تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 شهریور 1400 - 9:27
کد خبر : 77732

زیدآبادی:طرح موضوع محاکمه روحانی بیشتر شبیه به یک سرگرمی برای برخی نیروهای اصولگراست

زیدآبادی:طرح موضوع محاکمه روحانی بیشتر شبیه به یک سرگرمی برای برخی نیروهای اصولگراست

آرمان شرق- آنانی که امروز خواستار محاکمه روحانی‌اند، پاسخ دهند که اگر روحانی، ظریف یا هر فرد دیگری تخلفی کرده یا حتی جرمی مرتکب شده است، چرا در زمان مسئولیت آنها از طرقی مانند عزل، استیضاح یا محاکمه استفاده نشد؟ اتفاقا ما همواره شاهد بودیم که رهبری حمایت زیادی هم از دولت می‌کرد.

احمد زیدآبادی، فعال و تحلیلگر سیاسی نیز درباره علت تشدید فشارها بر روحانی به «شرق» گفت: «آقای روحانی و تیم دیپلماسی هر کاری که در حوزه مذاکرات هسته‌ای انجام دادند، با اطلاع تمام نهادها و مقامات عالی نظام از‌جمله رهبری، مجلس، قوه قضائیه و شورای عالی امنیت ملی بوده است. علاوه بر این، آنهایی که امروز خواستار محاکمه روحانی‌اند، پاسخ دهند که اگر روحانی، ظریف یا هر فرد دیگری تخلفی کرده یا حتی جرمی مرتکب شده است، چرا در زمان مسئولیت آنها از طرقی مانند عزل، استیضاح یا محاکمه استفاده نشد؟ اتفاقا ما همواره شاهد بودیم که رهبری حمایت زیادی هم از دولت می‌کرد. به این دلایل است که من باور دارم طرح موضوع محاکمه روحانی بیشتر شبیه به یک سرگرمی برای برخی نیروهای اصولگراست و حتما چنین مسئله‌ای به وقوع نمی‌پیوندد».
او درباره اینکه چرا برخی نیروها مذاکره تلفنی رئیسی با رئیس‌جمهور فرانسه را دیپلماسی فعال قلمداد می‌کنند اما اتفاق مشابه در دولت روحانی را تساهل دستگاه دیپلماسی می‌دانستند، بیان کرد: «به هر حال آن زمان قدرت دستشان نبود و حالا قدرت را در اختیار دارند. اصولگرایان معمولا وقتی خارج از قدرت قرار دارند، به نقد همه‌چیز می‌پردازند و کاری ندارند نقدشان چقدر دقیق است و وقتی خودشان در قدرت مستقر می‌شوند، هر کاری که درست تشخیص دهند، می‌کنند».
او همچنین درباره اینکه آیا دولت رئیسی تأمین‌کننده خواسته برخی نیروهای رادیکال خواهد بود یا سعی می‌کند مذاکرات هسته‌ای وین را به سرانجام برساند، مطرح کرد: «دولت در رویارویی با مشکلات عدیده کنونی می‌داند که راهی جز مذاکره وجود ندارد. خزانه دولت خالی است و در چنین وضعیتی کاری از پیش نمی‌رود. تندروها را هم خیلی نباید جدی گرفت. نه کسی به حرف آنها گوش می‌کند و نه حتی خود آنها تا آخر بر حرفشان ایستادگی می‌کنند و در مقطع کنونی شخصیت مهمی را سراغ ندارم که مخالف مذاکرات و به‌توافق‌رسیدن در موضوع برجام باشد».
زیدآبادی در پایان در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی‌ بر اینکه آیا برخی نیروها از ابتدا برای آنکه به‌سرانجام‌رسیدن مذاکرات به نام روحانی و دولتش ثبت نشود، مانع بر سر راه دولت وقت ایجاد می‌کردند، گفت: «بحث این نیست که به نام چه کسی ثبت شود، بحث قدرت است. در ایران جدال بر سر قدرت بیش از هر کشوری در میان جناح‌های سیاسی دیده می‌شود. آنها می‌خواستند خودشان در قدرت باشند و از هر طریقی رقیب را که دولت روحانی و اصلاح‌طلبان بودند، می‌زدند»./شرق

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.