تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 تیر 1400 - 22:02
کد خبر : 72415

جایگاه سیدمحمد خاتمی در آینده سیاست ایران کجاست؟

جایگاه سیدمحمد خاتمی در آینده سیاست ایران کجاست؟

ارمان شرق- «عده در جبهه اصلاحات هستند که نام اصلاحات برای منافع مالی و میلشان به قدرت خرج می‌کنند؛ افرادی که ابایی ندارند از اینکه جبهه اصلاحات را در میان یک رقابت نابرابر قرار دهند تا بتوانند منافع مالی خود را حفظ کنند و پایشان به طور کامل از دایره قدرت خارج نشود».

جلال جلالی‌زاده گفت: اگر همچنان قدرت‌طلبان از قدرت‌طلبی خود دست برندارند و بخواهند بر جبهه اصلاحات فشار وارد کنند یا در نهایت منزوی می‌شوند یا انشعاب رخ می‌دهد اما اگر همه برای مردم سخن بگوییم خیر این‌طور نمی‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز، شرایط در جبهه اصلاحات سخت‌تر از هر زمان شده است؛ اصلاح‌طلبان از یک‌سو دیگر در بدنه قدرت سیاسی در هیچ سطحی حضور نخواهند داشت و عملا تمام مناصب انتخابی را از دست داده‌اند و از سوی دیگر پایگاه اجتماعی‌شان را هم از دست‌رفته می‌بینند. حالا در چنین شرایطی پرسش این است که آیا جبهه اصلاحات می‌تواند باز هم در عالم سیاست ایران نقش‌آفرینی کند یا خیر؟

جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره شرایط حاکم در جبهه اصلاحات در دوران پسا انتخابات به نامه‌نیوز گفت: «عده در جبهه اصلاحات هستند که نام اصلاحات برای منافع مالی و میلشان به قدرت خرج می‌کنند؛ افرادی که ابایی ندارند از اینکه جبهه اصلاحات را در میان یک رقابت نابرابر قرار دهند تا بتوانند منافع مالی خود را حفظ کنند و پایشان به طور کامل از دایره قدرت خارج نشود».

او ادامه داد: «شما ببینید که قدرت‌طلبانِ به ظاهر اصلاح‌طلب چه بر سر اصلاحات آورند. باور کنید خود من که سال‌های کار سیاسی کرده‌ام هم به زور آقای همتی را می‌شناختم، چه رسد به مردم اما این طیف خاص همه اصلاح‌طلبان را تحت فشار قرار داد که از همتی حمایت کنید؛ در حالی که دیدیم آقای همتی هیچ پایگاه رأیی نداشت و مردم به او رأی ندادند و حتی در استانی مانند کردستان او نفر چهارم یعنی نفر آخر شد. واقعیت این است که برخی به ظاهر اصلاح‌طلبان تیشه به ریشه جریان اصلاحات می‌زنند».

این فعال سیاسی درباره جایگاه خاتمی در آینده سیاست ایران بیان کرد: «من امیدوارم بعد از این آقای خاتمی فریب قدرت‌طلبانِ به ظاهر اصلاح‌طلب را نخورد».

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.