تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 خرداد 1400 - 15:36
کد خبر : 69641

نامه تلخ و تند یک ردصلاحیت شده به آیت‌الله لاریجانی

نامه تلخ و تند یک ردصلاحیت شده به آیت‌الله لاریجانی

ارمان شرق- حجت‌الاسلام رحمت‌الله بیگدلی، از فقهای اصلاح طلب، در نامه‌ای سرگشاده به رفتار شورای نگهبان در سال ۸۲ انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام رحمت‌الله بیگدلی، از فقهای اصلاح طلب، در نامه‌ای سرگشاده به رفتار شورای نگهبان در سال ۸۲ انتقاد کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، رحمت‌اله بیگدلی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت‌الله صادق لاریجانی، از رفتار عجیب شورای نگهبان در سال‌های قبل، روایتی تعریف کرد. او نوشت:

جناب شیخ صادق اردشیر لاریجانی

سلام‌ علیکم، در خبرها خواندم که پس از رونمایی از برخی مسایل شورای نگهبان در نامه خود به مرحوم شیخ محمد یزدی در پی اعلام‌ اسامی کاندیداهای تاییدصلاحیت‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ از آنچه که در روند بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان گذشته شدیدا برافروخته شده و‌ نوشته‌اید:

«از اولین حضور این‌جانب در شورای‌نگهبان در سال ۱۳۸۰، قریب به ۲۰ سال می‌گذرد … هیچ‌گاه تصمیمات شورا را تا این حد غیرقابل دفاع نیافته‌ام؛ چه در تأیید صلاحیت‌ها و چه در عدم احراز صلاحیت‌ها …»

جناب لاریجانی

حتما به‌یاد دارید که پس از درگذشت آیت‌الله سیداسماعیل موسوی‌زنجانی و پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان در سال ۱۳۸۲، من رحمت‌اله بیگدلی به منزل شما در سالاریه قم آمدم و از جفایی که در حق من در انتخابات خبرگان سال ۱۳۷۷ رفته بود سخن گفتم و نامه مرحوم آیت‌الله سیدعباس خاتم‌یزدی ممتحن مرحله شفاهی امتحانات خبرگان دال بر قبولی خودم در امتحان اجتهاد خبرگان در سال ۱۳۷۷ را به شما نشان دادم و گفتم: اگر باز هم می‌خواهید مرا تایید نکنید بگویید تا در انتخابات میان‌دوره‌ای شرکت نکنم.

شما با مشاهده نامه سرگشاده من خطاب به آقای احمد جنتی که در نشریات آن زمان منتشر شده بود گفتید: در انتخابات میان‌دوره‌ای شرکت کنید و علی‌رغم قبولی من در امتحان اجتهاد دوره قبلی تاکید کردید که حتما در امتحان شرکت کنم.

من گفتم همیشه برای شرکت در امتحان آمادگی دارم و مجددا در امتحان شرکت کردم و به تصریح آیت‌الله محمد مومن مسوول امتحانات خبرگان در بین حدود ۵۰ نفر داوطلب، نفر اول شدم.

خود شما و آیت‌الله مومن به من گفتید که آقای محمدتقی واعظی امام جمعه سابق زنجان از نظر علمی مردود شده است و به هیچ وجه امکان تاییدصلاحیت ایشان وجود ندارد، اما ناگهان از طریق من مطلع شدید که آقای واعظی تاییدصلاحیت شده و من تایید نشده‌ام!

و جالب این‌که شما و آیت‌الله مومن نه از تاییدصلاحیت ایشان خبر داشتید و نه از عدم احراز‌صلاحیت من که طبق گفته آیت‌الله مومن نفر اول امتحانات شده بودم!

شما وقتی از من شنیدید که آقای واعظی تاییدصلاحیت شده است شدیدا تعجب کردید و گفتید ما ایشان را از نظر علمی مردود اعلام کرده‌ایم و تایید‌صلاحیت ایشان درست نیست!

آقای مومن هم وقتی از من شنید که آقای واعظی تاییدصلاحیت شده است، اول ناراحت شد و با پرخاش به من گفت: من شما را آدم عالم و عادل می‌دانستم، چرا شایعه‌پراکنی می‌کنید؟!
بعد که من گفتم: من با چشم خودم در فرمانداری زنجان نامه تایید‌صلاحیت آقای واعظی را دیده‌ام، شدیدا ناراحت شد و گفت: خاک بر سر من که این‌ها هر کار خلافی را می‌کنند و من باید پاسخگوی دنیوی و اخروی خلاف‌های آنان باشم!

جناب لاریجانی

آن زمان در حالی که قبولی و نفر اول شدن من در امتحان خبرگان رسما از سوی آیت‌الله مومن به من اعلام شده بود، ناگهان یک شب ساعت ۲۳ از دفتر آقای جنتی با من تماس گرفتند و گفتند: شما در امتحان مردود شده‌اید!

من در پاسخ گفتم: اعلام قبولی در امتحانات ربطی به دفتر آقای جنتی ندارد و آقای مومن قبلا رسما به من اعلام کرده است که نفر اول امتحان بوده‌ام! فرد تماس‌گیرنده دست و پای خود را گم کرد و گفت: من مامورم و معذور!

فردای آن روز آقای مهدی کروبی، رییس مجلس وقت از دفتر خود در مجلس در حضور آقایان ابوالفضل شکوری و سیدفاضل امیرجهانی نمایندگان زنجان و ابهر با شورای نگهبان تماس گرفت و همه ما شنیدیم که آقای مومن تصریح کرد که من نفر اول امتحان بوده‌ام و وقت گرفت و من به شورای نگهبان نزد آقای جهرمی رفتم و مشخص شد ادعای اعلام‌شده از سوی دفتر آقای جنتی کذب محض بوده است، اما با این حال باز مرا تایید نکردند!

به هر حال با این بساط مرا که نفر اول بودم تاییدصلاحیت نکردند و آقای واعظی مردودی را تایید کردند و بعد هم که آن ماجراها پیش آمد و ایشان را هم از امام‌جمعگی برداشتند و هم صلاحیت او را برای دوره بعد رد کردند!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.