تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 17:51
کد خبر : 66857

نشست کمیسیون مشترک برجام احتمالا فردا برگزار شود

نشست کمیسیون مشترک برجام احتمالا فردا برگزار شود

ارمان شرق- یک منبع دیپلماتیک گفت: کمیسیون مشترک برجام ممکن است روز سه شنبه برای مذاکره تشکیل شود، اگرچه هنوز هیچ تأیید رسمی در این باره وجود ندارد. این تفاهم وجود دارد که کمیسیون مشترک دوباره تشکیل جلسه ‌دهد، اما هنوز تأیید رسمی از سوی هماهنگ‌کننده وجود ندارد.

یک منبع دیپلماتیک گفت: کمیسیون مشترک برجام ممکن است روز سه شنبه برای مذاکره تشکیل شود، اگرچه هنوز هیچ تأیید رسمی در این باره وجود ندارد. این تفاهم وجود دارد که کمیسیون مشترک دوباره تشکیل جلسه ‌دهد، اما هنوز تأیید رسمی از سوی هماهنگ‌کننده وجود ندارد.
به گفته یک منبع دیپلماتیک در وین، نشست کمیسیون مشترک برجام احتمالا روز سه شنبه برگزار شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: کمیسیون مشترک برجام ممکن است روز سه شنبه برای مذاکره تشکیل شود، اگرچه هنوز هیچ تأیید رسمی در این باره وجود

این منبع دیپلماتیک اظهار کرد: این تفاهم وجود دارد که کمیسیون مشترک دوباره تشکیل جلسه ‌دهد، اما هنوز تأیید رسمی از سوی هماهنگ کننده وجود ندارد.

هیئت مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی ایران امروز برای ادامه مذاکرات راهی وین شد. این در حالی است که به زمان برگزاری نشست اشاره ای نشده است.

سه شنبه گذشته آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، و با حضور هیئت‌های ایران و ۱+۴ در وین برگزار شد.

اتحادیه اروپا پس از این نشست به منظور جمع‌بندی موارد بحث شده بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام کرد: «افراد حاضر در مذاکرات، اقدامات لازم را بررسی کردند. این اقدامات در راستای لغو تحریم‌ها، بازگشت آمریکا به برجام و احیای کامل توافق هسته‌ای خواهد بود.»

در بخشی دیگر از این بیانیه هم گفته شد: نمایندگان حاضر در نشست تصمیم به پیگیری بیشتر تلاش‌های دیپلماتیک کردند. این اقدام نیز از راه تماس میان هماهنگ کننده با اعضای برجام و آمریکا انجام خواهد شد.

این در حالی بود که مقامات امنیتی رژیم اشغالگر با اشاره به مذاکرات وین گفتند: رایزنی‌ها درباره توافق هسته‌ای ایران در وین بسیار نگران‌کننده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز هدف این گفت‌وگو‌ها را احیای تعهدات برجامی طبق اصول و چارچوب زمانی اولیه دانست و گفت: همه طرف‌ها ازجمله واشنگتن و تهران مصمم هستند که به نتیجه برسند.

هیئت‌های نمایندگی طرف‌های توافق هسته‌ای پس از این نشست به کشورهای خود بازگشتند و این نشست قرار است از روزهای آینده بار دیگر از سرگرفته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.