تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 - 23:36
کد خبر : 69870

تغییر انتظارات در بازار دلار

تغییر انتظارات در بازار دلار

ارمان شرق- اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی حتی به محدوده ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان نزدیک شد. تحلیلگران فنی باور دارند، تثبیت دلار بالای محدوده ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومانی می‌تواند خریداران بیشتری را وارد بازار کند. در حالی که برخی معامله‌گران انتظار بالا رفتن سرعت رشد دلار را دارند،

اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی حتی به محدوده ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان نزدیک شد. تحلیلگران فنی باور دارند، تثبیت دلار بالای محدوده ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومانی می‌تواند خریداران بیشتری را وارد بازار کند. در حالی که برخی معامله‌گران انتظار بالا رفتن سرعت رشد دلار را دارند،

در آخرین روز هفته، سکه و دلار در دو مسیر متفاوت حرکت کردند. روز پنج‌شنبه، اسکناس آمریکایی ۲۰ تومان افت قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۳ هزار و ۲۳۰ تومان رسید. برخلاف افت قیمت دلار، سکه امامی ۱۰ هزار تومان رشد کرد و به بهای ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان رسید. سکه با رشد روز آخر توانست به بازدهی هفتگی ۱/ ۲درصدی برسد و در صدر جدول بازدهی هفتگی قرار بگیرد. دلار طی هفت روز کاری گذشته به رشد ۱/ ۱ درصدی اکتفا کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد؛ با اینکه دلار در هفته گذشته عمدتا در محدوده ۲۲ هزار و ۸۰۰ تا ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان زندانی بود، برخی فعالان، انتظار افزایش بیشتر این ارز در هفته جاری را دارند. در واقع سمت و سوی انتظارات معامله‌گران تغییر کرده است. در حالی که در هفته گذشته احتیاط در رفتار معامله‌گران مشهود بود و قیمت بین دو کانال رفت‌و‌آمد می‌کرد، فعالان احتمال می‌دهند که در هفته جاری، میزان نوسانات کمی افزایش پیدا کند. یکی از نشانه‌هایی که معامله‌گران افزایشی را به تغییر سرعت قیمت امیدوار کرد، رشد قیمت دلار در معاملات پشت خطی بود.

تغییر انتظارات در بازار دلار

حرکت صعودی دلار در روز تعطیل

اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی حتی به محدوده ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان نزدیک شد. تحلیلگران فنی باور دارند، تثبیت دلار بالای محدوده ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومانی می‌تواند خریداران بیشتری را وارد بازار کند. در حالی که برخی معامله‌گران انتظار بالا رفتن سرعت رشد دلار را دارند، گروه دیگری معتقدند که بازارساز در برابر رشد قیمت‌ها ایستادگی خواهد کرد. از نگاه آنها، بازارساز با عرضه ارز مانع از آن خواهد شد که قیمت، بالای مرز ۲۳ هزار تومان باقی بماند. از نگاه آنها، نوسانات پشت خطی انتهای هفته بیشتر حاصل جوسازی نوسان‌گیران بود و نمی‌تواند در فضای واقعی بازار ادامه پیدا کند.

صعود اولیه، افت انتهایی

پیش‌بینی دسته‌ای از معامله‌گران این است که دلار امروز در سطوح قیمت بالاتری نسبت به روز پنج‌شنبه آغاز به کار کند و به مرور با عرضه بازارساز در مسیر تعدیل قرار بگیرد؛ در واقع در ابتدای روز بازار تحت تاثیر هیجان نوسان‌گیران قرار داشته باشد و در نیمه دوم روز بازارساز آرامش را به معاملات بازگرداند.

امروز برای معامله‌گران بازار ارز، نوسان قیمت درهم نیز اهمیت زیادی خواهد داشت. در صورتی که درهم به سوی سطح حساس ۶ هزار و ۵۰۰ تومانی برود، میزان خرید‌ها در بازار داخلی افزایش خواهد یافت. طبیعتا بازگشت درهم به زیر محدوده ۶ هزار و ۴۰۰ تومان، میزان فروش‌ها را افزایش خواهد داد.

امید سکه‌بازان به سطح‌شکنی

برخی از سکه‌بازان امیدوارند که در اولین روز هفته، فلز گرانبهای داخلی به سوی سطح ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حرکت کند. فلز گرانبهای داخلی در معاملات پشت خطی بعدازظهر جمعه تا محدوده ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومانی رشد کرده بود. سکه‌بازان هفته گذشته تصور می‌کردند، افزایش قیمت دلار ادامه نخواهد یافت، به همین دلیل با احتیاط اقدام به خرید و فروش می‌کردند.

با این حال به نظر می‌رسد نظر آن‌ها درباره روند دلار تغییر کرده است و انتظار افزایش قیمت اسکناس آمریکایی را دارند. اگر قیمت دلار در هفته جاری رشد خاصی را تجربه نکند، سکه نیز در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت. البته اگر بهای اونس طلا در بازار‌های جهانی به بالای سطح هزار و ۹۰۰ دلاری برود، سکه‌بازان به‌راحتی اقدام به فروش نخواهند کرد.

با وجود اینکه سکه در هفته گذشته بیش از ۲ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد، نیم‌سکه بازدهی صفر را ثبت کرد. ربع‌سکه نیز بخشی از ارزش خود را از دست داد. در واقع در هفته قبل، سکه‌های کوچک با اقبال زیادی رو‌به‌رو نبودند؛ شاید دلیل این اتفاق حباب مثبتی بود که در سکه‌های کوچک وجود داشت. این در حالی بود که سکه امامی حباب منفی داشت و از لحاظ ذاتی، ظرفیت رشد قیمت را داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.