تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 خرداد 1400 - 10:53
کد خبر : 70960

پیام اولین حمله اسرائیل به سوریه پس از انتخاب مجدد بشار اسد چه بود؟

پیام اولین حمله اسرائیل به سوریه پس از انتخاب مجدد بشار اسد چه بود؟

ارمان شرق- همانطور که بازگشت حملات اسرائیل پس از انتخابات ریاست جمهوری همچنین دربردارنده پیام‌هایی برای طرف روسی است، مبنی بر اینکه اسرائیل روی سیاست قبلی خود در سوریه که همان مبارزه با حضور ایران در این کشور عربی است، مصرّ بوده و تسلیم فشار‌های مسکو برای قانع کردن تل آویو در مورد خطرناک نبودن شرایط فعلی در سوریه برای اسرائیل، نمی‌شود.

حملات اسرائیل پس از انتخابات ریاست جمهوری دربردارنده پیام‌هایی برای روسیه است، مبنی بر اینکه اسرائیل روی سیاست قبلی خود در سوریه یعنی مخالفت با حضور ایران در این کشور عربی، مصرّ است.

انتشار مطالب رسانه های خارجی تنها با هدف اطلاع رسانی و اگاهی از تحلیل های آنان در «انتخاب» انجام می شود و به هیچ عنوان به منزله تایید آن از سوی «انتخاب» نیست.

العربی الجدید در مطلبی به قلم وسام سلیم نوشت: منابع آگاه برای العربی الجدید فاش کردند که رژیم اشغالگر اسرائیل در یک حمله هوایی منطقه جنوبی و مرکزی سوریه را هدف گرفت. به گفته این منابع، بمباران اسرائیل اطراف منطقه فرودگاه بین المللی دمشق و پایگاه‌های نظامی در مسیر دمشق-قنیطره را هدف گرفته، به اضافه پایگاه‌های جبهه مردمی ازاد سازی فلسطین، در نزدیکی مرز‌های سوریه-لبنان، یعنی جبهه‌ای که تصور می‌شود عامل حمله موشکی به سرزمینه‌های اشغالی در جریان تجاوز اخیر اسرائیل به غزه بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: این منابع می‌افزایند: حملات اسرائیل به منطقه مرکزی سوریه، فرودگاه نظامی الضبعه در نزدیکی شهر القصیر در غرب حمص را هدف گرفته که مرکز اصلی فرماندهی حزب الله لبنان در سوریه است. این بمباران، مرکز پژوهش‌های علمی و ذخایر سلاح در نزدیک روستای الحشمه در شمال شهر حمص را نیز هدف قرار داد.

براساس گزارش‌های موجود، روز سه شنبه صدا‌های انفجار شدیدی در دمشق و حمص شنیده شده که مربوط به انفجار ذخایر سلاح بوده است، نه ناشی از صدای مقابله سامانه‌های هوایی نظام سوریه با بمباران اسرائیل.

از سوی دیگر، به گفته دیده بان حقوق بشر در سوریه، تعداد قربانیان انسانی ناشی از بمباران اسرائیل در شهر حمص، تا ۱۱ نفر رسیده که در آن میان، نیرو‌های نظامی و شبه نظامیان دفاع ملی هم حاضر بودند.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی نظام سوریه، سانا، عصر روز سه شنبه از یک منبع نظامی نقل کرد که سامانه‌های دفاع هوایی سوریه با موشک‌های متجاوز اسرائیلی مقابله کرده و بیشتر آن‌ها را ساقط کردند، علاوه بر اینکه خسارت‌های این بمباران، تنها مادی بوده و خسارت جانی به دنبال نداشته است.

این بمباران هوایی اسرائیل اولین بمباران پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در ۲۶ می‌است. در مورد دلایل حملات اسرائیل و تاثیر آن بر موضع گیری ایران در سوریه، سهیل درویش، تحلیلگر سوریه‌ای در گفتگو با العربی الجدید گفت: این حملات برای تکمیل سلسله حملات اسرائیل علیه منافع ایران انجام شده که از ابتدای هفته جاری آغاز شده، گذشته از این، حملات اخیر اسرائیل به سوریه نیز متوجه ذخایر سلاح شده که شنیده شدن صدای انفجار‌های مهیب در دمشق و حمص را تفسیر می‌کند.

درویش بعید می‌داند که این حملات تاثیر زیادی روی حضور ایران در سوریه داشته باشد، چرا که ایران در طول سال‌های گذشته، نفوذ خود در اغلب مناطق سوریه را در لاذقیه، طرطوس، حماه و دمشق تقویت کرده. علاوه بر اینکه هدف گرفتن پایگاه‌های جبهه مردمی فلسطین هم دربردارنده پیام‌هایی برای رهبری سوریه است مبنی بر اینکه بهای هر موشکی که از خاک سوریه به سمت اسرائیل شلیک شده را خواهد پرداخت.

همانطور که بازگشت حملات اسرائیل پس از انتخابات ریاست جمهوری همچنین دربردارنده پیام‌هایی برای طرف روسی است، مبنی بر اینکه اسرائیل روی سیاست قبلی خود در سوریه که همان مبارزه با حضور ایران در این کشور عربی است، مصرّ بوده و تسلیم فشار‌های مسکو برای قانع کردن تل آویو در مورد خطرناک نبودن شرایط فعلی در سوریه برای اسرائیل، نمی‌شود.

از سه سال پیش، رژیم اشغالگر اسرائیل ضربات خود به پایگاه‌های موجود در سوریه را شدت بخشیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.