تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهریور 1400 - 17:59
کد خبر : 78173

آقای کیهان! پیامبر با کافران هم این گونه حرف نمی‌زد

آقای کیهان! پیامبر با کافران هم این گونه حرف نمی‌زد

آرمان شرق- اگر هم نسبت به اعتراض برخی، اعتراض دارید با استدلال و منطق و برادری طرف را متوجه کنید و نهایتاً فریاد بزنید اما این چنین سخن راندن گر چه برای عده‌ای احساسی، حماسی باشد اما دور از شان کسی است که اعتقادی به حضرت علی (ع)، قرآن و حساب روز فیامت دارد…

علیرضا رئیس‌زاده یادداشتی با عنوان «آقای شریعتمداری! پیامبر اسلام (ص) با کافران هم از چنین ادبیاتی استفاده نمی‌کردند» نوشت که در ادامه می‌خوانید.

علیرضا رئیس‌زاده در یادداشتی در انصاف‌نیوز نوشت: آقای شریعتمداری مدیر روزنامه کیهان در مقاله‌ای با عنوان «بسم‌الله، بفرمائید در تیپ اصلاحاتیون ثبت‌نام کنید» معترضین به عملکرد دولت، در قبال حوداث افغانستان را با تندی و تمسخر مورد حمله قرار داد.

نه به عنوان یک فرهنگی و مدرس دانشگاه و تحصیل کرده به عنوان یک شهروند مسلمان ایرانی می‌پرسم؛ جناب اقای شریعتمداری! آیا پیامبر اکرم (ص)، مخالفین و حتا دشمنان قسم‌خورده خود را چنین به باد ناسزا و سخره می‌گرفت؟ خداوند در سوره بقره آیه ۸۳ می‌فرمایند: «قولوا للناس حسنا» با مردم به زبان خوش سخن بگویید.

این فرهیختگان، دانشجویان و اساتید معترض همگی اصلاح‌طلب و یا طرفداران امریکا هستند براساس کدام ادله حقوقی آنها را وطن فروش و…. یافتی؟

ایشان سپس سخنان آقای حسن عباسی را تأیید و تکرار می‌کند که می‌گوید اگر شماها عرضه دارید در قالب تیپ ” اصلاحاتیون” – لابد بر وزن فاطمیون – به افغانستان بروید و کشته شوید ما هم برایتان دست می‌زنیم.

امثال اقای عباسی سال‌هاست با داشتن همه امکانات و تریبون‌ها فقط مونولوگ‌گویی می‌کنند بی هیچ پاسخگویی! می‌گوید بیایید با هم منطقی حرف بزنیم اما هر چه من گفتم!

عده‌ای معترض – درست یا نادرست – می گویند دولت ایران در قبال مردم شیعه و فارس‌زبان پنجشیر بی تفاوت است همین! این همه برافروختگی و ناسزاگویی چرا؟ حق شهروندی یک موضوع صوری و تزیینی است؟ یعنی هر وقت کسی نسبت به موضوعی اعتراض داشت و شما نپسندیدید فوراً باید انگ وطن‌فروش و متحد دشمنان و… بخورد تا کی؟

چطور شما سوریه، هزاران مایل آن طرف را مستحق دفاع می‌دانید ولی اینجا اگر کسی نسبت به همسایه بی پناه خود حساسیت نشان دهد باید شماتت شود، مردم افغانستان مظلوم نیستند؟

اگر عده‌ای دلشان در سوریه و یمن و دیگر شهرهای عربی است حرجی نیست اما اندرآب، سمنگان، سمرقند و بخارا هم برای ما مقدس است. آنها جزیی لاینفک از فرهنگ و حوزه تمدنی ایران‌زمین و بخشی از تاریخ و هویت فرهنگی ما هستند شناسنامه ایران زمین بدون انها ناقص است!

گرچه ناجوانمردانه و ستمگرانه از مادر خویش جدایشان کردند اما هنوز هم از کرانه‌های جیحون و سیحون بوی پدران و نیاکانمان را حس می‌کنیم قلب ما برایشان می‌تپد بهخاطر شیران دره افسانه‌ای پنجشیر نفس‌هایمان در سینه حبس و به شماره افتاده است. مگر می‌شود انسان باشی و ایرانی ، وضع امروزی بدخشان، خجند و پریان پریشانت نکند؟! انصاف داشته باشید!

با تمسخر و تحقیر می گویید بسم الله؛ خودتان به افغانستان بروید و بجنگید! خوب، شما بفرمایید کسانی ولو به تعداد انگشتان دست اگر بخواهند بروند دقیقاً در کجا باید ثبت نام کنند؟ قول می‌دهید هواپیما و اسلحه و فرمانده برایشان مهیا کنید، جایی و پایگاهی برای آنها درست کنید و تحقیرشان نکنید؟ مگر نیروهای مسلح کشور متعلق به همه ایرانیان نیست؟

اگر در آلمان و فرانسه و مردم نسبت به عملکرد دولت در خارج از کشور و یا نیروهای مسلح انتقاد کنند فردا روزنامه‌نگاری به آنها می‌گوید اگر عرضه دارید خودتان بروید؟!

در متن گفتید “مدعیان اصلاحات به وضوح نشان می‌دهد نظری متفاوت با خواست و منافع آمریکا – و اسرائیل – نداشته‌اند به‌گونه‌ای که برای پیش‌بینی موضع آنها درباره فلان موضوع، می‌توان به موضع آمریکا در آن موضوع مراجعه کرد” این که پارادوکس است و ناقض سخنان شما.

اتفاقاً معترضین، اصلاح‌طلبان و آزادی‌خواهان جهان به خاطر مماشات و عدم مبارزه امریکا با طالبان به شدت خشمگین هستند؛ این هم راستایی دقیقاً کجاست!؟

وانگهی با این استدلال و نتیجه گیری شما لابد باید گفت مخالفین داخلی برجام – خدای ناکرده – هم پیمان و عامل اسراییل هستند چون هم راستا شدند.

در پایان متن گر چه پوزش می‌طلبید ولی مثالی می‌آورید بس ناروا که دور از شان حرفه شماست.

نگارنده به شدت مخالف حضور امریکا در خاورمیانه هست چرا که در ۵۰ سال اخیر در هیچ کشوری از خاورمیانه نه دمکراسی آورد و نه ازادی! کسی نمونه‌ای دارد کجا و به چه قیمتی؟ انها زیر پشم دمکراسی و حقوق بشر برای فروش اسلحه و غارت نفت آمدند و با این فضاحتی که در افغانستان به بار آوردند هر تردیدی را به یقین رساندند.

اما بی شک کسانی در خدمت امریکا هستند که تندروی می‌کنند و انگشت تهدید دارند. شوربختانه غرب همین رفتاها را بهانه می‌کند برای آمدن و ماندن در منطقه و فروختن اسلحه به اعراب.

آنها با نشان دادن همین تندروی‌ها اعراب را قانع کردند که بدون ما، ایران شما را می‌بلعد و توجیهی شده که اعراب بغلتند در بغل اسراییل. عده‌ای هم بر عکس شعارهایشان آب و نانشان در حضور امریکا در منطقه هست…

اگر هم نسبت به اعتراض برخی، اعتراض دارید با استدلال و منطق و برادری طرف را متوجه کنید و نهایتاً فریاد بزنید اما این چنین سخن راندن گر چه برای عده‌ای احساسی، حماسی باشد اما دور از شان کسی است که اعتقادی به حضرت علی (ع)، قرآن و حساب روز فیامت دارد…

دیر زمانی است که واژگانی نخ نما و پوسیده‌ای چون خائن، وطن‌فروش و جاسوس برای مقهور کردن طرف مقابل دیگر حسی را برنمی‌انگیزد.

چنین ادبیاتی جز ضدیت با منافع ملی، چند شقه کردن مردم، نفرت پراکنی و رو در رو گذاشتن ایرانیان دست آورد دیگری ندارد./تازه‌نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.