تاریخ انتشار : دوشنبه 31 خرداد 1400 - 7:03
کد خبر : 72132

معبری در قلب تهران به‌ نام صمد بهرنگی

معبری در قلب تهران به‌ نام صمد بهرنگی

ارمان شرق- روز گذشته شورای شهر تهران باز هم نام یکی از بزرگان ادب را بر خیابان‌های تهران گذاشت و صمد بهرنگی به‌زودی نام یکی از معابر منطقه ۶ تهران می‌شود. صمد بهرنگی را بسیاری با «ماهی سیاه کوچولو» می‌شناسند.

روز گذشته شورای شهر تهران باز هم نام یکی از بزرگان ادب را بر خیابان‌های تهران گذاشت و صمد بهرنگی به‌زودی نام یکی از معابر منطقه ۶ تهران می‌شود. صمد بهرنگی را بسیاری با «ماهی سیاه کوچولو» می‌شناسند.
به ‌جز صمد بهرنگی کوچه‌هایی به نام مهدی آذریزدی، هوشنگ مرادی‌کرمانی، جبار باغچه‌بان در حوالی خیابان حجاب و خیابان ارمغان غربی در منطقه ۳ به نام استاد نجف دریابندری و ارمغان شرقی به نام فهمیه راستکار، خیابان گل‌ها در منطقه ۲ به نام سردار احمد تنگستانی هم نام‌گذاری می‌شود.
روز گذشته شورای شهر تهران تفریغ بودجه سال ۹۸ شهرداری را هم بررسی کردند و سیدحسن رسولی به قرائت گزارش کمیسیون برنامه‌وبودجه پرداخت. او تأکید کرد که تفریغ بودجه باید در چارچوب استاندارد‌های حسابرسی عملکرد مدیریت مقداری و ریالی باشد که متأسفانه نشانی از این وظیفه محوله بر‌عهده شهرداری دیده نمی‌شود بنابراین نکته اول قصور یا تقصیر شهرداری در این نکته نهفته است.
براساس بند یک مصوبه تفریغ بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران، شهرداری موظف بوده به‌ منظور اجرای تفریغ بودجه جامع مبتنی‌ بر عملکرد مقداری و ریالی ضمن ارائه عملکرد مقداری و ریالی به معنای واحد انجام کارهای صورت‌گرفته هر ردیف را در اختیار حسابرس منتخب شورا قرار دهد تا حسابرس با بهره‌گیری از کارشناسان رسمی متخصص نسبت به ارائه گزارش تفریغ بودجه در چارچوب استاندارد‌های حسابرسی عملکرد مدیریت اقدام کند که متأسفانه نشانی از این وظیفه محوله بر‌عهده شهرداری دیده نمی‌شود؛ بنابراین نکته اول قصور یا تقصیر شهرداری در این بند است.
زهرا نژادبهرام هم با طرح پرسشی گفت: با وجود اینکه در تبصره ۸ بودجه ۱۳۹۸، شهرداری به درآمدزایی از طریق به‌روزرسانی اجاره بهایی املاک خود مکلف شده بود، این کار انجام نشده است؟ همچنین جریمه‌‎های رانندگی باید هزینه ساخت پارکینگ می‎‌شدند، اما این اقدام صورت نگرفته است.
حجت نظری، عضو شورای شهر تهران، در مخالفت با این لایحه گفت:‌ شورا در طول چهار سال اخیر شأنش برای خودش مهم نبود و کارهایی انجام دادیم و تصمیماتی گرفتیم که حرمت شورا را حفظ نکردیم. یکی از جاهایی که شورا می‌تواند شأن خودش ار حفظ کند گزارش‌های تفریغ بودجه است. چون تفریغ یعنی رسمیت‌بخشیدن به تخلفات بودجه شهرداری و اجرا‌نکردن مصوبه بودجه شورا و متأسفانه شورا هم آن را تعیین می‌کند.
نظری با یادآوری اینکه در شرایطی که کل کشور درگیر انتخابات بود، شهرداری بر‌خلاف رویه سابق شروع کرد به صدور و ارائه لایحه‌هایی به شورا که با سیل لوایحی مواجه بودیم که به نظر می‌رسد شهرداری می‌خواست از خلأ حضور اعضا استفاده کند و بزن دررو عمل کند. او افزود: اگر ریگی به کفش این دوره نیست، بگذارید شورای بعدی که برعکس شورای فعلی با اقتدارتر است، ورود کند.
هاشمی به حجت نظری گفت: جو نسازید، شورای بعدی که بسیجی شده است.
میرلوحی نیز گفت: این گزارش هنوز هم با استانداردهای لازم منطبق نیست و نتوانستیم ببینیم درآمدها و هزینه‌ها چقدر بوده است.
او ادامه داد: وقتی شهرداری برای جداسازی آب شرب و خام، ایمنی تردد و کاهش آلودگی هوا و تبدیل پسماند انرژی نتوانست کاری کند، در یک ماه چه می‌خواهند بکند.
هاشمی اشاره کرد که تفریغ بودجه سال ۹۸ باید در سال ۹۹ رسیدگی می‌شد، اما رسم شده که به گردن کرونا و تحریم بیندازند.
هاشمی گفت: اتفاق رخ‌داده برای تفریغ ۹۸ کاملا طبیعی است و براساس نوبت رسیده است، اگر دقت کرده باشید ما گزارش تفریغ بودجه سال ۹۳ شهرداری را رسیدگی کردیم و به دقت انجام شده و ماست‌مالی هم نکرده‌ایم.در جلسه روز گذشته لایحه «اصلاح مصوبه الزام شهرداری تهران به تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه‌ها و محصولات یک‌بار‌مصرف پلاستیکی و جایگزین‌کردن مواد قابل بازیافت غیرپلاستیکی در کلیه مراکز وابسته به شهرداری تهران» هم بررسی شد. سید آرش حسینی میلانی در توضیح پیشنهاد مشترک خود و ناهید خداکرمی، گفت: در بند ب این لایحه گفته شده است که کلیه واحد‌های وابسته به شهرداری ملزم هستند کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی را در دستور کار قرار دهند.
او ادامه داد: ما پیشنهاد دادیم کمیته‌ نظارت گزارشی از عملکرد واحد‌های شهرداری در این رابطه در قالب یک شاخص محیط‌زیستی تهیه کند و در ارزشیابی عملکرد سالانه این واحدها مدنظر قرار گیرد.
رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری افزود: این مسئله می‌تواند به‌عنوان یک مشوق لحاظ شود تا کلیه واحد‌های شهرداری به این سمت حرکت کنند. این پیشنهاد با ۱۵ رأی و کلیات این لایحه با اصلاحات انجام‌شده با ۱۷ رأی مورد تصویب قرار گرفت.
منبع:شرق

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.