنها برای رهایی یافتن از ضلالت و گمراهی و فتنه‌های فتنه گران را انجام دهند.

وی ادامه داد: تجلیل و تکریم از پیشکسوتان و دفاع مقدس مصون‌سازی نسل جوان است راه صیانت بخشی به نسل امروز و نیازهای و عصر های آینده این است که عاشورا معرفی و معلوم شود عاشورا امتداد دارد. امتداد عاشورا امروز جلوه شهدایی است که برای خدا و یک امر مقدس در میدان ظاهر شده اند بسیاری در دنیا نبرد و جنگ می‌کنند و جنگ‌های بسیاری با خونریزی در دنیا وجود دارد اما کدام‌یک از آنها دفاع مقدس است.

رییس دولت سیزدهم اظهار کرد: نظامات در دنیا و نظامات حکومتی بسیاری در کره زمین برقرار هستند اما کدام از آنها نظام مقدس است و سوال این است که چه چیزی باعث تقدس نظام، دفاع و بسیج ماست؟

وی با طرح این سوال که رمز قدسیت دفاع ما در چیست و چرا دفاع ما مقدس و نظام ما قدسی است، تصریح کرد: آنچه مسلم است هیچ امر مشخص و زمانی و زمین و زمانی قدسی نمی‌شود مگر در پرتو قدوس.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.