تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 - 16:39
کد خبر : 71957

ظریف: امادگی ایران برای اعزام سفیر به عربستان

ظریف: امادگی ایران برای اعزام سفیر به عربستان

ارمان شرق- ظریف همچنین در این نشست درباره روابط ایران با عربستان گفت: من حاضرم همین فردا به عربستان سعودی سفیر بفرستم اما به خودشان بستگی دارد. هیچ دلیلی وجود ندارد که ما نتوانیم اختلافاتمان را با سعودی ها حل و فصل کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در نشست خبری انجمن دیپلماسی آنتالیا به سوالاتی درباره سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری کشورمان پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با حضور در در یک جلسه پرسش و پاسخ در حاشیه فروم آنتالیا در پاسخ به سوالی درباره سیزدهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری ایران مبنی بر اینکه انتظار می‌رود مشارکت پایین تر از ۵۰ درصد باشد گفت: نه بالاتر از ۵۰ درصد خواهد بود چون مشارکت معمول در ایران بعد از غروب است. به این دلیل که انتخابات ما در طول تابستان یا اواخر بهار است که هوا گرم بوده و مردم تمایل دارند دیر به مراکز انتخابات بیایند. دیشب وزارت کشور اعلام کرد که حدود ۲۹ میلیون نفر رای شمارش شده است. این یعنی حدود ۲۹ میلیون نفر رای داده اند.

ظریف در ادامه در پاسخ به اینکه ‌اگر مشارکت پایین تر از ۵۰ درصد باشد، آیا درباره مشروعیت نظام نگرانی وجود ندارد، توضیح داد: من درباره بی توجهی مردم نگرانم. مشروعیت نظام مبتنی بر مجریان آن و روند قانونی است. روند قانونی که اجرا می‌شود اما بی توجهی مردم مسئله‌ساز است و ما باید در ایران مراقب باشیم و هوشیارانه به مسائل نگاه کنیم، بدون تلاش برای مقصر دانستن هم که چرا مردم در تعدادی که انتظار داریم، مشارکت نمی کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: باور دارم بخشی از آن به خاطر مسائل داخلی در ۸ سال گذشته است و بخشی از آن به خاطر این است که برخی حتی دستاوردهای دیپلماتیک ما را در برجام به عنوان یک شکست ملی نشان دادند. این به بی توجهی مردم منتهی می‌شود. این به شما می‌گوید که ما مباحثات فعالانه سیاسی در ایران داریم که متاسفانه در هیچ جای دیگر منطقه پیدا نمی شود. بنابراین، ما از بسیاری دیگر از کشورها از نظر داشتن مباحثات فعالانه سیاسی جلو هستیم و امیدوارم این به گونه‌ای سازنده در دوره آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور بعدی ایران ادامه بیابد.

ظریف همچنین در این نشست درباره روابط ایران با عربستان گفت: من حاضرم همین فردا به عربستان سعودی سفیر بفرستم اما به خودشان بستگی دارد. هیچ دلیلی وجود ندارد که ما نتوانیم اختلافاتمان را با سعودی ها حل و فصل کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.