تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 - 22:29
کد خبر : 67109

جهانگیری برای انتخابات ۱۴۰۰ نمی آید

جهانگیری برای انتخابات ۱۴۰۰ نمی آید

ارمان شرق- دکتر جهانگیری قبلا گفته‌اند تصمیم به کاندیداتوری ندارند و به همین علت در شورای مرکزی روی ایشان بحث نشد. اگر در تصمیم خود تجدیدنظر کنند، طبیعتا کارگزاران هم موضوع را مورد بحث قرار خواهند داد.» با این تفاسیر اسحاق جهانگیری از میدان خارج می‌شود. جهانگیری ازجمله چهره‌های شاخصی بود که نامش از همان روزهای انتخابات ۹۶ برای انتخابات ۱۴۰۰ مطرح بود، اما حوادث این ۴ سالی که گذشت، به نحوی رقم خورد که ظاهرا او حامیان خود را از دست داد و حالا گویا دیگر تمایلی به کاندیداتوری ندارد.

احزاب اصلاح‌طلب در حال بررسی برای معرفی کاندیدای خود به جبهه اصلاحات ایران هستند، آن‌هم در حالی که تاکنون تقریبا تمامی احزاب اصلاح‌طلب با وجود آنکه می‌گویند گزینه اختصاصی خود را دارند، ولی تاکید دارند که نظر آنان همان است که جبهه اصلاحات ایران درنهایت بنابر خرد جمعی و خروجی نهایی مذاکرات اعلام خواهد کرد. این یعنی اگر کاندیدای اصلی آن حزب از سوی جبهه اصلاحات ایران کنار گذاشته شد، احزاب نیز تبعیت می‌کنند و پشت کاندیدایی می‌ایستند که کاندیدای نهایی جبهه اصلاحات است، نه الزاما کاندیدای اختصاصی این یا آن حزب و تشکل اصلاح‌طلب. در این بین کارگزاران سازندگی فعالیت‌هایی جدی را در دستورکار قرار داده و درحالی از گزینه‌های نهایی خود رونمایی کرده که برخی کاندیداهای احزاب اصلاح‌طلب، مشترک هستند و اتفاقا از گزینه‌های اصلی جریان اصلاح‌طلبی نیز محسوب می‌شوند؛ چهره‌هایی از جمله محمدجواد ظریف که کارگزاران اعلام کرده یکی از گزینه‌های مطلوب‌شان است.

محسن هاشمی‌رفسنجانی، رییس شورای مرکزی و البته رییس ستاد انتخابات کارگزاران سازندگی دیروز از آخرین تصمیمات انتخاباتی این تشکل سیاسی به خبرگزاری اصولگرای تسنیم خبر داده و گفته است: «آنچه در شورای مرکزی حزب به ‌تصویب رسید، حضور در نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان بود، البته اعضای حزب بنده و دکتر ظریف را به عنوان یک گزینه مصوب کردند، اما بنای کارگزاران بر تبعیت از خرد جمعی در نهاد اصلاح‌طلبی است؛ بنابراین منتظر اعلام نظر نهاد اجماع‌ساز هستیم؛ البته دکتر جهانگیری قبلا گفته‌اند تصمیم به کاندیداتوری ندارند و به همین علت در شورای مرکزی روی ایشان بحث نشد. اگر در تصمیم خود تجدیدنظر کنند، طبیعتا کارگزاران هم موضوع را مورد بحث قرار خواهند داد.» با این تفاسیر اسحاق جهانگیری از میدان خارج می‌شود. جهانگیری ازجمله چهره‌های شاخصی بود که نامش از همان روزهای انتخابات ۹۶ برای انتخابات ۱۴۰۰ مطرح بود، اما حوادث این ۴ سالی که گذشت، به نحوی رقم خورد که ظاهرا او حامیان خود را از دست داد و حالا گویا دیگر تمایلی به کاندیداتوری ندارد. حال آنکه طی ماه‌های اخیر بارها اخبار ضد و نقیضی از کاندیداتوری او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود و برخی ناظران می‌گفتند که ممکن است جهانگیری در روزهای نام‌نویسی کاندیداها از تصمیم نهایی پرده بردارد اما حالا سخنان محسن هاشمی نشان می‌دهد که جهانگیری تصمیم قطعی خود را برای نیامدن گرفته است. هر چند جهانگیری از جمله چهره‌هایی بود که تنها موردنظر کارگزاران نبود و در صورت اعلام کاندیداتوری احتمالا مورد حمایت احزاب دیگر هم قرار می‌گرفت.

منبع: اعتماد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.