تاریخ انتشار : یکشنبه 9 خرداد 1400 - 18:44
کد خبر : 69990

آقای روحانی بنای اعتماد به سیاستمداران در کشور را منهدم کرد

آقای روحانی بنای اعتماد به سیاستمداران در کشور را منهدم کرد

ارمان شرق- متاسفانه آقای روحانی بنای اعتماد به سیاستمداران در کشور را منهدم کرد و موجب شد که بسیاری از رای دهندگان سنی یا شیعه دچار نوعی بی‌اعتمادی به سیاستمداران شوند، به خصوص اهل سنت که نمی‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوند و منتظر برآورده شدن قول‌های نامزدهای دیگر هستند و عملا باید به دیگران اعتماد کنند

آقای روحانی بنای اعتماد به سیاستمداران در کشور را منهدم کرد / اهل سنت در این انتخابات نسبت به قبل حساس‌تر شده‌اند

جلالی‌زاده با بر شمردن اولویت‌های اهل سنت برای اقبال به یک نامزد خاص گفت: اولویت نخست اهل سنت حقوق اساسی مردم است.
آقای روحانی بنای اعتماد به سیاستمداران در کشور را منهدم کرد / اهل سنت در این انتخابات نسبت به قبل حساس‌تر شده‌اند

فصل انتخابات که می‌رسد نامزدهای مختلف نگاهی خاص و ویژه به بعضی گروه‌های جمعیتی دارند. معلم‌ها به طور ویژه مدنظر قرار می‌گیرند، برخی به دنبال مداحان و هیئتی‌ها می‌روند، گروهی از دانشجو می‌گویند و البته کسانی هم تلاش می‌کنند رای جمعیتی موثر مثل اهل سنت را جلب کنند.

بر اساس تخمین‌های آماری بین ۸ تا ۱۰ درصد جمعیت ایران اهل سنت هستند. البته آن طور که مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان و یکی از متنفذترین شخصیت‌های اهل سنت ایران نیز می‌گوید درصد جمعیت اهل سنت در ایران ۲۰ درصد کل جمعیت کشور است که عددی قابل توجه است.

همین سبد جمعیتی و پراکندگی اهل سنت در نقاط مختلف کشور باعث می‌شود تا هر دوره نامزدها نگاهی خاص به اهل سنت داشته باشند و برای کسب رای آن‌ها وعده‌های مختلفی دهند. در این دوره هم اخباری از رفت‌وآمد نمایندگان نامزدهای مختلف نزد علمای اهل سنت به گوش می‌رسید، رفت‌وآمدی که به شکل جدی در پی کسب رای است.

اما آیا چنین اتفاقی می‌افتد؟ پس از هشت سال دولت روحانی و ناکارآمدی آن در تامین وعده‌های داده شده به اهل سنت آیا می‌تواند شاهد اقبال دوباره این گروه از مردم ایران به یک نامزد خاص و مشخص بود؟

جلال جلالی‌زاه، نماینده اسبق مجلس و از چهره‌های شناخته شده کرد و اهل سنت ایران در گفت‌وگو با سلام نو جلب نظر اهل سنت را سخت می‌داند و می‌گوید که بزرگان اهل سنت تاکنون قول حمایت به هیچ نامزدی را نداده‌اند.

وی با اشاره به اثر دولت روحانی بر فضای اهل سنت ایران گفت: متاسفانه آقای روحانی بنای اعتماد به سیاستمداران در کشور را منهدم کرد و موجب شد که بسیاری از رای دهندگان سنی یا شیعه دچار نوعی بی‌اعتمادی به سیاستمداران شوند، به خصوص اهل سنت که نمی‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوند و منتظر برآورده شدن قول‌های نامزدهای دیگر هستند و عملا باید به دیگران اعتماد کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: این سابقه باعث شده تا اهل سنت در این انتخابات نسبت به انتخابات گذشته حساس‌تر شده باشند و نسبت به قبل فعالیت منسجم‌تری داشته باشند. اهل سنت این بار با تشکیل گروه‌ها و کانال‌های مختلف در فضای مجازی تلاش دارند تا هم مردم آگاهانه‌تر رای بدهند و هم نامزدها به طور شفاف و روشن نسبت به برآورده کردن مطالبات اهل سنت موضع بگیرند.

این نماینده اسبق مجلس با اشاره به پیام‌های نامزدها برای بزرگان اهل سنت گفت: تا اینجا چه نامزدهای رد صلاحیت شده و چه نامزدهایی که در صحنه حضور دارند پیام‌هایی را برای علمای اهل سنت فرستاده‌اند، اما تاکنون پاسخ مثبتی به هیچ نامزدی داده نشده و فعالان اهل سنت فعلا در حال مشورت در بین خود هستند تا نامزد مصمم و صادق را شناسایی کنند.

جلالی‌زاده با بر شمردن اولویت‌های اهل سنت برای اقبال به یک نامزد خاص گفت: اولویت نخست اهل سنت حقوق اساسی مردم است. در گام بعد برداشتن نگاه امنیتی نسبت به اهل سنت، اعمال تبعیض مثبت نسبت به آن‌ها و استفاده از نخبگان اهل سنت در مسئولیت‌های مهم کشوری از اولویت‌های جدی اهل سنت است.

وی با انتقاد از فروکاسته شدن جایگاه ریاست جمهوری گفت: متاسفانه ما هر روز شاهد کاهش و تنزل جایگاه ریاست جمهوری در کشور هستیم، ولی من امیدوارم در بین این نامزدها کسانی باشند که خود را فدای مقام نکنند و مقام را فدای خدمت به مردم کند.
منبع:سلام نو

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.