تاریخ انتشار : یکشنبه 9 خرداد 1400 - 12:20
کد خبر : 69937

اثر یک جدایی در قیمت دلار/ پرش جدید در بازار ارز؟

اثر یک جدایی در قیمت دلار/ پرش جدید در بازار ارز؟

ارمان شرق- با توجه به اینکه زمان تنفس ارزهای خریداری شده از بازار متشکل به سامانه سنا فقط سه روز کاری است خرید های عمده هفته قبل و دیروز که در سال ۱۴۰۰ رکورد به حساب می آید از امروز وارد بازار خرده فروشی شود و این عرضه ها از شدت نوسان کم کند.البته گروهی دیگر نیز هستند که اعتقاد دارند در فضای نااطمینانی عرضه های سنگین مثل برف در نمک آب می شود.

خبر جدایی رئیس کل بانک مرکزی از دولت قیمت دلار نیمه دوم کانال ۲۴ هزار تومان سوق دارد. اثر جدایی همتی از بانک مرکزی بر بازار ارز چیست؟
اثر یک جدایی در قیمت دلار/ پرش جدید در بازار ارز؟

به گزارش اقتصادنیوز، «‌رئیس جمهور گفتند اگر می خواهید در انتخابات بمانید نمی توانید رئیس کل بانک مرکزی بمانید شنیده ام دیروز با چند تن از اقتصاددانان درباره رئیس کلی صحبت کرده اند». این بخشی از صحبت های عبدالناصر همتی در کلاب هاوس دیشب است که با سرعت زیادی در کانال های اطلاع رسانی معامله گران پخش شد و بلافاصله پس از انتشار آن، قیمت دلار با قدرت در معاملات پشت خطی در مسیر افزایشی قرار گرفت. قیمت دلار که ساعت ۱۰ شب در محدوده ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان قرار داشت، با صحبت های رییس کل به بالای ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان رفت و حدود ساعت ۱۱:۳۰ شب حتی در محدوده ۲۴ هزار و ۶۵۰ تومانی معامله شد.

با توجه به این نوسانات پشت خطی، می توان انتظار داشت که وضعیت بازار در ابتدای روز یک شنبه هیجانی باشد و ورود بخش دیگری از خریداران به بازار موجب شود که قیمت سیر صعودی را ادامه دهد. با این حال، دو اتفاق می تواند جریان وضعیت بازار را تغییر دهد. به گفته فعالان، اگر بازارساز با قدرت زیادی عرضه خود را افزایش دهد، بخشی از معامله گران اقدام به سودگیری خواهند کرد و قیمت به سوی ابتدای کانال ۲۴ هزار تومانی برگشت خواهد کرد. دیشب حتی شایعه ای درکانال های اطلاع رسانی معامله گران بود که امروز رییس کل جدید بانک مرکزی معرفی خواهد شد و به دنبال آن، عرضه ارز افزایش خواهد یافت. عامل دیگری که می تواند اسکناس آمریکایی را در مسیر کاهشی قرار دهد، اخبار مثبت از مذاکرات هسته ای است.با این حال، برداشت بازار از وقایع اخیر سیاسی، خروج از وضعیت آرام و کم حادثه است. معامله گران علامت هایی از اختلافات در سطح نظام حکم رانی را احساس کرده اند و در شرایط کنونی، برخی از آن ها ترجیح داده اند که برای احتیاط کمی اقدام به خرید ارز کنند.

دلار پشت خطی

نوسان در بازار ارز در حالی رخ می دهد که در بازار خرده فروشی رسمی ظرف دو روز آینده حجم عرضه به شدت بالا می رود با توجه به فاصله قیمت سامانه سنا با نرخ کنونی بازار فاصله قیمت می تواند قابل توجه باشد برخی انتظار دارند با توجه به اینکه زمان تنفس ارزهای خریداری شده از بازار متشکل به سامانه سنا فقط سه روز کاری است خرید های عمده هفته قبل و دیروز که در سال ۱۴۰۰ رکورد به حساب می آید از امروز وارد بازار خرده فروشی شود و این عرضه ها از شدت نوسان کم کند.البته گروهی دیگر نیز هستند که اعتقاد دارند در فضای نااطمینانی عرضه های سنگین مثل برف در نمک آب می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.