تاریخ انتشار : شنبه 27 شهریور 1400 - 16:57
کد خبر : 78444

به آملی لاریجانی دستور استعفا دادند؟

به آملی لاریجانی دستور استعفا دادند؟

آرمان شرق- قطعاً در خصوص اینها تغییر موضعی صورت گرفته است، البته ما از پس پرده خبر نداریم؛ مشخص نیست آملی لاریجانی از شورای نگهبان استعفا داده یا به او گفتند که کناره‌گیری کن. همانگونه که علی لاریجانی رد صلاحیت شد. کما اینکه صادق آملی لاریجانی در دوره دوم قوه قضاییه ریاستش را به اتمام نرساند. در مجموع ما از پس پرده اطلاعی نداریم.

فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص ضرورت رفع حصر گفت: نه میرحسین موسوی و نه زهرا رهنورد مایل نیستند که به میدان بیایند و رفع حصر برایشان مهم نیست.

سید ناصر قوامی، در خصوص نحوه مواجهه اصلاح‌طلبان با دولت سیزدهم و حاکمیت، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان در قدرت نیستند و کسانی هم که فعلاً در وزارت، استانداری یا هر سمت دیگری هستند، قطعاً برکنار می‌شوند و دولت یکدست می‌شود. اصلاح‌طلبان نحوه رفتار با مردم و وضع مردم را در نظر می‌گیرند. اگر دولت بتواند بیکاری، مسائل اقتصادی و کرونا را حل کند و رضایت مردم را جلب کند، مردم قاضی خوبی هستند و قضاوت می‌کنند و طبعاً اصلاح‌طلبان نیز قضاوت می‌کنند.

وی ضمن اشاره به حمایت برخی در ایران از طالبان گفت: اینکه برخی افراد می‌گویند طالبان برادر کوچک ماست جای تعجب دارد، طالبان کجا برادر ماست؟ اینها جنایتکارترین جنایتکاران دنیا هستند. آقای حقانی که امروز وزیر داخله طالبان است، تعدادی از مساجد شیعیان را در حال نمازگزاری منفجر کرده است. اینگونه حرف زدن درباره طالبان موجب ننگ و شرمساری است. اینها وهابی‌های تند هستند و کشتن شیعه را واجب می‌دانند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا افرادی در جناح اصلاح‌طلب برای تعامل با هسته سخت قدرت وجود دارند؟ گفت: تعامل برای زمانی است که هر دو طرف قدرتی در اختیار داشته باشند اما اصلاح‌طلبان هیچ امتیازی در اختیار ندارند که با دولت یا هسته سخت قدرت تعامل کنند. بلکه دولت سیزدهم است که باید نسبت به اصلاح‌طلبان توجه داشته باشد و ببینیم که آیا اینها شایسته‌سالاری را قبول دارند و چند پست به اصلاح‌طلبان می‌دهند. وقتی همه مجلس و کابینه دولت اصولگرا باشند، تعامل معنا ندارد.

به آملی لاریجانی دستور دادند استعفا دهد؟/ تعامل زمانی معنا دارد که دو طرف قدرت داشته باشند

وی تصریح کرد: از الان که پیداست شایسته‌سالاری ملاک نیست. آقای جهانگیری را با آقای مخبر مقایسه کنید. مخبر هیچ سابقه اجرایی ندارد. بنابراین این کابینه به استثنای وزارت علوم، اصلا شایسته نیستند. اگر شایسته‌سالاری این است، از الان آینده را می‌توان پیش‌بینی کرد.

قوامی در خصوص ضرورت رفع حصر نیز گفت: نه میرحسین موسوی و نه زهرا رهنورد مایل نیستند که به میدان بیایند و رفع حصر برایشان مهم نیست.

نماینده مردم قزوین در ششمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص آینده سیاسی برادران لاریجانی نیز اظهار کرد: برادران لاریجانی به نهایت رشدی که مدنظرشان بود، رسیدند. زمانی اصلاً مصلحت نبود که دو برادر دو قوه را در اختیار داشته باشند و نتیجه را هم دیدیم. به نظر من این اشخاص کار خود را کردند و کنار رفتنشان طبیعی است. وقتی چند برادر منصب‌های کلیدی کشور را چندین سال در اختیار دارند، به هر حال روزی باید برکنار شوند.

قوامی تصریح کرد:” قطعاً در خصوص اینها تغییر موضعی صورت گرفته است، البته ما از پس پرده خبر نداریم؛ مشخص نیست آملی لاریجانی از شورای نگهبان استعفا داده یا به او گفتند که کناره‌گیری کن. همانگونه که علی لاریجانی رد صلاحیت شد. کما اینکه صادق آملی لاریجانی در دوره دوم قوه قضاییه ریاستش را به اتمام نرساند. در مجموع ما از پس پرده اطلاعی نداریم./ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.