تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 تیر 1400 - 7:19
کد خبر : 72446

ارابه مرگ و شوک به جامعه روزنامه نگاری

ارابه مرگ و شوک به جامعه روزنامه نگاری

ارمان شرق- در آخرین ساعت‌های پایان کار صفحه‌بندی روزنامه، تلخ‌ترین خبر از جاده‌های آذربایجان غربی در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد: واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران اعزامی از تهران به آذربایجان غربی ۲۱ مصدوم و ۲ فوتی بر جای گذاشت. جامعه خبرنگاران کشور در عزای دو همکار خود نشست. خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا نام خبرنگاران خود که در این واقعه جان باختند را منتشر کرده‌اند: ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی.

ارمان شرق- طبق گفته خبرنگاران حاضر در این حادثه، ترمز اتوبوس از صبح دچار مشکل بوده و در نتیجه در شیب جاده، ترمز نگرفته و اتوبوس از مسیر خارج و واژگون شده است.
ارمان شرق همراه با سایر اعضای جامعه رسانه به سوگ همکاران خود نشسته است و برای مصدومان این حادثه آرزوی بهبود هرچه سریع‌تر دارد.

در آخرین ساعت‌های پایان کار صفحه‌بندی روزنامه، تلخ‌ترین خبر از جاده‌های آذربایجان غربی در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد: واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران اعزامی از تهران به آذربایجان غربی ۲۱ مصدوم و ۲ فوتی بر جای گذاشت. جامعه خبرنگاران کشور در عزای دو همکار خود نشست. خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا نام خبرنگاران خود که در این واقعه جان باختند را منتشر کرده‌اند: ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی.

شب گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد که در پی بازدید جمعی از خبرنگاران محیط زیستی از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه خودروی اتوبوس این خبرنگاران دچار حاثه شد. خیلی زود عکس‌های اتوبوس واژگون‌شده به همراه خبرهای تکمیلی از سوی مراکز امدادی استان آذربایجان غربی هم از راه رسیدند. باقر بهرامی، رییس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی به ایرنا گفت: «واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران اعزامی از تهران به پیرانشهر ۲۱ مصدوم و ۲ فوتی داشت که این ۲ نفر خبرنگاران ایرنا و ایسنا هستند. طبق اطلاعات اولیه ارسالی ۲ بانوی خبرنگار به نام‌های مهشید کریمی و ریحانه یاسینی در این حادثه جان باخته‌اند.» او به ایرنا گفت که خبرنگاران مصدوم به بیمارستان امام خمینی(ره) نقده منتقل شده و در حال درمان هستند. در عین حال سخنگوی سازمان اورژانس کشور هم دقایقی پس از انتشار خبر از اعزام ١٠ دستگاه آمبولانس به محل حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در نقده خبر داد.
بنا به گزارش مهر ستاد احیای دریاچه ارومیه تعدادی از خبرنگاران را برای بررسی وضعیت این دریاچه به ارومیه دعوت کرده بود، آنها با هواپیما عازم این استان شده و مسیری را با اتوبوس در حال حرکت بودند که اتوبوس در نزدیکی شهرستان نقده دچار حادثه شده و ترمز آن عمل نکرده است.
تا ساعت ۲۱ شب گذشته اسامی محمدمهدی گوهری، مرتضی محمدزاده، زهرا رفیعی، سهیل فرجی، نیما عبدالله‌پور، فروغ فکری، زهرا کشوری از روزنامه ایران، ندا اکبری، زینب رحیمی، فاطمه باباخانی به عنوان خبرنگاران تحت نظر اورژانس اعلام شدند و همچنین خبر می‌رسد که حسن ظهوری از عصر ایران مرتضی محمدصادق، ابراهیم‌نژاد رفیعی و کمال عثمان‌پور دچار شکستگی شده‌اند.
بنا به خبرهای کسب‌شده توسط «اعتماد» حسن ظهوری و مهدی گوهری به دلیل شکستگی دنده تحت مداوا قرار گرفته‌اند. یکی از خبرنگاران حاضر در اتوبوس پس از این حادثه در ویدیویی توضیح داده است: «امروز گروهی از خبرنگاران محیط زیست از طرف سازمان محیط زیست برای بازدید از وضعیت انتقال آب به دریاچه ارومیه به آن جا سفر کردیم. در مسیر برگشت و پس از ناهار اتوبوس در حوالی نقده چپ کرد.» شهریار شمس در گفت‌وگو با رکنا در خصوص علت واژگونی اتوبوس خبرنگاران گفت: «طبق گفته خبرنگاران حاضر در این جمع، ترمز اتوبوس از صبح دچار مشکل بود. راننده اتوبوس در جریان این نقص فنی بوده و در شیب جاده، ترمز نگرفته و اتوبوس از مسیر خارج و واژگون شده است.»
در پی سانحه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست و جان باختن دو خبرنگار، وزیر امور خارجه با اشاره به یکی از توییت‌های ریحانه یاسینی در صفحه توییتر خود نوشت: «از شنیدن این خبر غم‌انگیز بسیار متاثر شدم. برای آن مرحومه غفران و رضوان الهی و برای شما، همکاران و خانواده داغدار و صبر و اجر مسئلت دارم.» محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در توییتی واکنش نشان داد: «حادثه تلخ از دست دادن دو بانوی خبرنگار در ارومیه و مجروح شدن جمع دیگری از خبرنگاران حوزه محیط زیست را به همکارانم در رسانه و خانواده این عزیزان تسلیت می‌گویم و با همه وجود پیگیر دستگاه‌های متولی برای روشن شدن علت حادثه، جبران خطاهای احتمالی و تلاش حداکثری برای مجروحان هستم.»
روزنامه اعتماد همراه با سایر اعضای جامعه رسانه به سوگ همکاران خود نشسته است و برای مصدومان این حادثه آرزوی بهبود هرچه سریع‌تر دارد.

اسامی خبرنگاران مصدوم اعلام شد

بنا به اعلام مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور، فهرست کامل خبرنگارانی که در این حادثه دچار مصدومیت شدند و شرح مصدومیت آنها به این شرح است: محمد مهدی گوهری، تحت نظر اورژانس/ علی شریف‌زاده، تحت نظر اورژانس/ صدرا محقق، تحت نظر اورژانس/ آسیه اسحاقی، تحت نظر اورژانس/ کمال عثمان‌پور، ترومای کمر و تحت نظر اورژانس/ زینب رحیمی، تحت نظر اورژانس/ نگار اکبری، تحت نظر اورژانس/ زهرا کشوری، تحت نظر اورژانس/ سعید بیداد، تحت نظر اورژانس/ ربابه باباخانی، ترومای پا و تحت نظر اورژانس/ آیسان زرقام، تحت نظر اورژانس/ نیما عبدالله‌پور، تحت نظر اورژانس/ سهیل فرجی، تحت نظر اورژانس/ زهرا رفیعی، تحت نظر اورژانس/ مرتضی محمدزاده، تحت نظر اورژانس/ ابراهیم نژادرفیعی، مولتی تروما و تحت نظر اورژانس/ مرتضی محمد صادق، مولتی‌تروما و تحت نظر اورژانس/ حسن ظهوری، مولتی‌تروما و تحت نظر اورژانس/ محمدرحیم مقدس، درمان سرپایی و ترخیص/ فروغ فکری، تحت نظر اورژانس/ علی حاجی‌مرادی، تحت نظر اورژانس
منبع:اعتماد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.