تاریخ انتشار : یکشنبه 9 خرداد 1400 - 7:55
کد خبر : 69913

رأی دادن به چه کسانی تیرانداختن به امام حسین(ع) است؟

رأی دادن به چه کسانی تیرانداختن به امام حسین(ع) است؟

ارمان شرق- حال چگونه می‌توان رای دادن به گزیدگان شورای نگهبان را تعبیر به تیر و تیغ زدن به سید الشهدا عنوان داد؟ من که متوجه نمی‌شوم. مشکل حتما از من و فقر سواد من است والا نه در کلام بزرگان تردید رواست و نه در استصواب شورای محترم نگهبان، جای شبهه می‌ماند.

روزنامه جمهوری اسلام نوشت:بنده خدایی توئیت کرده بود که “انتخابات، صحنه کربلاست و…” چند نکته را فهرست کرده بود از جمله این که “کسی که به غیرصالح رأی می‌دهد گویا علیه امام حسین شمشیر زده است” و…

نویسنده توئیت این جملات را به مرحوم آیت‌الله مشکینی(ره) نسبت داده بود. برخی از گزاره‌های ارائه شده البته برای همه قابل قبول است اما تک‌گذاره‌ای که برایم قابل فهم نبود در همین جمله نقش بسته است که “کسی که به غیرصالح رأی می‌دهد گویا علیه امام حسین شمشیر زده است”.

اول باور نکردم. برایم سخت بود پذیرش این گزاره لذا همان دم با جستجو در اینترنت به این خبر رسیدم که ساعت ۱۹:۵۰ دقیقه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۴، با کد خبر ۱۸۰۰۷۹ روی خروجی خبرگزاری مهر رفته است. مستند به همین خبر نقل درست آن گزاره می‌شود این که “کسی که در انتخابات رای نادرستی به صندوق رای بیندازد مثل کسی است که به سوی امام حسین(ع) تیراندازی می‌کند.

” دو جمله اگر چه از لحاظ چینش کلمات با هم متفاوت است اما محتوای آن یکی است و همین برای من قابل فهم نیست چون اگر امکان رای نادرست یا چنان که نویسنده توئیت ذکر کرده بود؛ “رای به غیرصالح” وجود داشته باشد، عملا نظارت استصوابی حضرات فقها و حقوقدان‌ها، به شدت زیر سؤال می‌رود. اصلا نقض غرض می‌شود! مردم که به اعتماد استصواب‌کنندگان، به افرادی که پیشتر از صافی شورای نگهبان گذشته‌اند، رای می‌دهند. اگر نتیجه عمل، تیراندازی به سوی امام حسین(ع) می‌شود یا شمشیر کشیدن علیه حضرت ایشان، نباید از مردم پرسید بلکه علامت سؤال جلوی کسانی است که این افراد را به جامعه معرفی می‌کنند. یک معرفی حصری که الا و لابد فقط به همین افراد می‌توانید رای دهید و لاغیر. پس به قاعده، نباید ناصالحی، امکان تولید رای نادرستی، چیزی مطرح باشد! حال چگونه می‌توان رای دادن به گزیدگان شورای نگهبان را تعبیر به تیر و تیغ زدن به سید الشهدا عنوان داد؟ من که متوجه نمی‌شوم. مشکل حتما از من و فقر سواد من است والا نه در کلام بزرگان تردید رواست و نه در استصواب شورای محترم نگهبان، جای شبهه می‌ماند.
امیدوارم برای مردم، تبیین شود ماجرا، شاید ما را هم بهره‌ای روزی شود از فهم درست این ظرافت‌ها به ویژه که در ایام تبلیغات، فراوان خواهیم خواند از این قبیل فرمایشات چنان که در بیانات آقای صدیقی، امام جمعه موقت تهران هم قریب به این مضمون را می‌بینیم که اگر در “انتخاب” دقت‌های لازم صورت نگیرد، دشمنان خوشحال می‌شوند و به کشور آسیب‌های جدی وارد خواهد شد.
به هرحال ما از میان گزیده شدگان، انتخاب می‌کنیم لذا فهم دقیق منظور حضرات برایم سخت می‌شود. ماهم که سواد چندانی نداریم. تکلیف اهل فن است که “غوامض” مبحث را آسان‌سازی فرمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.