تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 شهریور 1400 - 0:41
کد خبر : 78247

تاکتیک‌های ایران در ماراتن مذاکرات هسته‌ای

تاکتیک‌های ایران در ماراتن مذاکرات هسته‌ای

آرمان شرق- تا کنون تنها تلاش‌های سیستماتیک اندکی برای بازسازی اصول بنیادین چشم‌انداز تهران انجام شده است تا بتواند با توسعه یک استراتژی منع اشاعه و ضد اشاعه اهداف هسته‌ای آن را تعدیل کند.

الی لویت در مقاله ای به واکاوی زمینه های انگیزشی ایران می پردازد.

آریل (الی) لِویت، کارشناس سیاست هسته‌ای در بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی، معاون سابق مدیرکل سیاسی کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل در مطلبی برای وبگاه بنیاد کارنگی با عنوان «رمزگشایی از راهبرد هسته‌ای ایران» به واکاوی زمینه‌های انگیزشی تهران برای پیشبرد ماراتُن‌وار برنامه‌های هسته‌ای، عوامل تعدیل و چشم‌انداز آینده آن پرداخته است.

درک انگیزه‌های هسته‌ای و راهبرد پیچیده ایران

الی لویت در این مقاله تحلیلی نوشته است: در قلب تلاش‌های ناکام بین‌المللی برای مهار برنامه هسته‌ای ایران -یا آنطور که برخی جاه‌طلبانه‌تر آرزو می‌کنند عقب نشاندن آن– درک جهان از انگیزه‌ها و استراتژی تهران کاستی‌های عمیقی دارد. بسیاری از کارشناسان در مورد چالش هسته‌ای ایران مطالبی نوشته‌اند و تعداد بیشماری از متخصصان برای دو دهه قصد داشته اند مسیر آن را مشخص کنند. با این وجود، تا کنون تنها تلاش‌های سیستماتیک اندکی برای بازسازی اصول بنیادین چشم‌انداز تهران انجام شده است تا بتواند با توسعه یک استراتژی منع اشاعه و ضد اشاعه اهداف هسته‌ای آن را تعدیل کند./اقتصاد نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.