تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1400 - 21:05
کد خبر : 78615

آیا قیمت دلار فردا سقوط می کند؟

آیا قیمت دلار فردا سقوط می کند؟

آرمان شرق- اخیرا خبر سفر وزیر امور خارجه ایران به نیویورک برجسته شده و همین موضوع باعث کاهشی شدن قیمت دلار شده است. براساس شایعاتی که دیروز منتشر شد، قرار است در روزهای آینده مذاکراتی بین ایران و طرف‌های غربی در نیویورک انجام شود. ضمن اینکه قبل از این شایعه، خبری مبنی بر انتصاب علی طیب نیا به عنوان رئیس کل بانک مرکزی منتشر شد که این موضوع هم تا حد زیادی مانع از افزایش قیمت دلار شد.

این روزها تاثیر اخبار سیاسی بر بازار ارز و به خصوص قیمت دلار بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود. امروز دلار در مرز قیمتی ۲۷ هزار و ۳۸۱ تومانی قرار گرفت که نسبت به روز گذشته ۸۴ تومان کاهش داشت. به گفته فعالان بازار ارز، این روزها بازار توان زیادی برای کاهش و افزایش شدید قیمتی ندارد، بنابراین معامله گران بیشتر پیرامون اخبار سیاسی فضا سازی می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اخیرا خبر سفر وزیر امور خارجه ایران به نیویورک برجسته شده و همین موضوع باعث کاهشی شدن قیمت دلار شده است. براساس شایعاتی که دیروز منتشر شد، قرار است در روزهای آینده مذاکراتی بین ایران و طرف‌های غربی در نیویورک انجام شود. ضمن اینکه قبل از این شایعه، خبری مبنی بر انتصاب علی طیب نیا به عنوان رئیس کل بانک مرکزی منتشر شد که این موضوع هم تا حد زیادی مانع از افزایش قیمت دلار شد. اما با کم رنگ شدن این خبر، انتظارات افزایشی در بازار نیرو گرفت و با جوسازی دلالان بار دیگر خریداران به بازار ارز وارد شدند. اما امروز خبر نشست نیویورک بار دیگر سدی در مقابل افزایش قیمت دلار شد و خریداران را به حاشیه کشاند.

بازیگران ارزی منتظر شوک‌های جدی در بازار ارز هستند
مشاهده چنین اقداماتی از طرف معامله گران در بازار ارز، نشان دهنده عدم ریسک آن‌ها است. ضمن اینکه رفتار کنونی خریداران نشان می‌دهد که تا شرایط آتی بازار برای متقاضیان آشکار نشود، آن‌ها در موقعیت خرید قرار نخواهند گرفت.

زمانی بازیگران اصلی بازار ارز به صورت جدی فعالیت خواهند داشت که یا قیمت دلار از کف ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومانی پایین‌تر برود یا سقف قیمتی ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی را پشت سر بگذارد. در غیر این صورت معامله گران خرد در بازار ارز داخلی به صورت محدود فعالیت خواهند داشت و از همین کاهش و افزایش‌های جزئی، سود محدودی کسب خواهند کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.