تاریخ انتشار : جمعه 28 خرداد 1400 - 23:21
کد خبر : 71865

دیپلمات های غربی: احتمالا وقفه‌ای در مذاکرات برجام خواهد بود/ موانع سخت پابرجا هستند

دیپلمات های غربی: احتمالا وقفه‌ای در مذاکرات برجام خواهد بود/ موانع سخت پابرجا هستند

ارمان شرق- مذاکره کنندگان در مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین می گویند که در حال پیشرفت هستند اما مسائل سخت هنوز حل نشده باقی مانده اند. دیپلمات ها می گویند، یکی از موانع برطرف نشده این است که ایران به دنبال تضمینی برای عدم خروج دوباره آمریکا از توافق هسته ای است که آمریکا نمی تواند چنین تضمینی ارائه کند.

یک پایگاه خبری با نقل قول از دیپلمات ها و مقامات غربی، به گمانه زنی هایی درباره روند فعلی مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین پرداخت.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری دیپلماتیک گزارش داد که مذاکره کنندگان در مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین می گویند که در حال پیشرفت هستند اما مسائل سخت هنوز حل نشده باقی مانده اند. دیپلمات ها می گویند، یکی از موانع برطرف نشده این است که ایران به دنبال تضمینی برای عدم خروج دوباره آمریکا از توافق هسته ای است که آمریکا نمی تواند چنین تضمینی ارائه کند.
دیپلماتیک به نقل از عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس هیئت مذاکره کننده در وین که با شبکه الجزیره گفت‌وگو کرده بود، در این باره نوشت: ما می خواهیم مطمئن شویم که آنچه در زمان خروج ترامپ از توافق اتفاق افتاد، از سوی هیچ رئیس جمهور دیگر آمریکا در آینده تکرار نمی شود.
در ادامه گزارش دیپلماتیک به نقل از یک مقام غربی که می خواست نامش فاش شود، نوشت: این موضوع حقیقتا یکی از موانع است. ما سعی داریم خلاق باشیم اما در این که چقدر می توانیم پیش برویم محدودیتی وجود دارد.
این پایگاه خبری در بخش دیگری از گزارشش آورده است: این دور از مذاکرات می تواند برای مشورت های بیشتر در پایتخت کشورها تا جمعه شب با وقفه ای مواجه شود یا این که ممکن ایت تا سه شنبه (۲ خرداد) ادامه بیابد. دیپلمات دیگری هم در وین اظهار کرد که احتمالا وقفه ی کوتاهی خواهند داشت اما معلوم نیست چه زمانی باشد.
در هفته‌های گذشته مذاکرات در زمینه احیای توافق هسته‌ای میان هیئت های دیپلماتیک اعضای اصلی توافق هسته ای در وین در جریان بوده است.
آمریکا و ایران مذاکرات مستقیم یا غیرمستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.