تاریخ انتشار : شنبه 4 اردیبهشت 1400 - 18:32
کد خبر : 66703

کرونای هندی نوظهور، مرگبارتر از انگلیسی است

کرونای هندی نوظهور، مرگبارتر از انگلیسی است

ارمان شرق- رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در خصوص شیوع ویروس کرونا هندی در کشور که میزان مرگ و میر بالایی دارد، بسیار نگران هستیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در خصوص شیوع ویروس کرونا هندی در کشور که میزان مرگ و میر بالایی دارد، بسیار نگران هستیم.

دکتر پرویز قزلباش ظهر امروز (۴ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم تجمعی اع از مراسم مذهبی، عروسی و نماز جماعت در وضعیت قرمز کرونایی ممنوع است، اظهار کرد: علاوه بر ممنوع بودن برگزاری مراسم هنوز هم مراسم تجمعی در استان برگزار می‌شود که دانشگاه علوم‌پزشکی استان در حال پیگیری این موضوع است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا از طریق حیوانات خانگی، آب و پوست منتقل نمی‌شود، افزود: یکی از معضلات جدی بیماری کرونا، وجود بیماران بدون علامت است که ویروس کرونا را منتشر کرده و هزاران نفر را آلوده می‌کنند، ولی طبق قانون افراد PCR مثبت، باید خود را ایزوله و قرنطینه کنند.

این مسئول با بیان اینکه هیچ یک از واکسن‌های کووید – ۱۹، کارآیی صد درصدی ندارند و کارآیی و تأثیرگذاری آنان متفاوت است، تصریح کرد: تأثیرگذاری واکسن‌های کووید – ۱۹ از ۹۷ درصد تا ۵۰ درصد بوده و برخی از افراد علی‌رغم تزریق واکسن مجدداً به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند، ولی بیماری خفیف‌تر و بهبودی زودتر اتفاق می‌افتد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه در خصوص شیوع ویروس کرونا هندی در کشور که میزان مرگ و میر بالایی دارد، بسیار نگران هستیم، گفت: کشور هندوستان علی‌رغم سیستم قوی بهداشتی خود، اکنون با انتشار گونه جدید ویروس کرونا مرگ و میر بالایی دارد که امروز در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونای هندی به کشور تمهیداتی توسط ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا انجام شده است.

قزلباش با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و فراموش نکردن فعالیت‌های بدنی و تغذیه سالم در دوران کرونا، اظهار کرد: اکنون با مدیریت بیماران سرپایی مبتلا به کرونا، کمتر از ۸۰۰ تخت بیمارستانی توسط این بیماران اشغال شده است.

وی در رابطه با واکسن کووید – ۱۹ برای خبرنگاران، خاطرنشان کرد: اگر طبق پروتکل‌های تزریق واکسن کووید – ۱۹ به خبرنگاران سهمیه داده شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.