تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1400 - 21:20
کد خبر : 78625

معتقدم مذاکرات ایران و آمریکا محرمانه در جریان است

معتقدم مذاکرات ایران و آمریکا محرمانه در جریان است

آرمان شرق- آمریکا قطعا از ایران می‌خواهد در برنامه هسته‌ای خود تغییراتی ایجاد کند و ایران باید این اعتماد را برای جهان ایجاد کند که به دنبال توسعه سلاح های هسته‌ای نیست. به نظر من اکنون مذاکرات محرمانه در جریان است ولی اگر دو کشور در مورد مساله هسته‌ای توافق نکنند، هیچ نتیجه‌ای وجود نخواهد داشت و همه اظهارات و بیانیه‌ها بی‌نتیجه است.

استاد دانشگاه هاروارد تاکید کرد: بایدن اکنون پس از خروج آمریکا از افغانستان، به پیروزی نیاز دارد و در اینجا مذاکره با ایران و توافق با تهران برای او به منزله پیروزی است که به ایران و ایالات متحده کمک می‌کند.

ماروین کالب Marvin Kalb استاد علوم سیاسی دانشگاه هاروارد و مدیر بنیانگذار مرکز شورانشتاین در رسانه‌ها، سیاست‌ها و سیاست‌های عمومی بود. وی در حوزه روزنامه‌نگاری برنده جایزه گزارش برای CBS و NBC News شده است. وی چندین کتاب تالیف کرده است. کالب همچنین مجری برنامه گزارش کالب بوده است، برنامه‌ای که درباره اخلاق و مسئولیت رسانه‌ای در مطبوعات در واشنگتن دی سی بود.

ماروین کالب در پاسخ به سوالی در خصوص عدم اعتماد ایران به دولت آمریکا بعد از خروج آمریکا از برجام، عنوان کرد: اینکه چه کسی به چه کسی اعتماد خواهد کرد. به نظر من، پاسخ حول تعاریف منافع ملی و سیاست‌های داخلی و خارجی هر دو طرف می‌چرخد. حضور ایران، چه در لبنان، چه در یمن و چه در امارات در حاشیه خلیج فارس، در راستای سیاست ضدغربی و ضداسرائیلی است و در تلاش برای مقابله با اسرائیل است. بدیهی است که آمریکا با حضور ایران در کشورهای منطقه مخالفت کرده و می‌کند و این موضوع یکی از اختلافات اصلی ایران و آمریکا است.

زمان خوبی برای توافق ایران با آمریکا است

این استاد دانشگاه در ادامه تاکید کرد: ایران باید در مذاکرات حاضر شود و پیشنهادهای بایدن را بپذیرد، بایدن اکنون می‌تواند حتی به ایران امتیاز دهد. ایران در عدم پذیرش پیشنهادات بایدن نباید مرتکب یک اشتباه بد شود. بایدن اکنون پس از خروج آمریکا از افغانستان، به پیروزی نیاز دارد و در اینجا مذاکره با ایران و توافق با تهران برای او به منزله پیروزی است که به ایران و ایالات متحده کمک می‌کند.

آمریکا با گشودن درهای اقتصادی به ایران کمک کند

ماروین کالب همچنین در ادامه به تاثیر رفع احتمالی تحریم‌ها پس از مذاکره ایران با آمریکا پرداخت و گفت: پس از مذاکره این کشور با گشودن درهای فرصت‌های اقتصادی به ایران کمک می‌کند.

ایران باید ثابت کند دنبال سلاح نیست

مذاکرات محرمانه در جریان است

وی اضافه کرد: آمریکا قطعا از ایران می‌خواهد در برنامه هسته‌ای خود تغییراتی ایجاد کند و ایران باید این اعتماد را برای جهان ایجاد کند که به دنبال توسعه سلاح های هسته‌ای نیست. به نظر من اکنون مذاکرات محرمانه در جریان است ولی اگر دو کشور در مورد مساله هسته‌ای توافق نکنند، هیچ نتیجه‌ای وجود نخواهد داشت و همه اظهارات و بیانیه‌ها بی‌نتیجه است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.