تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1400 - 6:31
کد خبر : 78039

امروز، روز سرنوشت ساز بازار خودرو

امروز، روز سرنوشت ساز بازار خودرو

آرمان شرق- در طرح مجلس به مشکلات ارزی کشور هم توجه داشته و فشاری بر بازار وارد نمی کند و حتی باعث می شود ارزهای موجود در خارج از کشور به صورت واردات خودرو به بازار داخل تزریق شده و باعث کاهش تورم مصرف کننده شود.

امروز،روز سرنوشت سازی برای بازار خودرو کشور است و در صورت تصویب طرح مجلس، بازار خودرو کشور کاهشی خواهد شد.

امروز در مجلس شورای اسلامی روز سرنوشت سازی برای بازار خودرو کشور است و در صورت تصویب طرح آزادسازی واردات خودروهای برقی و هیبریدی، مجلس و دولت رئیسی گام بلندی برای افزایش رفاه مردم و علبه بر بازار خودرو پس از ۳ سال بحران بر خواهند داشت.

حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه درحال حاضر عرضه و تقاضا در بازار خودرو متناسب نیست، گفت: در صورت تصویب این طرح مدیریت تقاضا و عرضه در بازار انجام و واردات خودرو نیز منطقی شده و فضا برای رقابت در بازار خودرو فراهم خواهد شد. در دوره گذشته مجلس طرح ساماندهی بازار خودرو مطرح شد اما شورای نگهبان به ماده ۴ آن ایراداتی را وارد و این ماده را مغایر با اقتصاد مقاومتی و اصل ۱۱۰ قانون اساسی دانست به همین دلیل این ماده به کمیسیون برگشت پیدا کرد تا مورد اصلاح قرار گیرد. در این دوره از مجلس شورای اسلامی کمیسیون صنایع ماده ۴ را مورد اصلاح قرار داده است و امیدواریم در جلسه فردای صحن علنی مجلس این موضوع به تصویب نمایندگان برسد.

برخلاف تصمیم وزارت صمت در دوره نعمت زاده که واردات خودرو را به شرکت های خاص سپرد و اشخاص حقیقی را از بازار بیرون کرد، طبق اظهارات سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس درباره جزئیات اصلاحی ماده ۴ طرح ساماندهی بازار خودرو، ماده ۴ دارای ۴ تبصره است به نحوی که براساس ان هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرومحرکه و یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودرو تمام برقی یا دونیرویی (هیبریدی) و یا واردات خودرو بنزینی یا گازسوز با برچسب انرژی ب و بالاتر و یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره و یا بالاتر برحسب گواهی های استاندارد معتبر معادل ارزش صادراتی خود اقدام نماید.

در طرح مجلس به مشکلات ارزی کشور هم توجه داشته و فشاری بر بازار وارد نمی کند و حتی باعث می شود ارزهای موجود در خارج از کشور به صورت واردات خودرو به بازار داخل تزریق شده و باعث کاهش تورم مصرف کننده شود./تحریریه،

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.