تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 1:19
کد خبر : 66877

طرح ملی پایانه جدیدفرودگاه بین المللی کیش درچند ماه آینده اماده افتتاح می شود

طرح ملی پایانه جدیدفرودگاه بین المللی کیش درچند ماه آینده اماده افتتاح می شود

ارمان شرق- اتمام طرح ملی پایانه جدیدفرودگاه بین المللی کیش درچند ماه آینده نیازمند یک بسیج همگانی است و برای تحقق این هدف همکاری و حمایت همه حوزه های سازمان نیاز است.

تسریع در روند احداث طرح های عمرانی این منطقه در دستور کار است و معاونت عمرانی باید تلاش گسترده‌ای در تداوم عملیات اجرایی این طرح‌ها داشته باشد.
جعفرآهنگران روز دوشنبه درمراسم معارفه سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان اظهار داشت: اجرای طرح های عمرانی درمدت باقیمانده فعالیت دولت باید شتاب بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به اینکه پایانه مسافری جدید فرودگاه بین المللی کیش ازمهمترین طرح های دولت درراستای رونق صنعت گردشگری و حمل و نقل هوایی جزیره است، افزود: تلاش می‎شود این طرح در دورچهارم بهره برداری از طرح های مناطق آزاد با حضور رییس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شود.

ناصرآخوندی عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد نیز اظهارداشت: اگرچه عقب بودن روند ساخت پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش از برنامه زمانبندی به عوامل متعددی از جمله تغییر نقشه و حجم طرح ، نوسانات ارزی و منابع مالی بستگی دارد اما با تحلیل دقیق می توان ازظرفیت های موجود درجهت افزایش سرعت ساخت این پایانه بهره برد.

سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد نیز گفت: توسعه زیرساخت های آب و برق، اجرای طرح جامع و تکمیل ساخت پایانه مسافری کیش سه اولویت مهم این معاونت است.

علی عرب یادآور شد: اتمام طرح ملی پایانه جدیدفرودگاه بین المللی کیش درچند ماه آینده نیازمند یک بسیج همگانی است و برای تحقق این هدف همکاری و حمایت همه حوزه های سازمان نیاز است.

در این آیین از خدمات علی مقدس زاده تقدیر و علی عرب به عنوان سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش معرفی شد.

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوری های نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع ۲۰ ساله مصوب ۱۳۷۲ آغاز شده و حضور سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه های تحقق این طرح است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.