تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 - 0:20
کد خبر : 74067

هفته بیست و نهم لیگ برتر| پرسپولیس ـ تراکتور؛ جذاب و حساس

هفته بیست و نهم لیگ برتر| پرسپولیس ـ تراکتور؛ جذاب و حساس

ارمان شرق-این مسابقه می تواند یکی از جذاب ترین بازی های هفته شود، جایی که پرسپولیس برای رسیدن به پنجمین قهرمانی به سه امتیاز بازی نیاز دارد و تراکتور هم برای رسیدن به عنوان چهارمی در جدول لیگ و کسب احتمالی سهمیه آسیایی تلاش می کند. تراکتور در صورتیکه استقلال قهرمان جام حذفی شود و در پایان لیگ روی پله چهارم ایستاده باشد آسیایی خواهد شد.

هفته بیست و نهم لیگ برتر| پرسپولیس ـ تراکتور؛ جذاب و حساس
دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر یکشنبه به صورت همزمان از ساعت ۲۱:۱۵ آغاز می شود و دو تیم پرسپولیس و سپاهان مدعیان اصلی قهرمانی به مصاف حریفان خود می روند.
هفته بیست و نهم لیگ برتر| پرسپولیس ـ تراکتور؛ جذاب و حساس/ دربی دراماتیک اصفهان؛ استقلال در شهر خسته

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته ماقبل آخر لیگ برتر یکشنبه شب برگزار می شود. در صدر جدول تیم پرسپولیس با ۶۱ امتیاز صدرنشین است و سپاهان ۵۹ امتیازی در تعقیب این تیم است. در قعر جدول هم سه تیم سایپا، ذوب آهن و نفت مسجدسلیمان برای سقوط نکردن با یکدیگر رقابت می کنند.ماشین سازی دو هفته پیش سقوطش به لیگ یک قطعی شده بود.

نگاهی به بازی های این هفته می اندازیم؛

پرسپولیس – تراکتور تبریز؛ جذاب و دیدنی

این مسابقه می تواند یکی از جذاب ترین بازی های هفته شود، جایی که پرسپولیس برای رسیدن به پنجمین قهرمانی به سه امتیاز بازی نیاز دارد و تراکتور هم برای رسیدن به عنوان چهارمی در جدول لیگ و کسب احتمالی سهمیه آسیایی تلاش می کند. تراکتور در صورتیکه استقلال قهرمان جام حذفی شود و در پایان لیگ روی پله چهارم ایستاده باشد آسیایی خواهد شد.

پرسپولیس هفته گذشته تیم سقوط کرده ماشین سازی را با ۵ گل شکست داد تا تفاضل گل خود را هم نسبت به سپاهان بهتر کند اما این بازی حواشی عجیبی برای سرخپوشان تهرانی داشت. حامد لک به دلیل درگیری لفظی با یک توپ جمع کن به کمیته انضباطی فدراسیون احضار شده و باشگاه پرسپولیس هم نسبت به اتفاقات حاشیه ای رخ داده در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز معترض است. به هر حال پرسپولیس خوش شانس است که رادوشوویچ به این تیم برگشته چون در صورت محرومیت احتمالی لک سرخپوشان درون دروازه مجبور به استفاده از یک بازیکن جوان و بی تجربه در لیگ برتر می شدند آن هم مقابل تیم قدرتمندی چون تراکتور تبریز. پرسپولیس اگر در این بازی برنده شود به سود فولادو گل گهر است زیرا شانس چهارم شدن آنها در لیگ بیشتر می شود.

بازی رفت دو تیم را پرسپولیس با گلزنی سیدجلال حسینی برد اما در آن مسابقه فیروز کریمی سرمربی تراکتور نبود. تراکتور با حضور کریمی تیم بهتری شده است. تیمی که آلومینیوم را در اراک شکست داد. پرسپولیس اگر در ورزشگاه آزادی امتیاز از دست بدهد احتمالا تعیین قهرمان به هفته آخر و حتی تفاضل گل کشیده خواهد شد جایی که هر دو مدعی در تهران بازی دارند. پرسپولیس میهمان تیم پیکان است و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال می رود.

مس رفسنجان – پدیده؛ بدون حساسیت!

مس رفنسجان ۳۳ امتیازی در رده یازدهم جدول قرار گرفته و خیالش بابت بقا در لیگ برتر راحت است. بنابراین بازیکنان و کادرفنی این تیم بدون استرس دو هفته پایانی لیگ برتر را برگزار خواهند کرد . تیم پدیده هم بعد از شکست مقابل سپاهان عملا دستش از سهمیه آسیایی کوتاه مانده و شاگردان رحمتی که ۳۷ امتیازی هستند روی پله هشتم لیگ جا خوش کرده اند و فقط روی کاغذ شانس آسیایی شدن دارند.

پدیده دو شکست متوالی دارد و مس هم سه هفته است که رنگ برد را ندیده هر دو تیم با این شرایط تلاش می کنند نوار ناکامی هایشان را قطع کنند. بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود مس به پایان رسید.

ماشین سازی – پیکان؛ برد راحت شاگردان تارتار؟

لیگ برتر برای ماشین سازی دیگر تمام شده و این تیم فقط در میدان حاضر می شود تا مسابقات به پایان برسد. شاگردان اکبرپور فصل آینده باید در لیگ یک به میدان بروند، بنابراین ماشین سازی بی انگیزه ترین حریف پیکان در این فصل است و شاگردان مهدی تارتار به پیروزی در این مسابقه خیلی نزدیک هستند. بخصوص اینکه اکبر محمدی مدیرعامل باشگاه پیکان هم گفته فصل آینده هم تارتار را حفظ خواهیم کرد. پیکان در حال حاضر با ۳۷ امتیاز در رده هفتم است و بخت بسیار اندکی برای سهمیه آسیایی دارد با این حال قرار گرفتن در نیمه بالایی جدول می تواند نتیجه ای مناسب و مطلوب برای مهدی تارتار و شاگردانش تلقی شود بخصوص اینکه دیگر تیم خودرو ساز لیگ در آستانه سقوط به لیگ دسته اول قرار دارد. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

سایپا – آلومینیوم؛ قطع نوار ناکامی و امیدواری برای بقا؟

سایپا هفته گذشته با سعید اخباری سرمربی جدیدش نمایش قابل قبولی مقابل تیم گل گهرسیرجان ارایه کرد و حتی بخت زیادی برای کسب سه امتیاز مسابقه داشت اما از دست دادن پنالتی توسط سیف الهی تمام امیدهای نارنجی پوشان را در آن مسابقه به باد داد و در نهایت در دقیقه ۹۰ +۲ سه امتیاز را از دست دادند.

نارنجی پوشان تهرانی با فراز کمالوند در ۷ مسابقه فقط یک برد و دو تساوی بدست آوردند تا در نهایت فراز از تیم سایپا کنار برود. سایپا حالا شانس کمتری نسبت به نفت مسجدسلیمان و ذوب آهن برای بقا دارد. این تیم باید ۶ امتیاز دو هفته آخر لیگ را بگیرد و امیدوار به شکست دو تیم دیگر بماند. سایپا فعلا به امید زنده است و اگر بتواند آلومینیوم را شکست بدهد شاید تا هفته آخر شانس بقا داشته باشد.

آلومینیوم هم سه باخت متوالی مقابل تراکتور، پرسپولیس و گل گهر سیرجان دارد و این هفته هم بدون علیرضا منصوریان سرمربی خود به مصاف سایپا می رود. منصوریان هفته گذشته از روی نیمکت اخراج شد. الومینیوم برای داشتن رتبه تک رقمی در پایان فصل به دنبال برد مقابل سایپاست. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. الومینیوم اگر در این بازی از سایپا امتیاز بگیرد ممکن است زمینه ساز سقوط زودهنگام حریفش را فراهم کند.

نفت مسجدسلیمان – گل گهر؛ نبرد سهمیه و بقا

این بازی جنگ بقا و کسب سهمیه آسیایی است. در مسابقه ای که دو سرمربی اسبق استقلال مقابل یکدیگر صف آرایی می کنند. نفتی ها با ۴ شکست متوالی و دور از ذهن به منطقه خطر و سقوط به لیگ یک نزدیک شدند. محمود فکری اصلا دوست ندارد این فصل را کابوس وار به پایان برساند. فصلی را که با نساجی شروع کرد سپس به استقلال پیوست و حالا به نفت مسجدسلیمان آمده اما اگر تیمش سقوط کند، بدترین فصل را در عمر ورزشی اش تجربه خواهد کرد. به همین دلیل نفت با تمام توان در این مسابقه بازی خواهد کرد تا نوار باخت هایش را قطع کند و خیالش بابت بقا راحت کند.

تیم گل گهر سیرجان ۴۱ امتیازی در رده پنجم است و هنوز شانس برای آسیایی شدن دارد. بنابراین قلعه نویی می خواهد تیم گل گهر را با رتبه چهارم برساند. قطعا این بازی حساسیت ویژه ای خواهد داشت. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

فولاد خوزستان – صنعت نفت آبادان؛ دربی جنوب

دربی خوزستان جذابیت های خاص خود را دارد. فولاد هنوز شانس آسیایی شدن را از دست نداده و در این بازی خانگی به دنبال برد است اما نفت آبادان که خیالش بابت بقا در لیگ برتر راحت است فقط برای اعاده حیثیت بازی می کند و به دنبال برد است.

تیم نکونام ۴۰ امتیازی ششم است و نفت ابادان با ۳۴ امتیاز در رده دهم ایستاده است. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

نساجی مازندران – استقلال؛ اعاده حیثیت

این بازی از نظر جدولی حساسیت خاصی ندارد. نساجی هفته گذشته با شکست دادن ذوب آهن جشن بقا در لیگ برتر گرفت و اکنون با ۳۲ امتیاز دررده دوازدهم جدول ایستاده است. استقلال ۵۳ امتیازی هم سومی خود را در لیگ برتر قطعی کرده و جایگاهش در جدول تغییر نخواهد کرد. ساکت الهامی سرمربی نساجی در مقطعی به عنوان سرمربی استقلال نامزد شد اما کارش را با نساجی ادامه داد. اکنون او می خواهد به خاطر هواداران نساجی و البته نشان دادن توانایی هایش به استقلالی ها حریفش را شکست بدهد.

استقلال هم هرچقدر در زمینه فنی و نتیجه گیری در میدان سبز خوب و موفق عمل کرده در باشگاه شرایط دیگری دارد و هر روز اخبار و حواشی زیادی از داخل این باشگاه به گوش می رسد. شاگردان فرهاد مجیدی در قائمشهر کار دشواری دارند. ابی پوشان ۵ هفته است که در لیگ برتر شکست نخورده اند و می خواهند این روند خوب خود را تا پایان فصل ادامه بدهند. بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

سپاهان – ذوب آهن؛ دربی دراماتیک اصفهان

لیگ برتر بیستم سرنوشت دراماتیکی پیدا کرده به طوریکه در دربی اصفهان یک تیم برای قهرمانی می جنگد و به سه امتیازش نیاز دارد تا در کورس قهرمانی از پرسپولیس عقب نماند و ذوب آهن برای بقا به برد نیازمند است. در واقع این ۳ امتیاز سرنوشت فوتبال اصفهان را رقم می زند. اگر زردپوشان سپاهان برنده شوند تا هفته آخر به قهرمانی امیدوار خواهند ماند اما اگر ذوب آهن سه امتیاز را بگیرد یکی از دو سهمیه اصفهان در لیگ برتر به احتمال زیاد در لیگ برتر ماندگار خواهد شد. این بازی فینالی حساس برای صدر و قعر فوتبال ایران محسوب می شود.

سپاهان با ۴۹ گل زده صاحب بهترین خط حمله لیگ است، در حالیکه ذوب آهن با ۳۶ گل خورده یکی از خطوط ضعیف لیگ را دارد. بازی رفت را ۳ بر یک سپاهان برد.

برنامه مسابقات هفته بیست و نهم لیگ برتر:

یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰

پرسپولیس – تراکتور تبریز ساعت ۲۱:۱۵ / ورزشگاه آزادی تهران

مس رفسنجان – پدیده مشهد ساعت ۲۱:۱۵ / ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

ماشین‌سازی تبریز- پیکان ساعت ۲۱:۱۵ / ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز

سایپا تهران – آلومینوم اراک ساعت ۲۱:۱۵ / ورزشگاه قوامین تهران

نفت مسجدسلیمان – گل‌گهر سیرجان ساعت ۲۱:۱۵ / ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان

فولاد خوزستان – صنعت نفت آبادان ساعت ۲۱:۱۵ / ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

نساجی مازندران – استقلال ساعت ۲۱:۱۵ / ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

فولاد مبارکه سپاهان – ذوب آهن اصفهان ساعت ۲۱:۱۵ / ورزشگاه نقش جهان اصفهان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.